Gå til innhold

Bytte barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet i en situasjon hvor jeg ikke helt blir enig med meg selv hva som er det beste.

Fikk ny jobb og flyttet med sønnen min, han måtte da bytte til ny barnehage. Det har gått veldig greit, og den barnehagen er bra.  

Det er veldig mye styr med huset jeg har hatt i nærheten av den barnehagen, så sønnen min og jeg bor nå hos kjæresten min. Problemet er at hans hus er 50 min kjøring en vei fra barnehagen. Jeg vil ikke få noen jobb i nærheten av sønnen min sin  nåværende barnehage fordi det er ingen bedrifter rundt der.  Det er mye større sjanse for meg å få jobb her vi er nå.

Jeg har brukt opp til 4 timer dagen med levering/henting. Det funket med gamle jobben for da hadde jeg hjemmekontor. Sønnen min blir veldig sliten av så lang reise vei, og sovner på vei hjem fra barnehagen, noe som gjør kveldene et mareritt. Han mistet også bestevennen sin i barnehagen fordi han skal starte på skolen, så merker han er litt utenfor i den barnehagen nå.

Det er en barnehage 1 km unna her vi bor nå, og her vil han også ha 3 minutter og gå på skolen han skal gå på. 

Ville dere byttet barnehage? eller fortsatt og kjøre så langt frem til han begynner på skolen? Hadde han gått her ville han blitt kjent med de han skal gå med  på skolen, og fått mer tid her slik at han kan leke med de andre barna i "gata". Her har jeg mulighet til at stebestemor kan gå i barnehagen og hente om det skulle oppstå noe.

Føler at det er veldig mange for å bytte, men så er det ikke noe feil med den barnehagen han går i nå.

Anonymkode: e9d34...c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville byttet barnehage, helt klart. Så lang reisevei er ingen tjent med. Dessuten er det veldig fint for barnet å bli kjent med de han skal begynne på skolen med. Bruk litt tid på tilvenning og prate masse om det, så det blir en trygg overgang. 

Anonymkode: f0668...62d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...