Gå til innhold

Kvinnehatende kvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker godt menn og må innrømme at jeg bare har forakt til overs for mange kvinner. Jeg syns mange kvinner oppfører seg dårlig, er sjalu og har liten selvinnsikt. Dette vedkjenner jeg meg uten å skamme meg (men ikke så mye at jeg står frem med nick her inne, haha)

Jeg tror det har med biologi å gjøre. Gjennom evolusjonen har vi kvinner vært helt avhengig av menn for å klare oss, og vi er stort sett fysisk underlegne, og i perioder av livet sårbare fordi vi er gravide/føder. 
Kvinner har utviklet forskjellige strategier for å greie seg. Du har de som er sjalu, snakker dritt og motarbeider andre kvinner. Så har du den andre strategien som går ut på å alliere seg med menn. Syns ikke den siste er den mest usympatiske, for å si det sånn. 

Anonymkode: be1b9...f79

Man kan fint alliere seg med både kvinner og menn man liker, og gi blaffen i resten. Jeg er glad for at vi har en god blanding i gjengen jeg henger med. Uten drama og bullshit. 

Anonymkode: 649e0...dc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på et dagsenter for psykisk helse. Arbeidsplassen min består av 3/4 kvinner. Det er veldig mye forsentkomming, fravær, sykmeldinger over en lav sko, syting om vondter, ekser og allergier, sladder, "tror jeg har ME" og lite initiativ, angivelig på grunn av dårlig tid. De må jammen ha viktige ting på gang siden de ikke engang har tid til å jobbe på jobb. Jeg tok et alvorsord med dem på personalmøtet i forrige uke. Jeg sa ganske enkelt at enten må flere ta litt mer i, eller justere ned forventningene til hva vi kan prestere. Noe som vil gå utover brukerne våre. Da fikk jeg høre at jeg var "urimelig" og "lite forståelsesfull". Da spurte jeg hvordan det er urimelig å forvente at folk gjør jobben sin som det står i beskrivelsen. Jeg måtte "vise skjønn", var svaret. Forbanna idioter. Vi har ansvar for trivselen til flere grupper sårbare mennesker og de bare gnåler om seg selv hele tida. Så jeg forholder meg mest til mennene der. Jeg sier ikke at de jobber hardere, men jevnt over er det litt mindre drama og jamring. 

... måtte bare få det ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...