AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Skal si opp stillingen min, men lurer på om jeg kan be om å få ta ut resten av ferien i oppsigelsestiden? Er det noe jeg kan kreve eller må jeg «godta» at de nekter meg det. Er innen hotellbransjen så lite folk og dårlige tider.. Prøver her først eller så kan jeg ringe Arbeidstilsynet, ringt fagforeningen også men ingen tilbakemelding... Regner med jeg må uansett vente til 1.Oktober, men vil bare ha tingene på plass☺️ Anonymkode: b0187...cac
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Du får ikke ferie i hele oppsigelsestiden. Har du 2 uker igjen kan du be om å få ta ut disse. Anonymkode: 00753...004
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Du har krav på å få tatt ut ferien din eller få den erstattet, også om du sier opp. Jeg vil tro at det ikke er noe problem å få ut ferien dersom bedriften har svært lite å gjøre. Det eneste problemet er hvis du har opplæringsansvar for den nyansatte.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Litt avhengig av når på året du slutter og hvor mye ferie du har igjen så kan de nekte deg ferie og heller betale ut det du har igjen av ferie. Det har noe med om det er "sannsynlig" at du skal rekke å ta ut ferie i ny jobb og om du har tatt ut det du har krav på av ferie i hovedferieperioden (1. juni - 1. september?) Anonymkode: fc0bb...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå