AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Har kjøpt ny vaskemaskin og kjøleskap siden det gamle hadde røket. Sa det ikke til foreldrene mine. Men de oppdaget det når de var på besøk. Kjeftet og spurte hvorfor det var nødvendig osv og at jeg kunne prøvd å reparere det. Og hvorfor hadde jeg ikke sagt noe til dem lurte de også på. Jeg jobber, bor for meg selv og styrer pengene mine selv. De har da ikke noe med om jeg bytter ut ting. Har skjedd før også når de har oppdaget at jeg har kjøpt noe nytt. Flere som har sånne foreldre? Og hva er greia med at noen foreldre kjefter for sånne ting? Anonymkode: 60598...951 1
Morten1 Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Før var det lønnsomt å reparere da ting var mer kvalitet og arbeidet ikke kostet så mye, nå er deler og arbeid dyrt. Foreldrene dine forstår ikke dette. Foreldrene mine har selv kjøleskap og fryser i sin kjeller som er eldre enn meg, men de vet jo selv at når det ryker så blir det da ikke reparert. 12
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Tja, jeg er jo enig med dem da, men synes ikke de trenger å kjefte. Anonymkode: dc3ae...791
Humle Brumle Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Herregud så teit, det der hadde jeg ikke orka. Du kan jo nekte dem å komme på besøk til de har skjønt at du styrer livet ditt nå, og de er på besøk i ditt hjem. De må skjønne at det er frekt å kjefte på noen som man er på besøk hos. 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg er jo enig med dem da, men synes ikke de trenger å kjefte. Anonymkode: dc3ae...791 Har hatt det så lenge at hadde nok ikke lønt seg å reparere... Anonymkode: 60598...951 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 Hva svarer du da? har også ei mor som kommenterer negativt om vi har kjøpt noe nytt.. har tatt det opp med henne maaaange ganger, hun er mye bedre nå. Anonymkode: 49655...10a 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #8 Skrevet 16. september 2020 Det meste av hvitevarer er ikke lønnsomt å reparere, spesielt ikke når det begynner å bli gammelt. Min mor hadde fått beskjed om å passe sine egne saker om hun hadde kjeftet på meg for å kjøpe meg nye hvitevarer. Anonymkode: 2279e...1ba 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #9 Skrevet 16. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har kjøpt ny vaskemaskin og kjøleskap siden det gamle hadde røket. Sa det ikke til foreldrene mine. Men de oppdaget det når de var på besøk. Kjeftet og spurte hvorfor det var nødvendig osv og at jeg kunne prøvd å reparere det. Og hvorfor hadde jeg ikke sagt noe til dem lurte de også på. Jeg jobber, bor for meg selv og styrer pengene mine selv. De har da ikke noe med om jeg bytter ut ting. Har skjedd før også når de har oppdaget at jeg har kjøpt noe nytt. Flere som har sånne foreldre? Og hva er greia med at noen foreldre kjefter for sånne ting? Anonymkode: 60598...951 Svar atdu sier minst mulig til dem fordi de kjefter som uoppdragne drittunger. Og så ber du dem holde kjeft eller gå hjem. Og holder de ikke kjeft? Ja, da kaster du dem ut. Når foreldrene våre er ferdige med å oppdra oss, Ts, oppdager vi ofte at vi må oppdra dem. Ta oppgavene deg. Og husk at mens man må være hyggelig og pedagogisk med små barn så både kan og bør man be voksne som ikke har oppdragelse om å dra til et varmt sted. Anonymkode: ecd09...0f0 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 Har en slik mor selv. «Du må ikke sløse så mye!» Det er jo bare fordi hun er mor og alltid bekymra og skal alltid bry seg med alt som har med ungene å gjøre. Mødre Anonymkode: 2c363...a93
Million Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Nei, jeg har (heldigvis) ikke foreldre som legger seg opp i hva jeg bruker pengene på. Faren min vet at jeg er fornuftig og ordentlig med pengebruken min og har kontroll på økonomien, så han sier ingenting. Men snakker om hvitevarer som ryker, jeg tror den eldgamle microovnen min er i ferd med å takke for seg. Så der er det en utgift snart. Kjøleskap og komfyr er relativt nye, men oppvaskmaskinen husker jeg ikke når jeg kjøpte. Tror det var i 2014 eller -15. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 Hvor gammel er du? Jeg kan tildeles forstå at de legger seg opp i forbruket ditt hvis du er 18 og nettopp har flyttet ut, men hvis du er 20+ er det veldig spesielt. Kjefte burde de uansett ikke gjøre. Anonymkode: e363d...ab6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 Si det rett ut «mine penger og mitt hus. Legg dere ut av det». Du er jo voksen Anonymkode: 55e55...31d 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 Er nok kontrollbehov Anonymkode: 6ad61...61a 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #15 Skrevet 18. september 2020 Skjønner hva du mener, om jeg unner meg selv noe som koster litt får jeg alltid høre «å har du så god råd», «da trenger jeg jo ikke gi deg noe» osv fra faren min. Jeg bor i leilighet jeg har kjøpt selv og tjener mine egne penger. Blir så sur Anonymkode: b2b26...63f
jordbær86 Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 På 17.9.2020 den 11.49, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Jeg kan tildeles forstå at de legger seg opp i forbruket ditt hvis du er 18 og nettopp har flyttet ut, men hvis du er 20+ er det veldig spesielt. Kjefte burde de uansett ikke gjøre. Anonymkode: e363d...ab6 Om man er 18 og kjøper ny vaskemaskin hvis man trenger det og har råd til det så er vel ikke det noe mindre fornuftig en at en på 20+ kjøper en. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #17 Skrevet 20. september 2020 Hvis mamma hadde klaget på ting jeg hadde kjøpt, så hadde jeg minnet henne på alle pengene hun bruker på strikking 😄 Tror det ligger i genene til mødre å klage på slikt, men de går lei hvis du ikke reagerer. Anonymkode: 98720...c09
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #18 Skrevet 20. september 2020 Kanskje har de erfart at TS har dårlig økonomistyring og sløser mye. Anonymkode: 67e49...97a
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #19 Skrevet 20. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje har de erfart at TS har dårlig økonomistyring og sløser mye. Anonymkode: 67e49...97a Jeg sløser ikke. Kjøper stort sett bare det jeg trenger, og sparer en del. Denne gangen trengte jeg vaskemaskin. Anonymkode: 60598...951
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå