Gå til innhold

Liker babyer andre babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller opplever de andre babyer som et irritasjonsmoment? Tenker på babyer og barn opptil ca 18 mnd.

Anonymkode: ed80e...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på babyen/babyene.

Anonymkode: 43463...31e

Skrevet

Her har den minste alltid sett på storebror med ett veldig interessert blikk. Veldig opptatt av å se og følge med på storebror, og det har vært beundring og glød i blikket. Så barnet her har vært glad i andre barn fra nesten start.

Anonymkode: 14259...12d

• Liker 1
Skrevet

Jeg er bestemor til tvillinger på 4 mnd.  De er tydelig opptatt av hverandre.  Ligger ved siden av hverandre og pludrer og tar på hverandre.  Ler høyt innimellom.

• Liker 3
Skrevet

Babyer HATER andre babyer HVIS de tar morens oppmerksomhet. Dette er det gjort forskning på, med dukker riktignok. Der gikk den ekte babyen nesten inn for å drepe "den andre babyen" (dukken) når moren ga den all oppmerksomheten.

Anonymkode: c7070...bd8

• Liker 1
Skrevet

Alle mine har vært superinteressert i andre babyer og små barn helt fra starten av og vist tydelig begeistring og glede når de så andre små barn.

• Liker 1
Skrevet

Førstemann var likegyldig til eller mislikte andre babyer. Andremann lyste opp hver gang hn fikk se en annen baby eller et barn. 

Anonymkode: 22bed...054

Skrevet

De fleste babyer er generelt veldig interessert i andre babyer. Men LIKER dem, det er langt ifra sikkert at de gjør. Sønnen min var veldig fascinert av andre barn, på avstand, men grein og var redd dem om de kom for nærmt. 

Anonymkode: 1e87c...150

• Liker 1
Skrevet

Min likte ikke andre babyer de første ~6 månedene, han ble redd når de gråt. Men etter det har han vært veldig begeistret for babyer og barn generelt 😊

Skrevet

Min (og resten av babyene i barselgruppa) var likegyldige til andre babyer frem til barselgruppa ble oppløst når de var rundt 8-9 mnd. Så var vi ikke så mye rundt andre babyer på en stund. Begynte i bhg ved 16 med og da var andre barn veldig spennende. 

Anonymkode: dbe01...e1e

Skrevet (endret)

Jeg husker sønnen min glodde veldig på andre babyer. Om de lå to stykker på krabbeteppet på gulvet, og rullet rundt og fikk øye på hverandre, ble det mye stirring og fekting. De var åpenbart fascinert av andre babyer, og virket nesten å forstå at det var jevnaldrende. Han stirret aldri på voksne folk eller store tenåringer på den måten. Bare babyer.

Da han ble litt større, typ ett år og i stand til å gå, ble det enda mer fascinerende. Kunne være litt uforsiktig med å dunke leker i knollen på den andre ungen om man ikke passet på da. Men mye stirring og glaning og forsøk på å få en slags kontakt var det definitivt. Men oppmerksomheten kunne skifte fort i den alderen da. En leke kunne plutselig oppta all oppmerksomhet igjen.

Men det virket absolutt som han likte det han så når han så andre babyer, ja. 

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Førstemann var veldig interessert i andre babyer og større barn. Nr. to liker en to mnd. yngre baby vi kjenner, og storesøsteren på to år, men bryr seg ikke så mye om babyene i barselgruppen eller andre tilfeldige babyer og barn. Den første var en slik baby som smilte til alle hun så over alt også, lillesøster er en litt mer forsiktig type. 

Anonymkode: e57fa...673

Skrevet

Ene barnet vårt har vært kjempe sosial helt fra starten av. På babysang, babysvømming og helsestasjonen var det umulig å holde han unna andre babyer nesten, ville bare bort å hilse. Lykken var stor ved barnehagestart rundt 13 mnd, Er kjempe interessert i de andre barna.

Har et annet barn som ikke har brydd seg så mye, annet enn litt ekstra stirring.

Anonymkode: 8b16a...7ff

Skrevet

Tvillingene mine på 4 mnd ser ikke ut til å bry seg om hverandre i det hele tatt 😅

Anonymkode: 9c925...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...