Jens Skrevet 22. juli 2005 #1 Skrevet 22. juli 2005 Sønnen min på 2,5 måneder sover hver natt på siden. Han ligger altså med kroppen på siden, og hodet på siden nesten ned i madrassen, med bamsen sin foran ansiktet. Er dette farlig?Han er sterk og kan løfte hodet sitt.
monja Skrevet 22. juli 2005 #2 Skrevet 22. juli 2005 Det er ikke farlig, men du kan kanskje dytte til dyna litt ekstra godt foran han sånn at han ikke velter over på magen?
14062003 Skrevet 23. juli 2005 #3 Skrevet 23. juli 2005 Vårt gull sov mye på siden. Sovna og sov mye bedre der enn på ryggen. Helsesøster tilta jo når hun hørte at vi faktisk la gullet på siden og ikke på ryggen. Ikke alltid, men når det var vanskelig å finne søvnen. Vi bygde opp med teppe bak og bamse foran, dessuten tittet vi litt ekstra etter.
Glossy Skrevet 23. juli 2005 #4 Skrevet 23. juli 2005 Tulla mi sover alltid med en duk over ansiktet. Hun liker det og trygger ansiktet godt ned i den når du skal sove. Men jeg tar den bort hver gang jeg legger meg så hun ikke skal ha den der hele natten. Tror ikke dette er farlig nei. Hun tar den iallefall vekk når hun ikke vil sove
Gjest HanneB gjest Skrevet 24. juli 2005 #5 Skrevet 24. juli 2005 Lillemann sover hver natt på siden - vi bytter side slik at han ikke skal bli skjev. Etter at vi hadde strevd i to uker med å få han til å sovne på ryggen prøvde vi å legge han på siden og da sovna han uten kny Helsesøster var litt betenkt - men som hun sa "bare han får ligge på ryggen/magen om dagen så" Vi legger også et teppe rundt hodet og foran og bak ham slik at han ikke skal "velte"
Elle Melle Skrevet 25. juli 2005 #6 Skrevet 25. juli 2005 Babyer temperaturregulerer best når de ligger på ryggen, det er en av årsakene til at de helst ikke skal sove på siden. Jeg trodde at det bare var faren for å rulle over på magen som var problemet helt til jeg leste dette. ...men babyen vår sover mye på siden likevel selv om jeg ikke legger henne til å sove slik. Når hun får pupp om natten/morgenen ligger hun jo på siden i sengen min, og det er ofte vi sovner begge to før jeg får snudd henne på ryggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå