Hollydoll Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Hei, jeg fikk en ny «hobby» i hagen i vinter. Det er mating av fugler og fugletitting fra kjøkkenkroken. Vi bor i skogen og får veldig mange arter innom. I sommer har jeg ikke lagt ut noe, men jeg begynnte på igjen for noen dager siden, da snøen kan være rett rundt hjørnet. Men jeg ser at fuglene er kjempeintens på matfatet. Det kan være 10 stk fugler i gangen og det svermer! De var ikke slik i vår! Er dette normalt? Er det fordi fuglene er i full «hamstre» modus, så de prøver å finne så mye mat som mulig for lagring til vinteren?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Noen av dem er kanskje trekkfugler som må få i seg mest mulig føde før den lange flyturen sydover. Anonymkode: 35675...56a 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Pluss at de som blir igjen feter seg opp til en mager vinter. Anonymkode: 344fe...f8d 2
Rumle Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 Jeg synes de er veldig "på" året rundt jeg 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Det er også mye mindre mat/insektet for dem å fange naturlig ute nå, rett og slett. Anonymkode: d0e95...19f 1
skrue Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 Her er en fuglemater i gang året rundt. Det går helt klart med mest fôr i juli - september. Har vært slik i siden materen kom opp for 6-7 år siden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå