Gå til innhold

9-åring som vil barbere seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 9, som maser om å begynne å barbere seg. Hun har arvet sin fars mørke hårvekst, han er fra ett land i Midtøsten. Hun skammer seg over å ha så mye hår øverst på ryggen, og på leggene og armene. Jeg forstår det med ryggen, for det er ikke så vanlig som hår på armene, så i forrige uke innfridde jeg ønsket om å fjerne hår på ryggen. Jeg brukte en sånn batteridrevet sak fra Veet, som jeg selv bruker på ansiktshår, og som ikke barberer helt ned til huden. Hun ble kjempeglad for resultatet.

Men nå maser hun og armer og legger.. Føler det er litt tidlig å gjøre dette til en vane, og prøver å være oppmuntrende og få henne til å innse at hun faktisk ikke har sååå mye hår, men at det bare ser sånn ut, fordi hun er litt mørkere i huden, dermed mørkere hår.

Hva hadde dere gjort? Innfridd ønskene, eller ventet noen år til?

Anonymkode: e8fbc...e87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes hun skal få velge det selv. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville sagt at hun måtte vente med barbering frem til pubertetshårveksten kom, som hår under armene og underlivet. Dette hvis det ikke er veldig sjenerende, men det ser du jo om det er eller ikke. 

Anonymkode: 5050f...125

Skrevet

Hennes kropp, hennes valg. Det tenker nå jeg. 
Om dette er noe hun velger selv, og ikke noe hun blir mobbet til å gjøre. Så synes jeg det ihvertfall er innafor. Også får du håpe at hun vokser opp med gode verdier, slik at hun en dag slutter å barbere av egen vilje. Det å være usikker og å ikke like å være annerledes er normalt når man er ung. 

Anonymkode: 6aa0e...707

Skrevet

Det er nok bedre at hun hater kroppen sin enn at hun får lov å fjerne det hun oppfatter som uønsket hårvekst. Her skal jo DINE tanker selvfølgelig telle mer enn hennes ønsker.. Sarkasme slutt.

Dessuten er det vel bedre å bare fjerne de med wax strips eller noe, og ikke barbermaskin. 

Barbermaskin = Skarpe kanter på hårene. 

Anonymkode: 29d85...2de

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok bedre at hun hater kroppen sin enn at hun får lov å fjerne det hun oppfatter som uønsket hårvekst. Her skal jo DINE tanker selvfølgelig telle mer enn hennes ønsker.. Sarkasme slutt.

Dessuten er det vel bedre å bare fjerne de med wax strips eller noe, og ikke barbermaskin. 

Barbermaskin = Skarpe kanter på hårene. 

Anonymkode: 29d85...2de

🤷‍♀️

Anonymkode: e8fbc...e87

Skrevet

Jeg hadde villet fjerne hårene med voks strips eller tatt henne med til en Salong der de bruker Sugarwaxing. Når man vokser tar det mange uker før hårene vokser ut, og til slutt så blir det faktisk mindre hårvekst. 

Anonymkode: 6223c...57b

Skrevet

Vel vi er utenlandske og alle barna har selv bedt om å ta barten og monobryn ved 6 års alder. Vi barberer til de blir store nok til å tale voks. Hadde aldri gjort det om de ikke hadde spurt selv.

Anonymkode: b03fd...a77

• Liker 1
Skrevet

10 åringen vår brukte hårfjerningskrem etter litt mas.. ble en gang på armene og en på bena, og siden har jeg ikke hørt noe om det.

Hun fant vel kanskje ut at det ikke hadde noe for seg egentlig og at det bare kom ut igjen med en gang. 

Anonymkode: 19dc6...690

• Liker 1
Skrevet

Man klipper jo håret på hodet, og de fleste 9åringer får velge hvor langt eller hvor kort. Hvorfor er det krise med en gang det er snakk om kroppshår?

• Liker 1
Skrevet

Min datter på 10 har en stor føflekk på låret (str som en plomme). Akkurat på den vokser det lange mørke hår. 
Denne sommeren  ville hun ikke gå i shorts pga dette, så etter mye mas lot jeg henne få en høvel og viste henne hvordan hun skulle bruke den. 
Det var stor stas, og hun brukte den 2 ganger. Så ble det glemt. 
tror mer det var det å få lov som var greien, for nå nevner hun det aldri lenger. 

Anonymkode: 8a480...a68

Skrevet

Forstår det med ryggen på en måte, og armene.. Men samtidig må du finne ut hvor hun har det fra at det er noe som må bort? Er hun den eneste jenta i klassen som ser sånn ut? 

Anonymkode: bb77b...125

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...