AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 En person som er en nær relasjon av meg la ut en meme av en boks med kuler (ammunisjon) med teksten «The only pill to cure pedophilia». Jeg syns det var skremmende fordi det 1) oppfordrer til drap og 2) sender ut beskjeden at alle pedofile fortjener å dø. Jeg ville skrive en kommentar om at vi må skille mellom handlinger og tanker, men jeg turte ikke. Ja, det er forferdelig å forgripe seg på barn, men tanker gjør oss ikke til overgripere. Hvis noen deltok i overgrep mot barn, enten ved å gjøre det selv eller personlig bruk av overgrepsmateriale, så fortjener de å bli straffet for deg. Men hvis jeg tenker på drap, så er ikke jeg en drapsmann. Hvis jeg tenker «Spark hun damen» så sparker jeg ikke en dame. Vi har ikke kontroll over alle tanker og følelser. Man er pedofil hvis man tiltrekkes barn, men man er ikke en overgriper automatisk før man faktisk gjør noe med de tankene. Jeg ble litt skremt over at denne personen, som jeg er glad i, og som normalt er fredelig, kunne ligge ut en meme på nett som insinuerer at fortjener å dø, ikke nødvendigvis for hva de har gjort men for hva de har tenkt. Anonymkode: af9fb...b29 7
Djungelvrål Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Jeg er tilbøyelig til å være enig med memen til din nære relasjon. 10
Lisaaaaa Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 3 minutter siden, Apocalypte skrev: Jeg er tilbøyelig til å være enig med memen til din nære relasjon. At folk bør straffes for ting de tenker? Da tror jeg mange folk hadde blitt straffa altså! 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Det kan være at han mener de som begår overgrep, men da tenker han ikke over hva han ligger ut på nett. Hans meme mener alle pedofile, enten de har begått overgrep eller ikke. Anonymkode: af9fb...b29 1
Humle Brumle Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Jeg tror du bare kan la det gå jeg. Jeg har også sett andre sider av familemedlemmer eller familievenner på Facebook. Jeg pleier bare å ignorere alt som kanskje var litt ubehagelig. Men har sett sider jeg skulle ønske jeg ikke så. Tror du gjorde det riktige med å ikke si noe. Ikke nor lurt å lage beef på Facebook ellers får du nok veldig kleine familesammenkomster framover😬 Er det bestevennen din derimot så ville jeg også bare latt det ligge😅 Men nå er jeg veldig ekstremt konfliktsky da. Men bare la det ligge du, jeg tror ikke denne personen faktisk vil drepe folk. Men jeg er enig i tankegangen din. Jeg støtter ikke dødsdommer på noen måte. Bare i selvforsvar er det greit å drepe. Et menneskeliv er et menneskeliv samme hvilken jævel dette er, så er det faktisk drap og ulovlig. Og jeg tror folk glemmer noen ganger at pedofile som forgriper seg på barn faktisk kan være et barn selv. Veldig ubehagelig å tenke på, men 13/14 åringer kan faktisk være overgripere de og. Og da kan man jo spørre seg selv om det er riktig å drepe et barn da. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Du rapporterer til facbook. Det er eneklt. Anonymkode: e3898...97a 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 *enkelt, skulle det være. Anonymkode: e3898...97a
Nuith Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 (endret) Et menneske som KUN er pedofil i tankene - aldri har rørt et barn på feil måte, aldri sett på overgrepsmateriale, aldri lest eller skrevet en tekst som omtaler overgrep i positive eller tennende ordlag, og som aldri har fortalt noen at de er pedofile - vil jo uansett ikke kunne "kureres" på denne måten, for man vet jo ikke hvem de er. Så for meg er det ganske opplagt at den "kuren" er beregnet på pedofile som faktisk begår eller oppfordrer til overgrep. Endret 18. september 2020 av Nuith 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #9 Skrevet 19. september 2020 På 16.9.2020 den 23.33, Lisaaaaa skrev: At folk bør straffes for ting de tenker? Da tror jeg mange folk hadde blitt straffa altså! Forsvarer du tankegangen til pedofile? Anonymkode: 7fac3...23e
Lisaaaaa Skrevet 19. september 2020 #10 Skrevet 19. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsvarer du tankegangen til pedofile? Anonymkode: 7fac3...23e Det gjør jeg ikke. Jeg forsvarer heller ikke tankegangen min når jeg tenker at folk fortjener å brenne i ... Men alle tenker slemme ting, og ingen bør straffes for det de tenker. Jeg har selv blitt utsatt for en overfallsvoldtekt, så det handler ikke om at jeg ikke forstår hvor fælt det er. Men man bør straffes for det man gjør- ikke for det man tenker. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #11 Skrevet 19. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forsvarer du tankegangen til pedofile? Anonymkode: 7fac3...23e Ehhh, hvor kom den fra? Anonymkode: 54204...981 3
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 Jeg leste en sak i BT skrevet av en pedofil som sa at han «ikke forgrep seg på barn fordi det var i mot norsk lov.» .... 🙃 Gi han en kule sier jeg bare.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #13 Skrevet 19. september 2020 Mennesker som deg, ts, skremmer meg mye mer enn din bekjente som «oppfordret til drap på pedofile.» Hva er greia med å unnskylde og forstå seg ihjel på noe så grusomt som pedofili? Anonymkode: 24952...901 2
HalldirV2 Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker som deg, ts, skremmer meg mye mer enn din bekjente som «oppfordret til drap på pedofile.» Hva er greia med å unnskylde og forstå seg ihjel på noe så grusomt som pedofili? Anonymkode: 24952...901 Tjah, kanskje fordi pedofili ikke er synonymt med overgrep? 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #15 Skrevet 19. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker som deg, ts, skremmer meg mye mer enn din bekjente som «oppfordret til drap på pedofile.» Hva er greia med å unnskylde og forstå seg ihjel på noe så grusomt som pedofili? Anonymkode: 24952...901 Ja uff, tenk å prøve å forstå seg på psykisk syke mennesker i stedet for å bare skyte dem. Neida, skjønner at dét er skremmende. Anonymkode: 3356b...bce 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #16 Skrevet 20. september 2020 10 timer siden, HalldirV2 skrev: Tjah, kanskje fordi pedofili ikke er synonymt med overgrep? Nei, men en overhengende risiko for det. Man låser inn utilregnelige fordi de kan være til fare for seg selv og/eller andre. Jeg tenker at man kunne like så greit bare gjort det med pedofile også. Anonymkode: 118e6...806 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #17 Skrevet 22. september 2020 På 20.9.2020 den 11.09, AnonymBruker skrev: Nei, men en overhengende risiko for det. Man låser inn utilregnelige fordi de kan være til fare for seg selv og/eller andre. Jeg tenker at man kunne like så greit bare gjort det med pedofile også. Anonymkode: 118e6...806 Det å si at alle pedofile er potensielle overgrepsmenn mot barn, blir like dumt som å si at alle heterofile menn er potensielle voldtektsmenn mot kvinner. Bare fordi man har en legning, betyr ikke det automatisk at man vil bryte loven og begå overgrep for å utlever den legningen. Anonymkode: 3356b...bce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå