Gå til innhold

Hvorfor i helvete er det fremdeles ikke lov med mer enn 200 stk på fotballkamper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av alle idiotiske regler regjeringen har kommet opp med må dette være den dummeste.

Baner med plass til 20 000 mennesker får ikke slippe inn mer enn 200.. Mens kjøpesentre, restauranter, tog, busser, fly og t- baner er fulle.. Det er altså så meningsløst teit. Forstår ikke hvorfor fotballforbundet ikke protesterer mer!?

Anonymkode: 6edb4...f5b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sant det. Si at de bare brukte hvert 4. sete for å sikre minst 1 m mellom alle, så er det jo fortsatt plass til 5000.
Mye symbolpolitikk ute og går om dagen vil jeg tro,

Anonymkode: 97bf9...1c4

• Liker 1
Skrevet

På Brann Stadion er det bare lov til å ha 50 tilskuere nå

Anonymkode: d7e2a...cc7

Skrevet

Det burde vel være klart for de fleste nå hvorfor det ikke er lov. Hvis man ikke har psykisk utviklingshemming eller liknende vel og merke.

Anonymkode: 6b825...292

• Liker 2
Skrevet

Fotball-industrien har ikke råd til lobbyister som Hurtigruten.

Anonymkode: 5c79d...387

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sant det. Si at de bare brukte hvert 4. sete for å sikre minst 1 m mellom alle, så er det jo fortsatt plass til 5000.
Mye symbolpolitikk ute og går om dagen vil jeg tro,

Samtidig som at alle skal inn gjennom samme inngang og ut via samme utgang, og de bruker selvfølgelig de samme toalettene. Det er absolutt ikke lurt med så mange tilskuere. 

Anonymkode: d71b4...a3c

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig som at alle skal inn gjennom samme inngang og ut via samme utgang, og de bruker selvfølgelig de samme toalettene. Det er absolutt ikke lurt med så mange tilskuere. 

Man kan fint organisere inn- og utslipp slik at folk ikke blir stående i lange tider i tettpakkede køer. Man kan også ha hyppigere rengjøring av toaletter. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På Brann Stadion er det bare lov til å ha 50 tilskuere nå

Anonymkode: d7e2a...cc7

På utendørs arrangementer er det fortsatt lov med 200, også i Bergen.

Anonymkode: 50fcb...e66

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det er jo selvsagt bare én inngang til en fotballstadion🙄 Har du vært på fotballkamp noengang? 

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og krenkende innhold. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av alle idiotiske regler regjeringen har kommet opp med må dette være den dummeste.

Baner med plass til 20 000 mennesker får ikke slippe inn mer enn 200.. Mens kjøpesentre, restauranter, tog, busser, fly og t- baner er fulle.. Det er altså så meningsløst teit. Forstår ikke hvorfor fotballforbundet ikke protesterer mer!?

det er ganske stor forskjell på kollektivtransport som folk er avhengig av for å kommer til jobb og skole, mot fritidsaktiviteter som ikke er viktige. Det antar jeg at du skjønner hvis du tenker deg om.

Anonymkode: 6585a...65b

• Liker 1
Skrevet

Det er på tide at det blir mulig med flere tilskuere. Det er lett å holde avstand. De fleste eliteserielagene er ikke i nærheten av å ha fullsatt på kamper uansett. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

det er ganske stor forskjell på kollektivtransport som folk er avhengig av for å kommer til jobb og skole, mot fritidsaktiviteter som ikke er viktige. Det antar jeg at du skjønner hvis du tenker deg om.

Anonymkode: 6585a...65b

Jeg skrev restauranter som et eksempel også. Spillere i eliteserien har som jobb å spille fotball du vet det? Og klubbene har ansatte, og masse utgifter. De er avhengig av billettinntekter og supportere for å overleve. Hvorfor er jobben til en restaurant- eller pubeier viktigere enn jobben til fotballspiller? Det er like mye fritid i å gå på puben som å dra på fotballkamp. (Og en sunnere aktivitet må det være lov å si..)

• Liker 2
Skrevet

Baner med plass til 20,000 kunne nok huset en fjerdedel hvis alle måtte bruke munnbind. Uansett burde munnbind også brukes på kollektivtransport og handleturer, et påbud er det eneste som hadde hjulpet.

Skrevet
På 19.9.2020 den 2.34, Konungr skrev:

Baner med plass til 20,000 kunne nok huset en fjerdedel hvis alle måtte bruke munnbind. Uansett burde munnbind også brukes på kollektivtransport og handleturer, et påbud er det eneste som hadde hjulpet.

Hvilken relevans har munnbind på buss og butikk til problemstillingen i denne tråden? 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Hvilken relevans har munnbind på buss og butikk til problemstillingen i denne tråden? 

Det har selvsagt en relevans! Når metern blir kort (ved inngang og utgang) vil masker være et enkelt og kostnadseffektivt tiltak mot villsmitte. Inne på selve arenaen vil nummerering av seter og strenge regler for avstand være tilfredsstillende. Problemet med politikken regjeringen fører er mangelen på koherens. Når man slipper opp for utenlandstrafikk og turisme samt skoleverket fremstår det helt absurd at vi ikke kan gå på kamp. Resultatet av dette kan fort bli utbredt negativitet til restriksjoner generelt. Regjeringen bidrar i så måte til tiltakstretthet i befolkningen ved sin merkelige og inkonsistente politikk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med deg. Da jeg var på kamp for en liten stund siden, var det antibac ved inngangen og alle som var på stadion, fikk målt feberen før vi slapp inn.

• Liker 1
Skrevet
På 20.9.2020 den 15.33, ItchyBitchySpider skrev:

Denne tråden handlet om fotballkamper, jeg pratet om bruk av munnbind blant tilskuerene. Det kunne økt antallet tilskuere.

Skrevet

Når utesteder får holde åpent, så ser jeg ikke problemet at det kommer flere folk på fotballkamper. Ikke at man bør fylle hele stadion, men kan fint ha tre meter mellom hver tilskuer og allikevel få plass til flere enn 200. 

• Liker 1
  • Opprett ny...