Gå til innhold

hvordan forvalte formuen best


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest motorrypa

jeg har akkurat fått beskjed om at jeg kommer til å få veldig god råd om ikke lenge.

har vært HELT uten inntekt i snart to år på grunn av en bilulykke som førte med seg en skade og veldig mye bråk med forsikringselskapet som er invilvert.

fikk beskjed for et par dager siden at de skulle betale tapt arbeidsinntekt og sykepenger for tre år til meg. og om ett par uker vil pengene stå på konto.

jeg har levd på sosial stønad etter ulykka som har vært på rundt 6000kr totalt i måneden å leve for. (inklusive husleie og livsopphold)

med andre ord ikke mye.

når jeg da skal få nærmere fem hundre tusen har jeg ikke lyst å bare kaste dem bort på en masse rart å gå amokk.

vil gjerne klare å få en rimelig bra avkastning på pengene. finnes det noe sikkert alternativ til en høyrentekonto? :roll:

motorrypa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt tips er å investere i eiendom om en stund (mulig at prisene synker litt om et år eller så).

Kjøp deg en leilighet eller et hus. Har du fra før kan du leie ut og ha en fast inntekt i mange år. Kommer du senere i beit for penger kan du selge med gevinst.

Man taper sjelden penger på eiendom, hvis man ikke kjøper for dyrt. Små leiligheter er lette å leie ut og å selge.

Men som sagt, vent og se det an litt. Forhør deg med folk som har greie på sånt; meglere, banken, advokaten osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flott at du får oppreisning motorrypa!! Det er flott.

Vet du, jeg hadde tatt kontakt med en finansrådgiver eller noe sånt, og fortalt om dette, men kanskje sagt at det gjaldt en venninne eller noe... Og at du vil hjelpe.

Sånne rådgivere tar seg nemlig grovt betalt :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lea sier kan det være en god idé å investere i eiendom. Spesielt hvis du leier bolig i dag bør du absolutt vurdere å kjøpe noe.

Hvis du vil vente med å investere i fast eiendom tror jeg du gjør lurt i å holde deg unna fond/aksjemarkedet - det er kjempeustabilt nå - og der bør man være forsiktig! En annen sak er at du på et så høyt beløp vil kunne få høy rente i banken - du bør forhøre deg i flere banker for å finne ut hvor høy rente du har mulighet til å få.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motorrypa

skal være enig i en ting. det er vel bedre å betale husleie til seg sjøl enn å betale til noen andre å ha ikke noe annet enn tak over hodet igjenn for det.

nei får vel vente litt å se det ann.

takk for svarene

klem fra motorrypa 23+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...