Gjest Ananas Skrevet 22. juli 2005 #1 Skrevet 22. juli 2005 Hender det, at du sier ting som ikke er sant? Hvem lyger du oftest til? Synes du du at det viset du omgår sannheten på, er greit? Eller ønsker du at det hadde vært annerledes? Hvis du lyger for å skjerme eller ikke å såre, lyger du slik at du ville ønsket å bli løge til selv, hvis du var i den andres situasjon?
MorningStar Skrevet 22. juli 2005 #2 Skrevet 22. juli 2005 Jeg har lært og vendt meg til å si alt helt sant og åpent. Selv om jeg vet jeg kommer til å få svi hvis sannheten kommer fram. Men jeg tenker fordi rett skal være rett og det er ikke forsvarlig å skjule noe for sin elskede uansett hva det gjelder.
Bailaora Skrevet 22. juli 2005 #3 Skrevet 22. juli 2005 Det er sjelden jeg ser grunn til å lyve. De gangene jeg har lyst til å lyve er det fordi jeg ønsker å dekke over noe galt jeg har gjort. Det er der man burde starte. Gjør man som regel bare ting man står for, trenger man ikke å lyve. (Med mindre man er lystløgner ) Før løy jeg når jeg trengte unnskyldinger, men nå ha jeg innsett at, hvor klisje det enn høres ut, så kommer man lengst med sannheten. Kan gjerne fortelle en historie om hvordan jeg lærte meg nettopp det. Skjedde nemlig på en kveld
Gjest Trolletrine Skrevet 22. juli 2005 #4 Skrevet 22. juli 2005 Vil heller ha en ubehagelig sannhet,enn en løgn.Forsøker derfor å leve etter det jeg også
Gjest Milah Skrevet 22. juli 2005 #5 Skrevet 22. juli 2005 Jeg lyver aldri, men det hender jeg omgår sannheten litt, for ikke å såre!
Melle Skrevet 22. juli 2005 #6 Skrevet 22. juli 2005 Jeg kan lyve "hvitt" (om uvesentlige ting), men gjelder det alvorlige ting sier jeg sannheten - helst på en måte som sårer minst mulig. Jeg lyver heller ikke om at jeg "har så mye å gjøre" hvis jeg egentlig ikke gidder å dra på fest, og slike ting. Gidder jeg ikke, så gidder jeg ikke.
Arkana Skrevet 23. juli 2005 #7 Skrevet 23. juli 2005 Jeg lyver aldri, men det hender jeg omgår sannheten litt, for ikke å såre! ← Samme her.
Gjest løgneren Skrevet 24. juli 2005 #8 Skrevet 24. juli 2005 det er bevist at vi mennesker lyver minst 8 ganger om dagen. de som sier at di ikke lyver, ja de lyver de. ,
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2005 #9 Skrevet 24. juli 2005 Jeg lyver aldri, men det hender jeg omgår sannheten litt, for ikke å såre! ← Enig. Eller unngår å fortelle ting, fex til ungene, dersom sannheten vil såre dem. Men alt er gjort i beste hensikt, ikke for å redde eget skinn. Dessuten er jeg fæl til å juge i desember, men det har helt andre grunner.......
Gjest Bellatrix Skrevet 24. juli 2005 #10 Skrevet 24. juli 2005 Alle lyver av og til. Men jeg lyver ikke ofte. Hvis jeg gjør det er det for å skåne, ikke for å slippe unna.
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2005 #11 Skrevet 24. juli 2005 Alle lyver av og til. Men jeg lyver ikke ofte. Hvis jeg gjør det er det for å skåne, ikke for å slippe unna. ← Hvordan kan du sitter der og si at ALLE lyver av og til?
Gjest Bellatrix Skrevet 24. juli 2005 #12 Skrevet 24. juli 2005 Det er sant. Det er ikke alltid det passer å si sannheten og da lyver man.
Anglofil Skrevet 24. juli 2005 #13 Skrevet 24. juli 2005 Noen ganger, hvis det gjelder hvite løgner, f. eks for å ikke såre noen, men prøver best mulig å være ærlig. Mvh Yvonne
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2005 #14 Skrevet 24. juli 2005 Det er sant. Det er ikke alltid det passer å si sannheten og da lyver man. ← Kaller du det å lyve hvis man holder tilbake sannheten uten å si et ord?
Gjest Bellatrix Skrevet 24. juli 2005 #15 Skrevet 24. juli 2005 Kaller du det å lyve hvis man holder tilbake sannheten uten å si et ord? ← Å si noe annet enn det som er sant er å lyve.
Gjest lurven Skrevet 24. juli 2005 #16 Skrevet 24. juli 2005 jeg lyver kun for å få damer til sengs. det er vel lov
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2005 #17 Skrevet 24. juli 2005 Å si noe annet enn det som er sant er å lyve. ← Så da er det ikke å lyve så lenge man ikke sier noe som helst?
Gjest Gulltopp Skrevet 24. juli 2005 #18 Skrevet 24. juli 2005 Nei, jeg lyver ikke, men jeg holder tilbake mye informasjon. Noen ganger for å dekke meg selv, andre ganger for å skåne andre. Nå er imidlertid folk stort sett klar over at jeg gjør nettopp det, så om det er løgn eller ikke, er en annen diskusjon.
Gjest seroxata Skrevet 24. juli 2005 #19 Skrevet 24. juli 2005 tja, jeg er ingen helgen, har tatt en hvit løgn nå og da, og svarte og for den saks skyld...
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2005 #20 Skrevet 24. juli 2005 Jeg er vel ikke 100% ærlig , og det synes jeg ikke man skal være heller. Brutalt ærlige mennesker er noe av det verste jeg vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå