OPIgirl Skrevet 17. september 2020 #21 Skrevet 17. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne og liker ikke andre kvinner. Så jeg innrømmer at jeg er kvinnehatende kvinne. Hunkjønn er skapt for å lage drama. Anonymkode: e5948...346 Det er ikke få menn som lager drama heller. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #22 Skrevet 17. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at det er galt å kritisere kvinner som en kvinne selv? Og hvorfor får en da tilsvar om å være kvinnehatende? Fordi de kvinnene som gjør det gjerne generaliserer andre kvinner og omtaler dem som om alle de var like. I tillegg vil hun fremheve seg selv som å ikke være slik, og sammenligne seg selv med en mann. Problemet er altså ikke at en kvinne kritiserer en kvinne, men at hun lar denne ene kvinnen representere alle kvinner og at hun tydelig viser at menn er «bedre». Anonymkode: c64a7...20c 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #23 Skrevet 17. september 2020 8 timer siden, Hannah80 skrev: Joda. Men å mistenke meg for å være mann, kun fordi jeg ikke er med i hylekoret. Vel, det blir feil:) Tja. Kanskje man tror du er mann fordi du omtaler kvinner som «hylekor»? Generelt nedlatende holdning overfor kvinner. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble nettopp kalt kvinnehatende kvinne i en annen tråd 😁 Anonymkode: 167b6...c76 Ja, det var nok stas. Da er du ikke som DEM, alle de vanlige dumme damene. High five. Anonymkode: c64a7...20c 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #24 Skrevet 17. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var nok stas. Da er du ikke som DEM, alle de vanlige dumme damene. High five. Anonymkode: c64a7...20c Stas og stas. Du generaliserer forresten like mye som meg, sånn FYI. Må være fælt å være så dømmende? Anonymkode: 167b6...c76
Hannah80 Skrevet 17. september 2020 #25 Skrevet 17. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. Kanskje man tror du er mann fordi du omtaler kvinner som «hylekor»? Generelt nedlatende holdning overfor kvinner. Ja, det var nok stas. Da er du ikke som DEM, alle de vanlige dumme damene. High five. Anonymkode: c64a7...20c Er det bedre å si at jeg ikke følger saueflokken?
youcancallmejune Skrevet 17. september 2020 #26 Skrevet 17. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis kvinner kritiserer kvinner, så kommer de med «kvinner er kvinner verst». 🙄 Skal ikke være enkelt dette. Anonymkode: 3e0d7...39a Oh yes. Den er veldig effektiv for å hindre et kritisk søkelys på ting kvinner gjør. Den brukes rett og slett som en hersketeknikk. 1
Drizzt Skrevet 17. september 2020 #27 Skrevet 17. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at det er galt å kritisere kvinner som en kvinne selv? Og hvorfor får en da tilsvar om å være kvinnehatende? Anonymkode: 0410d...4fe Du blander ting her. Det er forskjell mellom å kritisere og å hate. Kvinnehatende kvinner for meg er for eksempel kvinnene som stemmer Krf og er mot selvbestemt abort og alle endringer i bioteknologiloven og abortloven. Å kritisere en kvinne for å ha upassende oppførsel for eksempel eller for å drikke for mye og sette seg i farlig situasjon, er ikke hat. Det er kritikk.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #28 Skrevet 17. september 2020 Kommer helt an på hva som sies, og jeg er overhodet ikke enig i det inntrykket du har i det hele tatt. Menn som hater menn (som ofte støtter kvinner) kalles tross alt white knights av masse andre menn og får masse drit. Jeg sier aldri sånn til andre kvinner, kommer helt an på hva som uttales også, om jeg reagerer eller ikke. Anonymkode: 5a8ff...b1f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #29 Skrevet 17. september 2020 Ellers har det kommet en del kritikk mot for eksempel kvinnergrupper på fb, om at de er for homogene, mens jeg selv, som frekventerer et par av dem, oppfatter at det både diskuteres og kritiseres i de gruppene. Synes det er veldig rart, det inntrykket noen tydeligvis har, om at kvinner ikke kan være uenige og krangle og bli venner igjen. Jeg opplever dette ofte. Oppfatter det mer som en fordom. Anonymkode: 5a8ff...b1f 1
Lønnesirup01 Skrevet 17. september 2020 #30 Skrevet 17. september 2020 Jeg tenker det samme om menn eller kvinner som avskriver et helt kjønn - at de er problemet. Variansen innad et kjønn er bredere enn forskjellen mellom dem. Og ettersom vi alle er fellesnevnere i egne liv, så er det mer fruktbart å se innover dersom man stadig har problemer med andre. Jeg synes ikke kvinner skylder andre kvinner noe, men jeg har opplevd at noen tenker det. Sitatet fra Eleanor Roosevelt ("det er et eget sted i helvete for kvinner som ikke hjelper andre kvinner") er mange ganger gjengitt, og et bevis på det. Men det stammer jo fra fordums tid, da kvinner faktisk var undertrykket, og trengte hverandre for å ha en sjanse for å komme fremover. I noen land i verden er det fortsatt tilfelle, men ikke i Skandinavia. Så kvinnekampen her om at vi skal "heie frem hverandre" klarer jeg ikke omfavne. Ikke fordi jeg ikke ser at det fortsatt er ting som kan gjøres, men fordi disse tingene kan gjøres mer individuelt, uten at halve nasjonen skal mobilisere seg. Når det er sagt, finnes det jo eksempler på at "kvinner er kvinner verst". Det som ligger i uttrykket er at kvinner kan gå i strupen på hverandre og straffe hverandre hardere enn de straffer menn som har begått samme ugjerning, eller verre. Et kroneksempel er kvinner som angriper elskerinnen når mannen har vært utro. Så har vi mange andre eksempler, som fra arbeidslivet der faktisk majoriteten av konflikter ikke er mellom kvinner og menn, men mellom godt voksne og yngre kvinner. Da vi hadde juryordningen i retten for voldtektssaker, var det et problem at voksne kvinner konsekvent frikjente gjerningsmannen når det satt et ungt, kvinnelig offer der. Ofte dukket det opp grunnlag som bunnet i seksuell moral. Slutshaming er i stor grad kvinnedrevet. Det handler mye om seksuell konkurranse mellom kvinner. Jeg synes det er dønn urealistisk at kvinner skal "holde sammen" bare fordi vi har biologiske fellesnevnere. Vi er for forskjellige til det. Men jeg merker meg selvsagt kvinner som virker utpreget negative til andre kvinner, og som har en slags innebygget misogyni, der de verdsetter menns anerkjennelse mer enn kvinners. 3
youcancallmejune Skrevet 17. september 2020 #31 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, Lønnesirup01 skrev: Jeg tenker det samme om menn eller kvinner som avskriver et helt kjønn - at de er problemet. Variansen innad et kjønn er bredere enn forskjellen mellom dem. Og ettersom vi alle er fellesnevnere i egne liv, så er det mer fruktbart å se innover dersom man stadig har problemer med andre. Jeg synes ikke kvinner skylder andre kvinner noe, men jeg har opplevd at noen tenker det. Sitatet fra Eleanor Roosevelt ("det er et eget sted i helvete for kvinner som ikke hjelper andre kvinner") er mange ganger gjengitt, og et bevis på det. Men det stammer jo fra fordums tid, da kvinner faktisk var undertrykket, og trengte hverandre for å ha en sjanse for å komme fremover. I noen land i verden er det fortsatt tilfelle, men ikke i Skandinavia. Så kvinnekampen her om at vi skal "heie frem hverandre" klarer jeg ikke omfavne. Ikke fordi jeg ikke ser at det fortsatt er ting som kan gjøres, men fordi disse tingene kan gjøres mer individuelt, uten at halve nasjonen skal mobilisere seg. Når det er sagt, finnes det jo eksempler på at "kvinner er kvinner verst". Det som ligger i uttrykket er at kvinner kan gå i strupen på hverandre og straffe hverandre hardere enn de straffer menn som har begått samme ugjerning, eller verre. Et kroneksempel er kvinner som angriper elskerinnen når mannen har vært utro. Så har vi mange andre eksempler, som fra arbeidslivet der faktisk majoriteten av konflikter ikke er mellom kvinner og menn, men mellom godt voksne og yngre kvinner. Da vi hadde juryordningen i retten for voldtektssaker, var det et problem at voksne kvinner konsekvent frikjente gjerningsmannen når det satt et ungt, kvinnelig offer der. Ofte dukket det opp grunnlag som bunnet i seksuell moral. Slutshaming er i stor grad kvinnedrevet. Det handler mye om seksuell konkurranse mellom kvinner. Jeg synes det er dønn urealistisk at kvinner skal "holde sammen" bare fordi vi har biologiske fellesnevnere. Vi er for forskjellige til det. Men jeg merker meg selvsagt kvinner som virker utpreget negative til andre kvinner, og som har en slags innebygget misogyni, der de verdsetter menns anerkjennelse mer enn kvinners. Jeg tror det handler vel så mye om ikke mer om at man vil slippe å assosieres med løsaktighet selv. Tar man avstand fra det man anser som slutty oppførsel får man fram at man har bedre moral, og man korrigerer inntrykket en del menn har av kvinner.
Hr. Aktiv Skrevet 17. september 2020 #32 Skrevet 17. september 2020 Ja sånn er det. Vi menn er alle incel og kvinner er kvinnehatere. Kjært barn har mange navn. 😄
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #33 Skrevet 17. september 2020 16 minutter siden, youcancallmejune skrev: Jeg tror det handler vel så mye om ikke mer om at man vil slippe å assosieres med løsaktighet selv. Tar man avstand fra det man anser som slutty oppførsel får man fram at man har bedre moral, og man korrigerer inntrykket en del menn har av kvinner. 🤮🤮🤮 Anonymkode: 3d6df...9fb 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #34 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, youcancallmejune skrev: Jeg tror det handler vel så mye om ikke mer om at man vil slippe å assosieres med løsaktighet selv. Tar man avstand fra det man anser som slutty oppførsel får man fram at man har bedre moral, og man korrigerer inntrykket en del menn har av kvinner. Ganske mange hyklere her da tydeligvis med tanke på den tråden i seksualforumet der det står om hvilke slutty ting kvinner på kg har gjort. Anonymkode: 649e0...dc3 1
youcancallmejune Skrevet 18. september 2020 #35 Skrevet 18. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ganske mange hyklere her da tydeligvis med tanke på den tråden i seksualforumet der det står om hvilke slutty ting kvinner på kg har gjort. Anonymkode: 649e0...dc3 Eller kanskje det stort sett var "slutsene" som svarte i den tråden og de moralsk høyverdige styrte unne.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #36 Skrevet 18. september 2020 4 timer siden, youcancallmejune skrev: Eller kanskje det stort sett var "slutsene" som svarte i den tråden og de moralsk høyverdige styrte unne. Den tråden endte jo opp med veldig mange sider. Tror det er en del hyklere her. Hvis det er noe enkelte ikke er enige i eller ikke ville gjort selv, så slenger de dritt. Men det betyr ikke at de er moralens voktere selv. Anonymkode: 649e0...dc3
youcancallmejune Skrevet 18. september 2020 #37 Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Den tråden endte jo opp med veldig mange sider. Tror det er en del hyklere her. Hvis det er noe enkelte ikke er enige i eller ikke ville gjort selv, så slenger de dritt. Men det betyr ikke at de er moralens voktere selv. Anonymkode: 649e0...dc3 Jeg merker at du har bestemt deg for at de som kritiserer slutty oppførsel er hyklere, så da spiller det egentlig ingen rolle hva jeg sier. Du får nå tro det da.
Svartfugl Skrevet 18. september 2020 #38 Skrevet 18. september 2020 På 17.9.2020 den 11.16, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne og liker ikke andre kvinner. Så jeg innrømmer at jeg er kvinnehatende kvinne. Hunkjønn er skapt for å lage drama. Anonymkode: e5948...346 Har ikke den erfaringa, jeg. Opplever at det å lage "drama" er personavhengig, og slett ikke noe jeg opplever fra den største andelen av kvinner jeg kjenner. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #39 Skrevet 18. september 2020 Jeg liker godt menn og må innrømme at jeg bare har forakt til overs for mange kvinner. Jeg syns mange kvinner oppfører seg dårlig, er sjalu og har liten selvinnsikt. Dette vedkjenner jeg meg uten å skamme meg (men ikke så mye at jeg står frem med nick her inne, haha) Jeg tror det har med biologi å gjøre. Gjennom evolusjonen har vi kvinner vært helt avhengig av menn for å klare oss, og vi er stort sett fysisk underlegne, og i perioder av livet sårbare fordi vi er gravide/føder. Kvinner har utviklet forskjellige strategier for å greie seg. Du har de som er sjalu, snakker dritt og motarbeider andre kvinner. Så har du den andre strategien som går ut på å alliere seg med menn. Syns ikke den siste er den mest usympatiske, for å si det sånn. Anonymkode: be1b9...f79
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #40 Skrevet 18. september 2020 ... medmindre den kombineres med førstnevnte. Anonymkode: be1b9...f79
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå