AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Klar for å bli hudflettet 😄 Har født før, hadde da en normal fødsel. Likevel er det noe jeg kvier meg for å gjøre igjen. Jeg er redd for alt, og redd for varige mén og fysiske skader i ettertid. Kjenner at jeg gruer meg mer og mer. Man får sikkert ikke keisersnitt på så lite grunnlag? 😟 Hva må til for å få det innvilget? Anonymkode: 859ac...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Nei, du får ikke keisersnitt fordi du gruer deg til fødsel. Har du lest om hva et keisersnitt innebærer og risikofaktorene? Anonymkode: 6d9f1...8ee 42
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Du får ikke keisersnitt bare fordi du gruer deg litt. Hvis du har alvorlig fødselsangst som ikke bedrer seg med samtaler etc så kanskje. Anonymkode: 2dfdf...a70 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får ikke keisersnitt bare fordi du gruer deg litt. Hvis du har alvorlig fødselsangst som ikke bedrer seg med samtaler etc så kanskje. Anonymkode: 2dfdf...a70 Fake it till u make it! Anonymkode: 8a10f...eaf 12
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får ikke keisersnitt bare fordi du gruer deg litt. Hvis du har alvorlig fødselsangst som ikke bedrer seg med samtaler etc så kanskje. Anonymkode: 2dfdf...a70 Jeg fikk ikke innvilget til tross for sterk fødselsangst grunnet seksuelle overgrep i barndommen, så det må åpenbart svært tungtveiende grunner til for å få innvilget keisersnitt, ja. Anonymkode: 2b312...132 13
Flamme Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klar for å bli hudflettet 😄 Har født før, hadde da en normal fødsel. Likevel er det noe jeg kvier meg for å gjøre igjen. Jeg er redd for alt, og redd for varige mén og fysiske skader i ettertid. Kjenner at jeg gruer meg mer og mer. Man får sikkert ikke keisersnitt på så lite grunnlag? 😟 Hva må til for å få det innvilget? Anonymkode: 859ac...7a5 Du kan prøve en samtale med sykehuset og høre hva de sier. Godt mulig de a) får deg til å føle deg bedre ang vaginal fødsel eller b) lar deg få keisersnitt fordi du har angst. 2
Flamme Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke innvilget til tross for sterk fødselsangst grunnet seksuelle overgrep i barndommen, så det må åpenbart svært tungtveiende grunner til for å få innvilget keisersnitt, ja. Anonymkode: 2b312...132 Hvis du er førstegangs så skal det ekstremt sterke grunner til. Beklager at jeg spør, men hva er det som gjør vaginal fødsel vanskelig for noen som har opplevd overgrep? Jeg spør fordi jeg er nyskjerrig, ikke for å dømme. 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #8 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke innvilget til tross for sterk fødselsangst grunnet seksuelle overgrep i barndommen, så det må åpenbart svært tungtveiende grunner til for å få innvilget keisersnitt, ja. Anonymkode: 2b312...132 Oj... jeg hadde en litt traumatisk fødsel, men ikke voldsomt. Endte med tang, men ingen revning og varige mén. Fikk beskjed der og da at ingen kom til å tvinge meg til å føde igjen, og at jeg bare skulle passe på å bli henvist til samtale neste gang jeg var gravid. Da skulle vi legge en plan sammen, de anbefalte å prøve naturlig men skulle slippe å bli satt i gang, og terskel for keisersnitt skulle være lav. Er gravid nå, så blir spennende å se. Anonymkode: d5a5e...5be 1
Maleficenta Skrevet 16. september 2020 #9 Skrevet 16. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du får ikke keisersnitt fordi du gruer deg til fødsel. Har du lest om hva et keisersnitt innebærer og risikofaktorene? Anonymkode: 6d9f1...8ee Hun kan få det dersom det er skikkelig Angst. Om man gruer seg håper jeg hun får snakke med noen om det så hun gjerne får hjelp til ikke å være så redd
Maleficenta Skrevet 16. september 2020 #10 Skrevet 16. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke innvilget til tross for sterk fødselsangst grunnet seksuelle overgrep i barndommen, så det må åpenbart svært tungtveiende grunner til for å få innvilget keisersnitt, ja. Anonymkode: 2b312...132 Men gjorde de sitt ytterste for å gi deg en trygg fødselsopplevelse pga dette?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #11 Skrevet 16. september 2020 1 minutt siden, Flamme skrev: Hvis du er førstegangs så skal det ekstremt sterke grunner til. Beklager at jeg spør, men hva er det som gjør vaginal fødsel vanskelig for noen som har opplevd overgrep? Jeg spør fordi jeg er nyskjerrig, ikke for å dømme. Fordi jeg forbinder smerter i det området med overgrepene jeg ble utsatt for, for det også var smertefullt. I tillegg så oppleves alt som jeg ikke har kontroll over i det området som å gjenoppleve overgrepene. Så selv vanlig gynekologiske undersøkelser sliter jeg veldig med. Anonymkode: 2b312...132 16
Flamme Skrevet 16. september 2020 #12 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi jeg forbinder smerter i det området med overgrepene jeg ble utsatt for, for det også var smertefullt. I tillegg så oppleves alt som jeg ikke har kontroll over i det området som å gjenoppleve overgrepene. Så selv vanlig gynekologiske undersøkelser sliter jeg veldig med. Anonymkode: 2b312...132 Klem ❤ Håper fødselen gikk greit, tross alt. 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #13 Skrevet 16. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke innvilget til tross for sterk fødselsangst grunnet seksuelle overgrep i barndommen, så det må åpenbart svært tungtveiende grunner til for å få innvilget keisersnitt, ja. Anonymkode: 2b312...132 Da har du vært veldig uheldig med sykehuset, for de fleste hadde fått innvilget keisersnitt på dette grunnlaget. Ts, du får nok ikke innvilget keisersnitt hvis du sier akkurat det du skriver i HI. Du må i så fall spille at du er mer redd og har skikkelig angst. Da må du i så fall også være forberedt på at du må gjennom flere samtaler hvor du sitter og lyver, og det er jo ikke akkurat så hyggelig. Anonymkode: a1678...0a6 10
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #14 Skrevet 16. september 2020 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Men gjorde de sitt ytterste for å gi deg en trygg fødselsopplevelse pga dette? Ja, det gjorde de. Så all ære til jordmødrene og legene jeg møtte på fødeavdelingen, de tok masse hensyn til meg. Men jeg gruet meg så mye gjennom svangerskapet til fødselen at jeg knapt sov de siste månedene, så jeg var helt utstilt før babyen kom, i tillegg endte den langvarige fødselen med klipping og vakuum og jeg fikk varige skader nedentil. Jeg fikk også en heftig fødselsdepresjon fordi jeg var så sliten og traumatisert av hele fødselen. Anonymkode: 2b312...132 5
Maleficenta Skrevet 16. september 2020 #15 Skrevet 16. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det gjorde de. Så all ære til jordmødrene og legene jeg møtte på fødeavdelingen, de tok masse hensyn til meg. Men jeg gruet meg så mye gjennom svangerskapet til fødselen at jeg knapt sov de siste månedene, så jeg var helt utstilt før babyen kom, i tillegg endte den langvarige fødselen med klipping og vakuum og jeg fikk varige skader nedentil. Jeg fikk også en heftig fødselsdepresjon fordi jeg var så sliten og traumatisert av hele fødselen. Anonymkode: 2b312...132 Var godt de tok vare på deg men trist med det andre da. Skaden kunne ikke gjøres noe med? ❤️
bondevett Skrevet 16. september 2020 #16 Skrevet 16. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det gjorde de. Så all ære til jordmødrene og legene jeg møtte på fødeavdelingen, de tok masse hensyn til meg. Men jeg gruet meg så mye gjennom svangerskapet til fødselen at jeg knapt sov de siste månedene, så jeg var helt utstilt før babyen kom, i tillegg endte den langvarige fødselen med klipping og vakuum og jeg fikk varige skader nedentil. Jeg fikk også en heftig fødselsdepresjon fordi jeg var så sliten og traumatisert av hele fødselen. Anonymkode: 2b312...132 De grunnene du oppga burde vært gode nok for et KS. Hadde klaget på dette. 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #17 Skrevet 16. september 2020 Jeg fikk innvilget keisersnitt pga tidligere historie, traumatisk fødsel, babyen begynte bli veldig stressa da han satt fast, endte med verste riften man kan få. (Men var heldig med at jeg ikke har veldig store problemer i ettertid, bare småtteri) Neste fødsel ble en dødfødsel. Så denne gangen hadde jeg søkt om planlagt keisersnitt, på vekstkontroll igår fant vi ut at babyen ligger i seteleie i tillegg, (Uke 37 nå) så da var det null problem å få innvilget det. Hadde nok fått det innvilget uten seteleie også da. Har hørt de ikke presser noen ut i vaginal fødsel, men det kommer nok ann på hvem man møter og hvilket sykehus. Og i noen tilfeller så er det jo greit å prøve å overtale til vaginal fødsel. Anonymkode: 49975...299
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #18 Skrevet 16. september 2020 Ikke noe problem å få keisersnitt. Mye bedre og roligere med planlagt keisersnitt. Anonymkode: 13a44...b30 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #19 Skrevet 16. september 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj... jeg hadde en litt traumatisk fødsel, men ikke voldsomt. Endte med tang, men ingen revning og varige mén. Fikk beskjed der og da at ingen kom til å tvinge meg til å føde igjen, og at jeg bare skulle passe på å bli henvist til samtale neste gang jeg var gravid. Hvorfor sa de dette sånn helt automatisk? Min første ble tatt med tang pga alvorlige komplikasjoner, men fikk ingen slik beskjed. Neste kom vaginalt uten behov for tang. Anonymkode: 6d9f1...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #20 Skrevet 16. september 2020 1 time siden, Flamme skrev: Hvis du er førstegangs så skal det ekstremt sterke grunner til. Beklager at jeg spør, men hva er det som gjør vaginal fødsel vanskelig for noen som har opplevd overgrep? Jeg spør fordi jeg er nyskjerrig, ikke for å dømme. Ekstremt sterke grunner? Jeg var førstegangsfødende og ønsket ikke vaginal fødsel. Punktum. Var ikke aktuelt for meg å gå inn i en slitsom vaginal fødsel. Ble selvfølgelig innvilget, ingen blir tvunget ut i vaginal fødsel. Anonymkode: 37cbf...af2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå