Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen mulighet for å bytte studiested, men samme linje, nå? Er på første året på lærer, men trives ikke på dette stedet og er nærme å droppe ut. Skolen er dårlig, og er ikke noe sosial her da jeg ikke har funnet noen venner. 

Anonymkode: d6dc9...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville byttet studiested. Jeg har erfart at mistrivsel ofte kan forsinke studieprosessen, eventuelt faktisk ende opp med at du dropper ut, noe som vil kunne få konsekvenser videre økonomisk. Om ikke det, i hvert fall psykisk. Jeg angrer bittert på at jeg forsøkte å fullføre til tross for mistrivsel. Jeg fullførte, men langt på overtid og enda verre psykisk enn jeg var før jeg startet.

Skrevet

Tror det skal være mulig. Du får kontakte det studiestedet du ønsker å bytte til og høre med dem... 

Skrevet

Ops. Besvarte et spørsmål som ikke var der.

Noen studiesteder tilbyr ikke bytte til andre studiesteder, bare bytter innad, eventuelt bare de(n) første måneden(e). Det kan hende du må vente et år.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan studieløpet deres er lagt opp, og om det er endret nå pga corona. Derfor ville jeg forespurt på det studiestedet du kan tenke deg, i tilfelle det f.eks pga mye nettstudier er noen som har droppet ut. Hvis det du allerede har tatt tilsvarer det de har på det stedet du ønsker deg, kan du være heldig. Det er bedre å spør en gang for mye enn ikke i det hele tatt. Det verste du får er nei. Det kan være at du kan bytte til våren/neste høst. Så får du se om det er et alternativ for deg. Hvis ikke bør du iaf huske å søke på samordna opptak til våren. 

Jeg tenker altså at du ikke har noe å tape på å forhøre deg. 

Anonymkode: 5f192...387

Skrevet

Bytt om du kan. Jeg har bodd 2 år i en by som har gjort meg nedfor. I de verste periodene måtte jeg belønne meg selv for å pusse tenner og stå opp.. Snakk med skolen!

Anonymkode: 56790...850

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...