AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Jeg tenker å kjøpe en kjøkkenmaskin, men blir veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. Har bestemt meg for en Kenwood, men valget står mellom to modeller. https://www.kenwoodworld.com/nb-no/alle-produkter/kjokkenmaskiner/chef-major/chef-kvc3100w-0w20011167 På tilbud nå til 2500 kroner. Bolle som er 4,6 liter og kun 1000 watt motor. https://www.kenwoodworld.com/nb-no/alle-produkter/kjokkenmaskiner/chef-major/titanium-xl-kvl8470s-0w20011158 «Toppmodellen» med 6,7 liters bolle og 1700 watt. Pris jeg kan få den for er ca 4800 kroner. Lurer på om den minste er mest hendig til daglig bruk? Om jeg lager en pizzadeig, 2 brød, en kakerøre eller en porsjon rundstykker er det jo ikke nødvendig med så svær bolle, så å gå for 6,7 liter i stedet for 4,6 liter føles bare som ekstra oppvask. Jeg vil ha det enklest mulig! Men samtidig må den jo fungere godt til bruken. At prisen er lavere på den minste er selvfølgelig også et pluss, men ikke avgjørende ettersom jeg regner med å ha den i en del år, og 4800 kr er jo heller ikke all verden. Oppgitt kapasitet på deig er ikke så ulik på de to modellene, 2,16 vs 2,56 kg, men 1000 w vs 1700 w høres jo ut som en litt større kapasitets-/kraftforskjell... Kommer jeg til å angre hvis jeg kjøper den minste? Bør jeg gå for den største og beste med én gang, når jeg først skal bruke penger på dette? Eller er det faktisk like greit å gå for den minste av dem? Er det noen av dere som har erfaring med dette valget? 😆 Anonymkode: 3f7f6...7ce
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Gå for største - uten tvil! Når du skal heve deig til 2 brød, eller en bolledeig, blir den minste for liten. Anonymkode: 36357...726
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå