AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Etter den enorme innsatsen som har blitt lagt ned i "dugnaden", og med den latterlige lønnsøkningen vi får som "takk for hjelpen"? Jeg vet mange var slitne og demotiverte fra før av, og for min del begynner det vel å bli nok nå. Anonymkode: a7997...eb9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Ja. Men for min del er det fordi arbeidsgiver teller vekk sju prosent av timene mine i året, slik at jeg i praksis jobber over to uker hvert skoleår uten å få lønn for det. Det burde vært ulovlig. Anonymkode: 9f091...23c 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #3 Skrevet 17. september 2020 Lønnsøkningen i år kom jo ikke som en overraskelse. Jeg blir overrasket over at noen blir skuffet - vi fikk akkurat det vi ble forespeilet, og ut i fra det frontfagene fikk. Anonymkode: 9f091...23c 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Min mann er lærer, og er egentlig glad for å ha den jobben, spesielt nå. Det er viktig å ha en arbeidsplass som er korona-sikker, altså at man slipper å bekymre seg for å bli permittert. Vi er ganske mange andre også som har vært med i korona-dugnaden, uten å få noe ekstra på konto av den grunn. Anonymkode: 65541...38e 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann er lærer, og er egentlig glad for å ha den jobben, spesielt nå. Det er viktig å ha en arbeidsplass som er korona-sikker, altså at man slipper å bekymre seg for å bli permittert. Vi er ganske mange andre også som har vært med i korona-dugnaden, uten å få noe ekstra på konto av den grunn. Anonymkode: 65541...38e Signerer dette. Vi er mange som jobbet ræva av oss, hjemme og ute. Selv jobber jeg i høyere utdanning og er sånn sett ikke «lærer», og ingen kommer til å kaste penger etter meg, akkurat. Det er heller ikke alle lærere som har jobbet så mye. Læreren til mitt ene barn kan umulig ha jobbet seg ihjel, i alle fall. 🙄 Null oppfølging og undervisning, en ukeplan jeg lett kunne laget på en halvtime. JEG var den som underviste, læreren gjorde null og niks. Selv har jeg en mann som jobber i helsevesenet og liksom skal være en «helt». Han sier han aldri har jobbet så lite som han gjorde i mars/april. Anonymkode: c9c96...a4e 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Nettopp. Ved en ny nedstengning kan lærere være trygge på at de ikke blir permittert, men får hjemmekontor eller til og med blir sendt hjem uten arbeid med full lønn, slik som flere offentlig ansatt ble ved forrige nedstengning. Det er grunnen til at lønnen er lavere i det offentlige, man betaler en «forsikringspremie» for å være sikret mot permittering. Anonymkode: d2956...ddc 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 Enig med dere over. Er sykepleier og er glad jeg har en sikker jobb. Føler mange av mine kolleger tar den tryggheten litt for gitt, og klager på lønnen hver dag. Tenker det gjelder lærere også. Anonymkode: 55be9...223 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 Vi var mange med på den såkalte dugnaden. Jobber i bv.tjenesten og fikk 1400 mer i årslønn. Men: Vi er fortsatt forbanna heldige. Vi har jobb, lønn, ingen fare for å bli permittert og vi har det trygt. Og akkurat nå er det mye verd. Anonymkode: ad12f...214 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå