Hoppetaujenta Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 (endret) Jeg har nå blandet hvit eddik med zalo og tallerkenen er plassert mellom to store klekkingsanstalter ved storvinduet. Håper å kunne gi tilbakemeldinger når hordene ligger i vannet og spreller......så er de døde og borte. #gledesegveldig Noe i meg kjenner at tvilen kommer snikende. Jeg har gjort det før; virker det denne gangen da? Kl.11:50 Null fluer. Endret 17. september 2020 av Hoppetaujenta 1
Palma Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Ha det i et eggeglass eller kopp, ikke tallerken. 4
Hoppetaujenta Skrevet 18. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2020 (endret) 14 timer siden, Palma skrev: Ha det i et eggeglass eller kopp, ikke tallerken. Jaha...så du mener at det virker mere fristende på dem? Da skal jeg sjonglere litt med det i dag, for det er NULL fluer i mine feller, mens de som vanlig flyr rundt og ler av meg. Jeg forsøker meg med støvsuger og har kverket noen få. Å gå på jakt og klappe dem i stykker mellom hendene fungerer hvis jeg er rask nok, men...de er raske de små også og hendene mine lager lufttrykk som skyver dem bort fra håndflatene. Altså: eggeglass It shall be! 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Snart kommer vinteren, og da forsvinner stort sett de aller fleste av disse små tullingene... Anonymkode: db7fe...683 Der sier du noe og jeg gleder meg litt med tanke på akkurat fluefrafall. Endret 18. september 2020 av Hoppetaujenta
I'm just a girl Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Får du dem på grunn av planter?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 En dæsj med noe som lukter litt søtt i eddik/zaloblandingen skal og kunne hjelpe. Litt husholdingssaft e.l.! Lykke til! Kommer de fra planter skal fyrstikker kunne puttes nedi jorda med "hodet" nedover. Om det funker vet jeg ikke, men verdt et forsøk 😁 Anonymkode: d61a4...a93
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Pleier å legge hvitvindseddik og zalo i en liten skål, har allerede drept over 100 denne uka👍🏼 Lykke til i krigen! Anonymkode: 565c5...aab
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 Du må ha sukker i blandingen. Evt noen fruktbiter (pass på at de er dekket av væsken. Anonymkode: 33100...799
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 Rødvinseddik fungerer best. Ha det i glass, ta plastfolie over og stikk hull. Så stikker de ikke av. Søtere væske jo bedre Anonymkode: 12600...f15
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 Jeg bruker eplecidereddik og zalo, og har tatt knekken på veldig mange. Men de formerer seg raskere, og jeg ser ingen ende på det. De holder seg ved plantene, vi ikke har frukt eller annen man fremme. Anonymkode: 5b366...485
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 Spørsmål: når vinteren kommer, vil eggene også dø? Eller overvintrer de, og fluene kommer tilbake med full styrke neste sommer? Jeg har ikke hatt så til de grader et flueproblem tidligere. For en jævelskap. Anonymkode: 5b366...485
nettengel Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 Det sies at disse småfluene legger egg i vannlåsen! Det skal hjelpe å slå salmiakk eller klorin i vasken og la det stå noen timer/over natta for å bli kvitt dem.
Gjest MadameDeRosa Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 Øl (med alkohol) og en dråpe zalo i et glass. Vent i et par timer, så ligger de alle der (forutsetter at du har rengjort på kjøkkenet og kaster matsøpla daglig, men det gjør du jo sikkert allerede)
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 Jeg bruker støvsugeren. Tar en runde tre ganger daglig og etter to dager er alle borte. Lister tuppen på støvsugeren inn bakfra på de små djevlene og de klarer ikke å stå i mot dragsuget. Vips, borte.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #14 Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Jeg bruker støvsugeren. Tar en runde tre ganger daglig og etter to dager er alle borte. Lister tuppen på støvsugeren inn bakfra på de små djevlene og de klarer ikke å stå i mot dragsuget. Vips, borte. Hvem lærte deg dette? Anonymkode: 33100...799
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #15 Skrevet 18. september 2020 21 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg har nå blandet hvit eddik med zalo og tallerkenen er plassert mellom to store klekkingsanstalter ved storvinduet. Håper å kunne gi tilbakemeldinger når hordene ligger i vannet og spreller......så er de døde og borte. #gledesegveldig Noe i meg kjenner at tvilen kommer snikende. Jeg har gjort det før; virker det denne gangen da? Kl.11:50 Null fluer. hva med å heller fjerne kilden til problemet istedet for å bare dempe symptomet? Anonymkode: 9e324...5f8 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 Sett fyrstikker med det røde ned i blomsterpottene. De forsvinner når det blir kaldt om nettene, her iallfall. Anonymkode: 3c767...9ec
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #17 Skrevet 18. september 2020 aldri slitt med fluer. jeg renser slukene i vasken, bærer ut søpla, lar ikke fruktskrotter ligge og skyller juicekartonger og brusflasker. fluene kommer av en grunn.. Anonymkode: 9e324...5f8 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #18 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, I'm just a girl skrev: Får du dem på grunn av planter? er vel snakk om bananfluer. de liker matrester og ting som gjærer. er man flik til å fjerne disse kildene så får man heller ikke problem med bananfluer Anonymkode: 9e324...5f8 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #19 Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: aldri slitt med fluer. jeg renser slukene i vasken, bærer ut søpla, lar ikke fruktskrotter ligge og skyller juicekartonger og brusflasker. fluene kommer av en grunn.. Anonymkode: 9e324...5f8 De kommer hvis vinduer står åpne. Så trenger ikke noe større kilde enn det. Sliter med det her. Ingen spesiell kilde, men vinduer står åpne døgnet rundt. Forsvinner så fort det blir kaldt ute. Anonymkode: 12600...f15 2
Gjest Koya Skrevet 18. september 2020 #20 Skrevet 18. september 2020 Nå sliter jeg heldigvis ikke med bananfluer lengre med da de var her så lagde jeg en slik anretning ( bare at jeg fjernet korken også): Den gjør slik at fluene som kryper nedi vil slite mer med å komme seg opp og ut enn de ville gjort på tallerkener og glass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå