Gå til innhold

Dere som ikke slanker dere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18,5 før graviditet (6 mnd på vei med nr 2 nå, så teknisk sett 21,5 som gravid 😅). 

Anonymkode: c1657...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

167 høy, 65 kg, BMI 23,3.  Dette er både midt i normalvekt- området, trivselsvekt, og en vekt som passer for min kropp :)  Har stort sett vært stabil på ca denne vekten i hele min voksne alder, og har aldri trengt å slanke meg.

Anonymkode: 3f094...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19,6.

Er 175 cm høy og 60 kg. Varierer med en kilo. 

Har vært oppe i 64-65, og da slanker jeg meg for å komme ned igjen. Har vært nede i 57 som 19-åring også, men så tynn blir jeg ikke igjen uten å sulte meg og det koster for mye.

Anonymkode: 95e39...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isåfall har du bmi på 21,5 når du veier 62 kilo. 

Anonymkode: 92716...8ac

Jøss, nå ble jeg overrasket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca. 22.

Jeg er nå i begynnelsen av 50-årene og har hatt samme vekt hele mitt voksne liv.

Anonymkode: e4cb1...b07

Og jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor så mange legger på seg med årene. Det var ikke sånn før i tida at økt alder automatisk betydde det samme som økt vekt, så hvorfor i all verden skal det plutselig gjøre det nå?

Men kanskje jeg må "eat my words", for jeg begynner å komme i overgangsalderen, og jeg vet jo at mange legger på seg da. Uansett gjør det meg veldig skjerpet, sånn at hvis jeg skulle legge på meg et par kilo, så må jeg jo begynne å saumfare kostholdet mitt og stramme inn for første gang i mitt liv. For overvekt er fryktelig helseskadelig, og det vil jeg for all del ikke oppleve. (Pluss at det ser veldig slitsomt ut å skulle bevege seg rundt i en stor kropp.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri slanket meg, aldri telt kalorier. BMI på 19-20 i over 20 år (bortsett fra to svangerskap). Holder vekten stabil med å gjøre bittesmå endringer med en gang jeg har gått opp en kilo eller kjenner at klærne strammer. Sånn som at jeg bare dropper alt av godteri en uke eller to. På denne måten slipper jeg de der slitsomme slankekurene som venninnene mine og kollegaer holder på med. Sånn streng kaloritelling, faste eller lavkarbo.

Anonymkode: c7bfe...c0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er normalvektig, og jeg synes at det forholdet som dere overvektige har til mat, er særs merkelig. Dere skal spise kaker, drikke søtt, og "kose dere" med potetgull, og lignende.

Men hvorfor i all verden det? Hvorfor ikke bare spise mat i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Og jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor så mange legger på seg med årene. Det var ikke sånn før i tida at økt alder automatisk betydde det samme som økt vekt, så hvorfor i all verden skal det plutselig gjøre det nå?

Men kanskje jeg må "eat my words", for jeg begynner å komme i overgangsalderen, og jeg vet jo at mange legger på seg da. Uansett gjør det meg veldig skjerpet, sånn at hvis jeg skulle legge på meg et par kilo, så må jeg jo begynne å saumfare kostholdet mitt og stramme inn for første gang i mitt liv. For overvekt er fryktelig helseskadelig, og det vil jeg for all del ikke oppleve. (Pluss at det ser veldig slitsomt ut å skulle bevege seg rundt i en stor kropp.)

Når vi kommer i skikkelig voksen alder, så er det sunnere å ha en bmi helt i øvre sjiktet av normalvektig. 
Forresten så er det ikke overvekt som er skadelig, det er fedme. En stor amerikansk undersøkelse konkluderte i 2013 at lett overvektige levde aller lengst. 

Ts, jeg har en bmi på 19, den skal opp til rundt 22-23. 

Anonymkode: 8df13...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...