AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Om man har en bekymring/tanker om andres barn, som man mener er helsesøsters ansvar? Anonymkode: d8929...7eb
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Det burde vel være ok det? De har jo taushetsplikt så det er ikke som om du går rundt å sladrer til alt og alle. Anonymkode: be692...111
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Det har jeg gjort. En venninne som fikk en baby som så tydelig ikke var frisk, men hun så det ikke selv. Og som sa nei takk til helsesøster etter fødselen. Jeg ringte min egen helsesøster og fortalte om mine bekymringer, og hun var glad for å få vite det. De gjorde ikke noe da, men da gutten litt senere kom akutt på sykehus, fikk han hjelp. (Han hadde ikke akutt behov for hjelp fra fødselen, men han hadde behov for å bli undersøkt og få oppfølging.) Anonymkode: fabaa...cbc
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg gjort. En venninne som fikk en baby som så tydelig ikke var frisk, men hun så det ikke selv. Og som sa nei takk til helsesøster etter fødselen. Jeg ringte min egen helsesøster og fortalte om mine bekymringer, og hun var glad for å få vite det. De gjorde ikke noe da, men da gutten litt senere kom akutt på sykehus, fikk han hjelp. (Han hadde ikke akutt behov for hjelp fra fødselen, men han hadde behov for å bli undersøkt og få oppfølging.) Anonymkode: fabaa...cbc Din rolle var mer andre ord lik null. Eneste du oppnådde var å lette ditt hjerte hos en helsesøster, som selvfølgelig lyttet til deg (for det er jobben hennes). Reelle bekymringer skal til barnevernet, ikke en helsesykepleier. Anonymkode: fccc0...1f9 13
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om man har en bekymring/tanker om andres barn, som man mener er helsesøsters ansvar? Anonymkode: d8929...7eb Og hvorfor ikke ta det med forelderen? Anonymkode: bcca1...104 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Om man har en bekymring/tanker om andres barn, som man mener er helsesøsters ansvar? Anonymkode: d8929...7eb Ta det opp med moren/faren først, det er ikke alltid man vil fortelle til alle at barnet allerede blir fulgt opp pga spesielle behov. Anonymkode: bd4ce...089 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå