AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Noe jeg har lagt merke til gjentatte ganger både på KG og utenfor. Er at når en kvinne sier noe kritisk om andre kvinner, får hun ofte tilsvar om at hun er en kvinnehatende kvinne, at kvinner må holde sammen og liknende uttrykk. Hvorfor er det sånn at det virker som en må holde sammen og være enig med halve befolkningen bare fordi en deler samme kjønnsorgan? Når jeg eller andre kritiserer andre menn, har jeg aldri fått høre svar om å være mannehatende mann. Er dette fordi det er er større konkurranse, større forskjeller, flere vinnere og tapere og mindre fellesskap blant menn? Vi bryr oss mest om de nærmeste, familie og venner, og andre menn kan det gå som det går med? Hvorfor er det ganske vanlig å anklage andre kvinner for å være kvinnehatende? Er det fordi det er viktig å være i et fellesskap, og det brukes til å advare andre om å holde seg i takt, ellers blir det deg?Dette går igjen med at det er vanligere å bruke utestengelse som virkemiddel i jentegjenger. Hva er grunnen til at det er galt å kritisere kvinner som en kvinne selv? Og hvorfor får en da tilsvar om å være kvinnehatende? Anonymkode: 0410d...4fe 8
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Hvis kvinner kritiserer kvinner, så kommer de med «kvinner er kvinner verst». 🙄 Skal ikke være enkelt dette. Anonymkode: 3e0d7...39a 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis kvinner kritiserer kvinner, så kommer de med «kvinner er kvinner verst». 🙄 Skal ikke være enkelt dette. Anonymkode: 3e0d7...39a Ja som om vi er en homogen gruppe? Mennesker er mennesker, og man kan kritisere om noe føles feil. Anonymkode: 8ca76...ff8 1
Hannah80 Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Har blitt beskyldt for å være mann når jeg diskuterer her inne. Fordi jeg ofte forsvarer menn. 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Jeg er kvinne og liker ikke andre kvinner. Så jeg innrømmer at jeg er kvinnehatende kvinne. Hunkjønn er skapt for å lage drama. Anonymkode: e5948...346 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, Hannah80 skrev: Har blitt beskyldt for å være mann når jeg diskuterer her inne. Fordi jeg ofte forsvarer menn. Ikke uforståelig med tanke på hvor mange menn med kvinnenick som er her inne. Anonymkode: 6da82...585 2
Hannah80 Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke uforståelig med tanke på hvor mange menn med kvinnenick som er her inne. Anonymkode: 6da82...585 Joda. Men å mistenke meg for å være mann, kun fordi jeg ikke er med i hylekoret. Vel, det blir feil:) 3
Gjest Achelois Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja som om vi er en homogen gruppe? Mennesker er mennesker, og man kan kritisere om noe føles feil. Anonymkode: 8ca76...ff8 Enig i at mennesker er mennesker. Merkelapper som kjønn, alder, sosial tilhørighet etc. er faktorer som kan skape både splid og samhold. Og ettersom mennesker er så til de grader kategorisert i samfunnet, er jo kvinner en homogen gruppe når det kommer til kjønn i alle fall. Innad i grupperingen er det heldigvis mer dimensjonalt og varierende trekk ved menneskene. Min mening er at mennesker bør respekterte hverandre. Det er ideelt, men ikke alltid gjennomførbart.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er kvinne og liker ikke andre kvinner. Så jeg innrømmer at jeg er kvinnehatende kvinne. Hunkjønn er skapt for å lage drama. Anonymkode: e5948...346 Ja, du høres ut som et utmerket eksempel på kvinne som lager drama. Anonymkode: 127ca...dc0 10
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, Achelois skrev: Enig i at mennesker er mennesker. Merkelapper som kjønn, alder, sosial tilhørighet etc. er faktorer som kan skape både splid og samhold. Og ettersom mennesker er så til de grader kategorisert i samfunnet, er jo kvinner en homogen gruppe når det kommer til kjønn i alle fall. Innad i grupperingen er det heldigvis mer dimensjonalt og varierende trekk ved menneskene. Min mening er at mennesker bør respekterte hverandre. Det er ideelt, men ikke alltid gjennomførbart. Enig i det Men det irriterer meg at jeg skal behandle andre kvinner annerledes fordi jeg er kvinne. Anonymkode: 8ca76...ff8
Gjest Achelois Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig i det Men det irriterer meg at jeg skal behandle andre kvinner annerledes fordi jeg er kvinne. Anonymkode: 8ca76...ff8 🙂 Nå ble jeg nysgjerrig: Hvorfor tenker du at du må behandle kvinner på en spesiell måte, fordi du er kvinne selv?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 Har ikke sett det du nevner. Jeg har derimot sett folk protestere på urimelige generaliseringer og beint frem hatefulle ytringer. Det er flere av begge i denne tråden, blant annet hovedinnlegget ditt, ts. At enkelte bruker hersketeknikker for å si imot andre er ikke et bevis på at kvinner utøver en utestengingskultur. Slutt å spill dum. Spiller ingen rolle om det er sagt mot kvinner, menn, gamle, unge, etc Generaliseringer fordummer og skaper forakt, og de bør reageres på. Anonymkode: 47e61...432 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke sett det du nevner. Jeg har derimot sett folk protestere på urimelige generaliseringer og beint frem hatefulle ytringer. Det er flere av begge i denne tråden, blant annet hovedinnlegget ditt, ts. At enkelte bruker hersketeknikker for å si imot andre er ikke et bevis på at kvinner utøver en utestengingskultur. Slutt å spill dum. Spiller ingen rolle om det er sagt mot kvinner, menn, gamle, unge, etc Generaliseringer fordummer og skaper forakt, og de bør reageres på. Anonymkode: 47e61...432 Nå vil jeg ikke nødvendigvis si at jeg er ekstrem dum. Så klart satt jeg ting litt på spissen, har ikke sagt at det gjelder alle, men tendensen står jeg for og "kvinnehatende kvinne" var noe jeg leste i en annen tråd i dag. Det jeg skrev trenger ikke å være min mening, om det er riktig eller ikke er ikke så farlig, men kanskje bare noen idéer for å høre hva folk tenker. Så klart kan en ikke bruke generalisering på individ nivå, om menn er generelt sterkere enn kvinner, så betyr det ingen ting for enkelt individet. En kvinne kan fint være sterkere enn en mann. Og jeg er helt enig med at folk ofte ser for mye på gruppenivå, og for lite på person (generalisering). Men om en tar generalisering for det det er, går det fint å bruke det for å se tendenser og mønster. Anonymkode: 0410d...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, Hannah80 skrev: Har blitt beskyldt for å være mann når jeg diskuterer her inne. Fordi jeg ofte forsvarer menn. Jeg også. Har også blitt kalt forræder mot mitt eget kjønn. Selv om den sitter langt inne siden de fortsatt tror jeg er mann 🙄 har for øvrig også blitt kalt verre ting enn det, men det er i andre typer diskusjoner da. Argumenter er visst vanskelig å komme med, bedre med personangrep og å forsøke å plukke fra hverandre motparten. Anonymkode: 167b6...c76
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 Denne boken synes jeg passer godt inn i denne tråden. https://bokelskere.no/bok/kvinner-min-kamp-mot-nettrollene/549659/ Anonymkode: 0c521...661
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 Jeg ble nettopp kalt kvinnehatende kvinne i en annen tråd 😁 Anonymkode: 167b6...c76
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #17 Skrevet 17. september 2020 Eller hvis man er uenig med andre kvinnfolk er man mann. Jeg har aldri hatt en venninne, kun kompiser. Og så får de seg dame, dama er sjalu og så mister du plutselig en kompis. Anonymkode: ee820...55b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #18 Skrevet 17. september 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Ikke uforståelig med tanke på hvor mange menn med kvinnenick som er her inne. Anonymkode: 6da82...585 Jaså? Beviset ditt for dette er...? Anonymkode: b05bf...8da
Raven.Writingdesk Skrevet 17. september 2020 #19 Skrevet 17. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe jeg har lagt merke til gjentatte ganger både på KG og utenfor. Er at når en kvinne sier noe kritisk om andre kvinner, får hun ofte tilsvar om at hun er en kvinnehatende kvinne, at kvinner må holde sammen og liknende uttrykk. Poenget er jo om du (eller andre) generaliserer en hel gruppe mennesker i en negativ forstand. Altså at du stigmatiserer. Enkelte gjør dette i stor grad, og har særdeles mange negative forventinger og fordommer de pøser ut, gjerne her på KG. Og i så fall er det bare supert at du (og andre med deg) blir konfrontert med denne typen ytringer og adferd. 2
Gjest Maxwell Skrevet 17. september 2020 #20 Skrevet 17. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke uforståelig med tanke på hvor mange menn med kvinnenick som er her inne. Anonymkode: 6da82...585 Er du egentlig sikker på det? Det er ikke uvanlig at kvinner blir beskyldt for å være menn her inne. Jeg tror det skjer oftere enn at menn utgir seg for å være kvinner. Man må huske på at kvinner er forskjellige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå