Gå til innhold

Hvor kan man selge gamle pelskåper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel pelskåpe av bjørn etter min døde svigermor som har hengt i skapet de 7 siste årene. Jeg bruker ikke pels og tenkte derfor å selge den, men jeg vet ikke helt hvor jeg kan selge den eller hva den er verdt? Jeg har prøvd å lete på finn.no og søke på nettet for å se hva bjørnepels kan selges for, men har fremdeles ikke funnet det.

Noen som vet?

Anonymkode: 47621...34c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Finn, Tise eller epla, du får dessverre ikke ikke mye for pels for tiden, med mindre den er oppbevart på kjølelager slik at pelsen kan redesignes eller sys om. Har den hengt i kjelleren/skapet er pelsen blitt tørr og da kan du ikke sy i den.  Det er veldig inn å være imot pels så det henger nok en gammel pelskåpe etter svigermor/bestemor eller mor i det fleste hjem. 

Vil du bli kvitt den kan du gi den til fattighuset så får noen som trenger den bruk for den. Vil du prøver å tjene noen kroner kan du legge ut på Finn og Tise og be folk gi bud, sett gjerne et minstekrav så du ikke drukner i skambud. Jeg tipper du ikke får mer enn 1000 kr dessverre, avhengig  av stil på kåpen. 

Endret av Vetlemor
Skrevet

Brenn det, ingen vil ha døde dyr på seg.

Anonymkode: dceaa...57c

Skrevet

Hei ts! Jeg var i et lignende dilemma for noen år siden da jeg arvet 2 pelskåper etter farmor! Jeg har gått i en haug med pelstog opp gjennom åra så kanskje hun ga meg den som et siste lite stikk hehe.. Vel, jeg donerte begge to til dyrebeskyttelsen (som distribuerte de videre). For nyfødte og syke dyr er det veldig fint å få en varm/myk pels å ligge på. Anbefaler deg å høre med din lokale dyrebeskyttelse eller andre lignende steder i nærheten. De blir nok veldig glade for det! Farmor skulle bare visst hva mink- og revepelsene hennes brukes som idag  hehehe ;) 🐮🐷❤️

Anonymkode: 85150...f7e

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brenn det, ingen vil ha døde dyr på seg.

Anonymkode: dceaa...57c

Jo, det er faktisk ganske mange som ønsker å gå med døde dyr, og jeg foretrekker gjenbruk fremfor å unødvendig brenne/kaste ting.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts! Jeg var i et lignende dilemma for noen år siden da jeg arvet 2 pelskåper etter farmor! Jeg har gått i en haug med pelstog opp gjennom åra så kanskje hun ga meg den som et siste lite stikk hehe.. Vel, jeg donerte begge to til dyrebeskyttelsen (som distribuerte de videre). For nyfødte og syke dyr er det veldig fint å få en varm/myk pels å ligge på. Anbefaler deg å høre med din lokale dyrebeskyttelse eller andre lignende steder i nærheten. De blir nok veldig glade for det! Farmor skulle bare visst hva mink- og revepelsene hennes brukes som idag  hehehe ;) 🐮🐷❤️

Anonymkode: 85150...f7e

Det var jo en god gjerning :) Jeg vet det er FOD i nærheten så jeg kan jo eventuelt høre med dem. Jag ønsker bare å bli kvitt den, men lever for tiden langt under fattigdomsgrensa og må prøve å få inn noen kroner der jeg kan.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...