AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Del Skrevet 16. september 2020 Jeg er på AAP, men har jobbet redusert som vikar i en periode. Vikariatet er over og jeg søker ny jobb igjen. Min AAP går ut om noen måneder og jeg er redd det er en vanskelig tid å finne ny jobb i tide. Søker type kontorjobb. Har ikke blitt innkalt enda til nye intervju på jobber jeg har søkt. Men hvordan fungerer jobb intervju i disse koronatider? På Skype? Og med så mange som har hjemmekontor, har bedrifter god opplæring til nye folk..? Anonymkode: 8c3ee...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Del Skrevet 16. september 2020 Hele Norge sitter jo snart på kontor. Kjerringer hele gjengen. Går til helvete med hele landet snart.. møkkajobb er det også. Unger som vokser opp idag kan bare glemme fremtiden. Dessverre..... Anonymkode: 4bec7...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Del Skrevet 16. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på AAP, men har jobbet redusert som vikar i en periode. Vikariatet er over og jeg søker ny jobb igjen. Min AAP går ut om noen måneder og jeg er redd det er en vanskelig tid å finne ny jobb i tide. Søker type kontorjobb. Har ikke blitt innkalt enda til nye intervju på jobber jeg har søkt. Men hvordan fungerer jobb intervju i disse koronatider? På Skype? Og med så mange som har hjemmekontor, har bedrifter god opplæring til nye folk..? Anonymkode: 8c3ee...340 hei, Jeg mistet jobben i sommer og søker nå. Jeg har vært på to intervjuer, og da har det vært hos de jeg søker jobb hos. Det kommer an på hva slags jobb du søker, jeg søker i medie bransjen og der er det visstnok 40% firmaer som har permitterte..Det er nok ikke akkurat gode muligheter nå, men jobber dukker opp. Spørs hvor kresen man er da? Anonymkode: cf584...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Del Skrevet 16. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele Norge sitter jo snart på kontor. Kjerringer hele gjengen. Går til helvete med hele landet snart.. møkkajobb er det også. Unger som vokser opp idag kan bare glemme fremtiden. Dessverre..... Anonymkode: 4bec7...b86 hva slags jobb er bra synes du da? Anonymkode: cf584...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Del Skrevet 16. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: hei, Jeg mistet jobben i sommer og søker nå. Jeg har vært på to intervjuer, og da har det vært hos de jeg søker jobb hos. Det kommer an på hva slags jobb du søker, jeg søker i medie bransjen og der er det visstnok 40% firmaer som har permitterte..Det er nok ikke akkurat gode muligheter nå, men jobber dukker opp. Spørs hvor kresen man er da? Anonymkode: cf584...90c Jeg søker jobb innenfor kundeservice og også noen regnskapsjobber. I noen bransjer er det nok mange permiterte, og en del har vel mistet jobbene sine så det blir vel mange søkere til de jobbene som er ledige tenker jeg, selv om det er andre bransjer... Og i tillegg så tenker jeg at mange bedrifter kanskje avventer å ansette nye folk nå side det er en usikker tid og mange som jobber hjemmefra og dermed vanskelig å ha opplæring på nye... Anonymkode: 8c3ee...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Del Skrevet 16. september 2020 Jeg mistet jobben 1 august, og markedet er tøft.Veldig tøft. Det sier alle bemanningsbyråer jeg har snakket med, samt veilederen på nav. De få stillingene som lyses ut er det enormt mange søkere på. Jeg har ti års administrativ utdanning, og master. Men det er mange som meg. Siden i sommer har jeg nok søkt ca 50 jobber, kommet på ett intervju. I fjor på denne tiden var jeg på tre intervjuer i løpet av et par uker, og fikk tilbud om to av de. Da hadde jeg kun søkt de tre jobbene.Så det er noe helt annet nå. Vil råde deg til å registere deg på alle bemanningsbyrå, og evnt sende åpne søknader. Jeg søker og står på for å få jobb, men er innstilt på å måtte gå ett år, i verste fall to. Mest for å ikke gå i kjelleren mentalt og godta at det er sånn markedet er nå. Jeg fyller på med utdannelse og kurs i mellomtiden siden nav godkjenner det. Jeg bor på Sørlandet, og må konkurrere med alle de flinke folka som har jobbet i oljeservice som har mista jobben. Anonymkode: a760f...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #7 Del Skrevet 16. september 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistet jobben 1 august, og markedet er tøft.Veldig tøft. Det sier alle bemanningsbyråer jeg har snakket med, samt veilederen på nav. De få stillingene som lyses ut er det enormt mange søkere på. Jeg har ti års administrativ utdanning, og master. Men det er mange som meg. Siden i sommer har jeg nok søkt ca 50 jobber, kommet på ett intervju. I fjor på denne tiden var jeg på tre intervjuer i løpet av et par uker, og fikk tilbud om to av de. Da hadde jeg kun søkt de tre jobbene.Så det er noe helt annet nå. Vil råde deg til å registere deg på alle bemanningsbyrå, og evnt sende åpne søknader. Jeg søker og står på for å få jobb, men er innstilt på å måtte gå ett år, i verste fall to. Mest for å ikke gå i kjelleren mentalt og godta at det er sånn markedet er nå. Jeg fyller på med utdannelse og kurs i mellomtiden siden nav godkjenner det. Jeg bor på Sørlandet, og må konkurrere med alle de flinke folka som har jobbet i oljeservice som har mista jobben. Anonymkode: a760f...129 Det er dette jeg er redd for. At jeg står uten jobb og ingen inntekt når AAP er avsluttet. Kjenner at jeg begynner å bli stresset. Skulle jo nesten blitt forlenget AAP pga situasjon landet er i nå, men det blir å drømme. Er registrert hos en del bemanningsbyrå, men skal sette i gang i morgen med å registrere meg flere plasser. Anonymkode: 8c3ee...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #8 Del Skrevet 16. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dette jeg er redd for. At jeg står uten jobb og ingen inntekt når AAP er avsluttet. Kjenner at jeg begynner å bli stresset. Skulle jo nesten blitt forlenget AAP pga situasjon landet er i nå, men det blir å drømme. Er registrert hos en del bemanningsbyrå, men skal sette i gang i morgen med å registrere meg flere plasser. Anonymkode: 8c3ee...340 Skal sies at jeg faktisk fikk tilbud om stilling innen kundeservice, men faktisk takket nei(dette var før jeg hadde gått ut oppsigelsestiden på jobb og nav var ikke inne i bildet) For lønna de tilbudte meg var: 330 000 i året for en fulltidsjobb på dagtid. Det er så latterlig lavt at jeg kunne ikke takke ja. Det er også mange hakk ned fra tidligere stillinger. Anonymkode: a760f...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #9 Del Skrevet 16. september 2020 Jeg har søkt på jobber siden pandemien begynte (var ferdigutdannet i mai). Har hittil fått ETT intervju, og det var en jobb med skikkelig dårlige vilkår. Helt uaktuelt, og det skal mye til før jeg sier. Markedet er veldig vanskelig nå. Anonymkode: 88c0b...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Decepticon Skrevet 16. september 2020 #10 Del Skrevet 16. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på AAP, men har jobbet redusert som vikar i en periode. Vikariatet er over og jeg søker ny jobb igjen. Min AAP går ut om noen måneder og jeg er redd det er en vanskelig tid å finne ny jobb i tide. Søker type kontorjobb. Har ikke blitt innkalt enda til nye intervju på jobber jeg har søkt. Men hvordan fungerer jobb intervju i disse koronatider? På Skype? Og med så mange som har hjemmekontor, har bedrifter god opplæring til nye folk..? Anonymkode: 8c3ee...340 Jeg har slitt med jobbsøking i mange år, men skjebnens ironi ville ha det til at jeg fikk en jobb jeg virkelig hadde lyst på i april. Vi hadde møte på Teams, noe jeg synes var uproblematisk. Jeg startet i juni og da var mange på hjemmekontor, men de hadde likevel noen på kontoret som kunne ha opplæring med meg. Jeg har eget kontor, så jeg får lov til å sitte på arbeidsplassen hver dag, noe jeg er meget glad for da jeg ikke har noe god kontorplass hjemme og generelt jobber dårligere hjemmefra. Jeg liker også veldig godt det sosiale aspektet ved å ha morgenkaffe og spise lunsj sammen. Jeg er ikke så sosial ellers, så det hadde blitt tungt å aldri se kollegene mine heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #11 Del Skrevet 16. september 2020 26 minutter siden, Decepticon skrev: Jeg har slitt med jobbsøking i mange år, men skjebnens ironi ville ha det til at jeg fikk en jobb jeg virkelig hadde lyst på i april. Vi hadde møte på Teams, noe jeg synes var uproblematisk. Jeg startet i juni og da var mange på hjemmekontor, men de hadde likevel noen på kontoret som kunne ha opplæring med meg. Jeg har eget kontor, så jeg får lov til å sitte på arbeidsplassen hver dag, noe jeg er meget glad for da jeg ikke har noe god kontorplass hjemme og generelt jobber dårligere hjemmefra. Jeg liker også veldig godt det sosiale aspektet ved å ha morgenkaffe og spise lunsj sammen. Jeg er ikke så sosial ellers, så det hadde blitt tungt å aldri se kollegene mine heller. Så gøy du fikk jobb! Var du arbeidsledig eller i jobb når du fikk den? Jeg har snart 2 mnd hull i CV. Ikke så mye, og det kan begrunnes godt. Men føler jeg blir mindre attraktiv for hver dag som går... Anonymkode: a760f...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #12 Del Skrevet 16. september 2020 Ja, tror både det er færre stillinger på grunn av usikker økonomi, og flere om beinet ettersom flere har mistet jobben. Jeg fikk jobb helt i begynnelsen av corona-perioden, det var intervju på Teams og jeg sitter alene på kontoret ettersom alle har hjemmekontor. Anonymkode: 1a359...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #13 Del Skrevet 16. september 2020 Intervjues på viruelle platformer, ja. Folk ansettes gjerne uten å ha møtt arbeidsgiver. Inkludert undertegnede:) Anonymkode: 76b56...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Decepticon Skrevet 16. september 2020 #14 Del Skrevet 16. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så gøy du fikk jobb! Var du arbeidsledig eller i jobb når du fikk den? Jeg har snart 2 mnd hull i CV. Ikke så mye, og det kan begrunnes godt. Men føler jeg blir mindre attraktiv for hver dag som går... Anonymkode: a760f...129 Jeg var under nytt studie som jeg begynte på fordi jeg ikke fikk relevant jobb til mitt første studie. Så fikk jeg plutselig jobb der jeg fikk bruk for begge gitt! Heldigvis er bransjen min ikke påvirket av ting som coronasituasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #15 Del Skrevet 17. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, tror både det er færre stillinger på grunn av usikker økonomi, og flere om beinet ettersom flere har mistet jobben. Jeg fikk jobb helt i begynnelsen av corona-perioden, det var intervju på Teams og jeg sitter alene på kontoret ettersom alle har hjemmekontor. Anonymkode: 1a359...f89 Det er det jeg tenker og. Før korona var det vanskelig å finne jobb, etter det så må det jo bare være enda flere søker selv om arbeidsledigheten ikke er like høy nå som tidligere i år. Selv om en del som mistet jobben sin var i en annen bransje, så vil jeg tro at en del søker seg inn i ny bransje fordi det viktigste er å få seg jobb. Så det blir en kamp om de få stillingene som utlyses. Før jeg ble syk og kom over på AAP så var jeg ansatt i en bedrift i veldig mange år. Så jeg har lang og god erfaring som er fordel for meg, men det er ikke lett å bli sett blandt så mange søkere. Anonymkode: 8c3ee...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #16 Del Skrevet 17. september 2020 Du kan ikke forvente at jobbintervju skjer via Skype, hvis du blir innkalt. Jeg har vært på et jobbintervju nå nylig i en jobb a la det du skisserer. Det eneste som er dumt, er at pga håndhilsing utgår, så er det noen som er for denne "hilser ved at våre albuer berører hverandre-metoden", mens andre er for å bare "vinke"/smile mens man sier navnet sitt. Det gjør akkurat den delen litt mer uforutsigbar. Ellers foregår det som normalt, men kanskje med lengre fysisk avstand mellom partene enn før. Anonymkode: 9fb7c...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå