Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvilken uke hadde du sa? Og hva var tegnene på det? 

Anonymkode: 20608...14b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 7. Hadde spottet siden uke 6. Fikk plutselig større blødning og smerter 

Anonymkode: 48d80...40b

Skrevet

Jeg tror det arter seg ekstremt ulikt. Men fra alt jeg har lest er det vanligste mye blødning og ganske store smerter.

Inntrykket mitt er at de aller aller fleste føler på kroppen at de har en SA, hvis det skjer etter uke 4-5. Noen unntak m folk som ikke merker noe, men tror stort sett det er smertefullt. Det er mitt inntrykk. 

Anonymkode: 72abb...4fc

• Liker 1
Skrevet

Visste ikke jeg var gravid, men kan tenke meg det var tidlig.

Jeg fikk "mensen", blødde mer enn normalt. Tenkte ikke så mye over det før jeg var i sterk og stikkende smerte. Og jeg kunne se embryoet i bindet. 😳 

Anonymkode: d8aa2...4b9

Skrevet

4+6, 6+3, 5+0 og 5+5. 

Første gangen kom det helt brått når jeg våknet om morgenen. Fossblødde. 

Andre gangen kom det små blødninger med ferskt blod et par dager før det tok seg opp. 

Tredje gangen begynte jeg å blø brått.

Fjerde gangen spottet jeg brunt i flere dager (Og hadde magesmerter) før det tok seg opp. 

Skrevet
20 minutter siden, Snurrepurre skrev:

4+6, 6+3, 5+0 og 5+5. 

Første gangen kom det helt brått når jeg våknet om morgenen. Fossblødde. 

Andre gangen kom det små blødninger med ferskt blod et par dager før det tok seg opp. 

Tredje gangen begynte jeg å blø brått.

Fjerde gangen spottet jeg brunt i flere dager (Og hadde magesmerter) før det tok seg opp. 

💔

Anonymkode: 255d2...fea

• Liker 1
Skrevet

11+6. Hadde spottet brunt i noen dager, etterhvert også rødt innimellom, før det tok seg opp til kraftig blødning og smerter. Fikk bekreftet SA med ultralyd på sykehuset. Mest sannsynlig hadde fosteret dødd noen uker tidligere ut i fra forløp og størrelse på livmor, men siden det allerede var ute vet jeg ikke når. (Hadde sett et bankende hjerte og alt var normalt i uke 8, så en gang etter det.) Dette hører til sjeldenhetene dog, det er mye vanligere å miste tidligere i svangerskapet. 

Ble gravid igjen syklusen etterpå, og det svangerskapet gikk bra. 

Anonymkode: 0497e...7a8

Skrevet

Uke 6, 10 og 11. Utenom den i uke 6 hadde jeg ingen mistanke på forhånd at noe var galt. Den i uke 11 var jeg veldig dårlig i ca 3 dager før, følte meg forgiftet og hadde diaré. 

Anonymkode: 4bcb9...378

Skrevet

Første gang: uke 11 + 5. Jeg begynte å blø litt rosA tidlig på dagen. Utviklet seg til rikelig med rødt blod i løpet av kvelden og kramper/rier. Føltes ut som det rant blod. Mange klumper. 

Andre gang: uke 7 ca. Begynte med lys rosa utflod dagen før aborten. På selve abort dagen startet mage krampene på ettermiddagen og jeg begynte å blø mer og mer..Var ikke tvil om hva som hendte.

Tredje gang: uke 5. Føltes ut som en ekstra stor mens. Noen smerter men ikke mye. Men kom en del koagler. 

Fjerde gang: fosteret hadde stoppet utvikling i uke 8, men jeg mistet den dagen jeg skulle vært 12 uker. Det begynte som spotting av rosa blod i 3 til 4 dager. Hadde ikke smerter. Smertene kom den 5 dagen. Da tok også blødningen seg opp noe, men riene stoppet på en måte opp og jeg var i fin form dagen etter igjen. På kvelden på 6 dagen kom derimot riene igjen enda mer kraftige og jeg blødde som en foss omtrent. Måtte skifte 2 store nattbind hvert 10 min omtrent, og klær siden det blødde utenfor hele tiden..masse klumper. Ville på et tidspunkt bare få ut alt sammen å bli ferdig  for hadde det så vondt. 

Skrevet

Første gang: uke 11 + 5. Jeg begynte å blø litt rosA tidlig på dagen. Utviklet seg til rikelig med rødt blod i løpet av kvelden og kramper/rier. Føltes ut som det rant blod. Mange klumper. 

Andre gang: uke 7 ca. Begynte med lys rosa utflod dagen før aborten. På selve abort dagen startet mage krampene på ettermiddagen og jeg begynte å blø mer og mer..Var ikke tvil om hva som hendte.

Tredje gang: uke 5. Føltes ut som en ekstra stor mens. Noen smerter men ikke mye. Men kom en del koagler. 

Fjerde gang: fosteret hadde stoppet utvikling i uke 8, men jeg mistet den dagen jeg skulle vært 12 uker. Det begynte som spotting av rosa blod i 3 til 4 dager. Hadde ikke smerter. Smertene kom den 5 dagen. Da tok også blødningen seg opp noe, men riene stoppet på en måte opp og jeg var i fin form dagen etter igjen. På kvelden på 6 dagen kom derimot riene igjen enda mer kraftige og jeg blødde som en foss omtrent. Måtte skifte 2 store nattbind hvert 10 min omtrent, og klær siden det blødde utenfor hele tiden..masse klumper. Ville på et tidspunkt bare få ut alt sammen å bli ferdig  for hadde det så vondt. 

Skrevet

Mistet i starten av uke syv, blødde litt mye men ikke veldig kritisk. Men blødde mer enn jeg antok spotting ville være i flere dager på rad, og hadde noe "vondt i magen". Viste seg å være en ufullstendig spontan abort, så jeg måtte få ultralyd for å bekrefte, og fikk medisinsk hjelp til å fullføre. Aborten ble fullført i uke8. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...