Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å forstå forskjellen. Har noen små sår(?) områder i hodebunnen slm jeg kan klø løs små flak, men det er sensitivt og vondt. Har ikke masse små hvite korn rundt om i håret, er liksom bare på et område. Er til tider plaget med fett hår, så mulig det er flass? 🤔 Vet at jeg bare kan spørre på et apotek men tenkte kanskje det var noe jeg hadde her hjemme jeg kunne smurt på? 

Anonymkode: 32d67...054

Skrevet

Vanskelig å vite med den beskrivelsen.

Jeg har selv tørr hodebunn, og den blir verre når temperaturen synker. Hodebunnen min roer seg av ingefær-sjampoen til body shop.

Anonymkode: 4efb7...ef7

Skrevet

Min mann har slitt med flass og fett hår lenge, vært fast bruker av head and shoulders, men jeg er av den oppfatning at det skal man kun bruke periodevis. Kjøpte en sjampo til han fra korres som er for tørr hodebunn som han har brukt nå i noen mnd, syntes håret hans har blitt mye bedre. Mindre klissete og fett og ser knapt noen flass igjen. 

Jeg tenker at hvis du har prøvd produkter mot flass og det ikke hjelper, så kan man likesågodt prøve noe mot tørr hodebunn og se om det kan være trikset. Men må jo bruke det noen uker for å se. 

Skrevet

Jeg har tørr hodebunn, og får sånne skurver og tørre flak i hodebunnen. Prøver nå et kit fra Nioxin med sjampo, balsam og serum og foreløpig ser det ut til å fungere. Mulig det er mest effekt av serumet/behandlingen etter jeg har vasket håret, den ene gangen jeg droppet det hadde jeg litt kløe. Dette har jeg

Anonymkode: da5cd...61e

Skrevet

Sliter med noe som høres likt ut. Har prøvd fungoral sjampo fra apotek i perioder og det fungerer for meg. Om det er rett eller bra eller ikke veit jeg ikke. 

Anonymkode: 590b3...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...