AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Jeg forstod ikke infoen jeg fant på regjeringen sine sider. Men er det slik at du kan reise til Sverige (gule områder) uten karantene etterpå, men at det er frarådet? Anonymkode: 45b9b...c8a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Alle unødvendige fritidsreiser utenfor Norge er frarådet. Anonymkode: dbae4...4a1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Er området gult er det bare å dra. Du trenger ikke å gå i karantene når du kommer hjem. Men husk at reglene endres fra en dag til en annen, så ville ikke oppholdt meg der så lenge. Regjeringen kan ikke nekte deg å reise, selv om de har veldig lyst. De påfører bare litt skam til de som reiser (og det hadde jeg driti ganske langt i særlig nå som Norge snart tar igjen Sverige med smittetall). Jeg skal selv på jobbreise til gult område i Sverige neste uke. Anonymkode: c0106...3ab 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle unødvendige fritidsreiser utenfor Norge er frarådet. Anonymkode: dbae4...4a1 Nei, det stemmer ikke. Det er IKKE ANBEFALT. Veldig stor forskjell på det og frarådet, særlig i forsikringssammenheng. Hvis reise til et land er FRARÅDET, gjelder ikke forsikringen, heller ikke i andre tilfeller enn koronaviruset, for eksempel hvis man får hjerteinfarkt eller brekker et bein. Hvis reisen IKKE er ANBEFALT, gjelder som regel forsikringen fullt ut. Anonymkode: 69c77...23f 2
miztyia Skrevet 17. september 2020 #5 Skrevet 17. september 2020 Du kan reise til Sverige ja, men det er ikke anbefalt. Du slipper karantene så lenge området/landet er gult. Jeg tror heller ikke på at det er farligere å reise til sverige en tur enn å reise inn til Oslo eller Bergen f.eks. bare man er flinke med smitteregler.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er området gult er det bare å dra. Du trenger ikke å gå i karantene når du kommer hjem. Men husk at reglene endres fra en dag til en annen, så ville ikke oppholdt meg der så lenge. Regjeringen kan ikke nekte deg å reise, selv om de har veldig lyst. De påfører bare litt skam til de som reiser (og det hadde jeg driti ganske langt i særlig nå som Norge snart tar igjen Sverige med smittetall). Jeg skal selv på jobbreise til gult område i Sverige neste uke. Anonymkode: c0106...3ab Vi skal over til Finland når grensa åpnes nå på lørdag. Vi har hatt to vanvittige måneder med utgifter, og alle fire barn trenger nye vintersko. Forskjellen på finske Kuoma-sko (eneste som funker her i gården) er 799 kroner i Norge mot 300 kroner i Finland. I tillegg er mye av maten halv pris av den i Norge, særlig allergimaten. Så vi har ikke råd til å ikke reise. Vil verken besøke noen eller omgås noen, og returnerer rett etter at handleturen er ferdig. Butikken er 2 km etter grensa, så blir heller ikke noe kafe eller bensinstasjon i Finland vi besøker. Anonymkode: 69c77...23f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, miztyia skrev: Du kan reise til Sverige ja, men det er ikke anbefalt. Du slipper karantene så lenge området/landet er gult. Jeg tror heller ikke på at det er farligere å reise til sverige en tur enn å reise inn til Oslo eller Bergen f.eks. bare man er flinke med smitteregler. Det er faktisk farligere å reise til Oslo og Bergen nå. Anonymkode: 69c77...23f 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal over til Finland når grensa åpnes nå på lørdag. Vi har hatt to vanvittige måneder med utgifter, og alle fire barn trenger nye vintersko. Forskjellen på finske Kuoma-sko (eneste som funker her i gården) er 799 kroner i Norge mot 300 kroner i Finland. I tillegg er mye av maten halv pris av den i Norge, særlig allergimaten. Så vi har ikke råd til å ikke reise. Vil verken besøke noen eller omgås noen, og returnerer rett etter at handleturen er ferdig. Butikken er 2 km etter grensa, så blir heller ikke noe kafe eller bensinstasjon i Finland vi besøker. Anonymkode: 69c77...23f Er du helt sikker på at grensene åpner for fritidsreiser til Finland? De har satt grensen for åpning til land med færre enn 25 smittede pr 100 000, og vi har vært høyere enn det siste 14 dagene. Anonymkode: ee5e9...f11
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 Vi bor rett ved grensa til Värmland og trenger ordentlig mat. Og halal. De har i Oslo, men det er dyrt og rødt og langt. Anonymkode: 45b9b...c8a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du helt sikker på at grensene åpner for fritidsreiser til Finland? De har satt grensen for åpning til land med færre enn 25 smittede pr 100 000, og vi har vært høyere enn det siste 14 dagene. Anonymkode: ee5e9...f11 Skal dobbeltsjekke informasjon, men eieren av butikken over grensa har annonsert over hele Facebook at de åpner grensene og han kjører grenseåpningstilbud. Takk for info Anonymkode: 69c77...23f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er området gult er det bare å dra. Du trenger ikke å gå i karantene når du kommer hjem. Men husk at reglene endres fra en dag til en annen, så ville ikke oppholdt meg der så lenge. Regjeringen kan ikke nekte deg å reise, selv om de har veldig lyst. De påfører bare litt skam til de som reiser (og det hadde jeg driti ganske langt i særlig nå som Norge snart tar igjen Sverige med smittetall). Jeg skal selv på jobbreise til gult område i Sverige neste uke. Anonymkode: c0106...3ab Ja, skam for og ikke bruke penger her i landet. Det er hva det handler om, ikke smitte. Anonymkode: a6329...ed9
Anbefalte innlegg