linnea.k Skrevet 17. september 2020 #1 Skrevet 17. september 2020 Har helt panikk nå, har blødd merkelig lite til at det skulle vært mensen så tok en test.. er student og ikke ute etter barn nå. Er denne testen positiv? Pleier den ene streken å skinne igjennom sånn? Må jeg ringe lege?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Ja den er positiv. Anonymkode: 9fc7f...d40
linnea.k Skrevet 17. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2020 Oida🥴trodde ikke det var mulig å bli gravid når man går på pilla, just my luck det her
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #4 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, linnea.k skrev: Oida🥴trodde ikke det var mulig å bli gravid når man går på pilla, just my luck det her Det er uflaks ja. Snakk med legen din, så tar dere det derfra 😊 Streken er svak så det betyr nok at det er veldig tidlig enda! Anonymkode: 9fc7f...d40
linnea.k Skrevet 17. september 2020 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er uflaks ja. Snakk med legen din, så tar dere det derfra 😊 Streken er svak så det betyr nok at det er veldig tidlig enda! Anonymkode: 9fc7f...d40 Ja får gjøre det, eneste problemet er at jeg absolutt ikke vil ta abort, og typen min vil ikke ha barn.. bor i rekkehus som vi har kjøpt og alt er på stell, bortsett fra at jeg er student.. så er så sykt vanskelig om det faktisk stemmer
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #6 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, linnea.k skrev: Ja får gjøre det, eneste problemet er at jeg absolutt ikke vil ta abort, og typen min vil ikke ha barn.. bor i rekkehus som vi har kjøpt og alt er på stell, bortsett fra at jeg er student.. så er så sykt vanskelig om det faktisk stemmer Ååh skjønner at det er en vanskelig situasjon! 🙁 Vil han ikke ha barn akkurat nå, eller aldri? Husk at det er mange som studerer og får barn, tror det er ganske gode støtteordninger når man får barn som student? Om du ønsker deg barn og ikke vil ta abort vil du nok kunne angre senere om du tar abort kun for hans del, men dette er ting du burde snakke med noen om 😊 Anonymkode: 9fc7f...d40
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 Kjøp clearblue-test og prøv igjen. Er den også positiv, er du nok gravid! Anonymkode: 4e9bc...b66
linnea.k Skrevet 17. september 2020 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ååh skjønner at det er en vanskelig situasjon! 🙁 Vil han ikke ha barn akkurat nå, eller aldri? Husk at det er mange som studerer og får barn, tror det er ganske gode støtteordninger når man får barn som student? Om du ønsker deg barn og ikke vil ta abort vil du nok kunne angre senere om du tar abort kun for hans del, men dette er ting du burde snakke med noen om 😊 Anonymkode: 9fc7f...d40 Han vil ikke ha akkurat nå, han vil liksom "leve livet" "henge med gutta" og den duren der, haha. Jeg tror det hadde gått fint, det er selvfølgelig tungt men vil ikke ta abort og risikere å ikke kunne få barn senere 🙄
linnea.k Skrevet 17. september 2020 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp clearblue-test og prøv igjen. Er den også positiv, er du nok gravid! Anonymkode: 4e9bc...b66 Okei, da prøver jeg det, angrer skikkelig på at jeg ikke bare kjøpte den med en gang 😐og butikkene her åpner ikke før 10
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 Trodde at streken i det firkanta feltet bare var en teststrek for å vise at testen var ordentlig gjennomført, og at en strek i rundt felt var negativ mens kryss i rundt felt var positiv. Men, gratulerer da 😊 Anonymkode: 924ab...043
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Ja, den er veldig positiv. Nå får du evt baby helt på slutten av studieåret, så du får kanskje fullført dette året hvis dere velger å beholde. Ikke gjør noe du ikke vil. Masse lykke til❤️ Anonymkode: 3ba9c...b4f
linnea.k Skrevet 17. september 2020 Forfatter #12 Skrevet 17. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde at streken i det firkanta feltet bare var en teststrek for å vise at testen var ordentlig gjennomført, og at en strek i rundt felt var negativ mens kryss i rundt felt var positiv. Men, gratulerer da 😊 Anonymkode: 924ab...043 Trodde jeg også, men det er ikke sånn😟sjekka sikkert hundre ganger haha
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trodde at streken i det firkanta feltet bare var en teststrek for å vise at testen var ordentlig gjennomført, og at en strek i rundt felt var negativ mens kryss i rundt felt var positiv. Men, gratulerer da 😊 Anonymkode: 924ab...043 Det gjelder for enkelte tester, men ikke disse. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp clearblue-test og prøv igjen. Er den også positiv, er du nok gravid! Anonymkode: 4e9bc...b66 Det er ingen vits i å kjøpe en Clearblue-test nå - hun har allerede en positiv test (en tydelig strek = gravid), så jeg skjønner ikke hvorfor du mener det skulle være nødvendig. Anonymkode: 46fd9...ad5
linnea.k Skrevet 17. september 2020 Forfatter #14 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder for enkelte tester, men ikke disse. Det er ingen vits i å kjøpe en Clearblue-test nå - hun har allerede en positiv test (en tydelig strek = gravid), så jeg skjønner ikke hvorfor du mener det skulle være nødvendig. Anonymkode: 46fd9...ad5 Kjøpte denne og tok den nå, men da ble det ikke gravid. Ser at den går på 25iu/ml imens den jeg tok idag tidlig går på 10iu/ml, kan jeg regne med at jeg ikke er gravid da? Med en positiv og en negativ
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, linnea.k skrev: Han vil ikke ha akkurat nå, han vil liksom "leve livet" "henge med gutta" og den duren der, haha. Jeg tror det hadde gått fint, det er selvfølgelig tungt men vil ikke ta abort og risikere å ikke kunne få barn senere 🙄 Minn han på at livet slutter ikke selvom man får barn, ja ting må planlegges litt mer, men min mann har fortsatt kunne drevet med hobbyene sine(jakt, fiske, bilsport) og festet med kompisene flere ganger i året 😊 Vi får nå straks nr. 2 da, så da blir det nok litt mindre tid riktignok 😅 Men ønsker deg lykke til uansett hva du velger 😘 Anonymkode: 9fc7f...d40
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 1 minutt siden, linnea.k skrev: Kjøpte denne og tok den nå, men da ble det ikke gravid. Ser at den går på 25iu/ml imens den jeg tok idag tidlig går på 10iu/ml, kan jeg regne med at jeg ikke er gravid da? Med en positiv og en negativ Den krever mer konsentrasjon av HCG, så det kan hende det bare er for tidlig. Siden den andre testen også var litt svak. Test igjen om et par dager. Kan også hende det er en kjemisk graviditet, da kan man ha svake tester i noen dager før man evt begynner å blø. Anonymkode: 9fc7f...d40
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #17 Skrevet 17. september 2020 3 minutter siden, linnea.k said: Kjøpte denne og tok den nå, men da ble det ikke gravid. Ser at den går på 25iu/ml imens den jeg tok idag tidlig går på 10iu/ml, kan jeg regne med at jeg ikke er gravid da? Med en positiv og en negativ Det er mest sannsynlig en falsk negativ på testen du tok sist. Det er ganske vanlig å få om man tester for tidlig. Ville testet igjen om et par dager med morgenurin. Anonymkode: 3491a...9dd
linnea.k Skrevet 17. september 2020 Forfatter #18 Skrevet 17. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den krever mer konsentrasjon av HCG, så det kan hende det bare er for tidlig. Siden den andre testen også var litt svak. Test igjen om et par dager. Kan også hende det er en kjemisk graviditet, da kan man ha svake tester i noen dager før man evt begynner å blø. Anonymkode: 9fc7f...d40 Okei, da håper jeg nesten på at det er en kjemisk graviditet😅 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er mest sannsynlig en falsk negativ på testen du tok sist. Det er ganske vanlig å få om man tester for tidlig. Ville testet igjen om et par dager med morgenurin. Anonymkode: 3491a...9dd Da prøver jeg det. Skal uansett til legen senere idag og bli undersøkt så regner med et svar da, håper jeg. Merker at dette er det eneste jeg tenker på nå, har så mye å si for livet mitt om jeg er gravid eller ikke..
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #19 Skrevet 17. september 2020 Just now, linnea.k said: Okei, da håper jeg nesten på at det er en kjemisk graviditet😅 Da prøver jeg det. Skal uansett til legen senere idag og bli undersøkt så regner med et svar da, håper jeg. Merker at dette er det eneste jeg tenker på nå, har så mye å si for livet mitt om jeg er gravid eller ikke.. Spør gjerne om å måle HCG ved hjelp av en blodprøve. Da får du et mer nøyaktig svar. Tidlig i svangerskapet er sannsynligheten for spontanabort relativt stor. Håper det ordner seg for deg uansett hva som skjer Anonymkode: 3491a...9dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå