AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Jeg er 25 år og er i den posisjonen at jeg ikke har noen venninner. Jeg har hatt venninner tidligere men av ulike årsaker så sitter jeg altså nå uten noen venninner. Jeg opplever ofte at jeg føler meg underlegen rundt andre jenter på min egen alder. De virker så... put together og kontrollerte? Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive dette men de fleste jenter jeg treffer ser alltid så bra ut, ler ikke for høyt og virker så dannet. Jeg føler meg klumsete og useriøs rundt mange jenter. Det hjelper heller ikke at jeg studerer medisin og mange av mine medstudentiner gir et inntrykk av å være såkalte "flinke piker" med det meste på stell. Jeg dømmer dem selvfølgelig ikke pga dette men jeg er ikke like fornuftig selv. Jeg er ekstrovert og elsker å være rundt mennesker. Jeg liker å prate men føler selv jeg er veldig påpasselig med å ikke prate for mye (og i hvert fall ikke om meg selv!). Havner jeg i prat med en jente føler jeg ofte at jeg er den eneste som stiller spørsmål og virker interessert. Prøver jeg å ymte frem noe personlig blir dette møtt med et høflig smil og så stillhet. Jeg er glad i å tulle og å le men passer på å ikke ta for mye plass. Mitt inntrykk er at svært få liker de som belemrer andre for mye med sin sære humor og høye latter. Utseendemessig tror jeg at jeg er ganske avslappet. Kan absolutt sminke meg og kle meg pent men dette er slettes ikke hver dag. Kanskje jeg burde endre på dette? Gjøre meg mer attraktiv? Jeg er ikke god på å følge trender. Jeg har kjæreste og har aldri slitt med dating og det å være rundt gutter. Jeg føler meg på ingen måte som en jente som kan stille meg bak "gutter er så mye enklere enn jenter! derfor har jeg bare guttevenner!". Jeg har aldri hatt noen guttevenner heller. Vil noen hjelpe meg med noen tips? Jeg skulle så gjerne fått en venninne. Anonymkode: d12ef...a6f
Månestjerne Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Tar du initiativ til å finne på noe sosialt da? Kaffe/lunsj i kantina til å begynne med, høre med de du henger med på skolen om de blir med på den og den festen, nevne en kul film du vil se på kino og lodde stemninga for det, invitere til tacokveld... Og så ville jeg slappet av og bare vært meg selv. Ikke tenke så mye på om du tar for stor plass. Fortell de morsomme historiene du har og gå ut ifra at de er artige for andre også. Min erfaring er at hvis man byr på seg selv og inviterer med på ting på fritida, så blir du naturlig inkludert i neste omgang 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Jeg er heller ikke så naturlig god på det, men jeg pleier å være litt på jakt etter noen likesinnede og videre passe på å ta jevnlig kontakt for å vedlikeholde relasjonen. Jeg studerer også medisin, og jeg må ærlig innrømme at kjemien ikke er der for å bli venninne med de fleste på studiet, men det er greit. Jeg trives egentlig bedre med folk utenfor studiet, selv om jeg også har enkelte studivenninner. Jeg er også 25 og studerer i Trondheim for øvrig. Anonymkode: ed684...ca4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 7 minutter siden, Månestjerne skrev: Tar du initiativ til å finne på noe sosialt da? Kaffe/lunsj i kantina til å begynne med, høre med de du henger med på skolen om de blir med på den og den festen, nevne en kul film du vil se på kino og lodde stemninga for det, invitere til tacokveld... Og så ville jeg slappet av og bare vært meg selv. Ikke tenke så mye på om du tar for stor plass. Fortell de morsomme historiene du har og gå ut ifra at de er artige for andre også. Min erfaring er at hvis man byr på seg selv og inviterer med på ting på fritida, så blir du naturlig inkludert i neste omgang Jeg føler selv jeg har tatt initativ. Jeg spurte noen jenter på studiet om de ville komme til meg på middag. Det var kjempehyggelig! Tiden gikk og jeg ble aldri invitert på noe tilbake, selv om vi fortsatte å henge på universitetet. Men jeg kan absolutt bli flinkere på dette! Jeg tror jeg bare må stå i ubehaget når jeg ikke blir invitert tilbake med det første. Det kjenner jeg er vanskelig. Er redd for å være for pågående... Anonymkode: d12ef...a6f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er heller ikke så naturlig god på det, men jeg pleier å være litt på jakt etter noen likesinnede og videre passe på å ta jevnlig kontakt for å vedlikeholde relasjonen. Jeg studerer også medisin, og jeg må ærlig innrømme at kjemien ikke er der for å bli venninne med de fleste på studiet, men det er greit. Jeg trives egentlig bedre med folk utenfor studiet, selv om jeg også har enkelte studivenninner. Jeg er også 25 og studerer i Trondheim for øvrig. Anonymkode: ed684...ca4 Så gøy! Da er vi begge i samme båt! Selv studerer jeg i Oslo. Og jeg også foretrekker å henge med andre utenom studiet. Å snakke fag på fritiden er ikke alltid så gøy. Anonymkode: d12ef...a6f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler selv jeg har tatt initativ. Jeg spurte noen jenter på studiet om de ville komme til meg på middag. Det var kjempehyggelig! Tiden gikk og jeg ble aldri invitert på noe tilbake, selv om vi fortsatte å henge på universitetet. Men jeg kan absolutt bli flinkere på dette! Jeg tror jeg bare må stå i ubehaget når jeg ikke blir invitert tilbake med det første. Det kjenner jeg er vanskelig. Er redd for å være for pågående... Anonymkode: d12ef...a6f Det er veldig mange som ikke er flinke til å invitere eller ta initiativ, men som synes det er veldig hyggelig å bli invitert. Bare fortsett med det. Hvis de takker ja til invitasjonen er det jo en gjensidig relasjon. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så gøy! Da er vi begge i samme båt! Selv studerer jeg i Oslo. Og jeg også foretrekker å henge med andre utenom studiet. Å snakke fag på fritiden er ikke alltid så gøy. Anonymkode: d12ef...a6f Ja, jeg er enig i det. Jeg prøver derfor å være med de som har et litt avslappet forhold til studier. Anonymkode: ed684...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 Jeg henger meg på forslaget om å være litt mer pågående ift initiativ. ikke vær for pågående, men heller ikke la potensielle vennskap skli ut i sanden. Personlig syns jeg du virker veldig reflektert, avslappet, og ukomplisert, ut i fra det du skriver her. Jeg er helt sikker på at det ikke er noe galt med deg i alle fall. Anonymkode: 7c6d5...e61 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #8 Skrevet 16. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg henger meg på forslaget om å være litt mer pågående ift initiativ. ikke vær for pågående, men heller ikke la potensielle vennskap skli ut i sanden. Personlig syns jeg du virker veldig reflektert, avslappet, og ukomplisert, ut i fra det du skriver her. Jeg er helt sikker på at det ikke er noe galt med deg i alle fall. Anonymkode: 7c6d5...e61 Så hyggelig at du skrev det! Takk! Jeg føler meg fornøyd med meg selv, så jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor jeg sliter sånn med å få venninner. Jeg kan jo også bare si det at jeg ikke opprettet denne tråden fordi jeg synes synd på meg selv. Jeg vil rett og slett bare få noen ideer og tanker på hva jeg kan gjøre annerledes. Det er vanskelig å se seg selv utenfra. Takk igjen! Anonymkode: d12ef...a6f
Jentepånett Skrevet 16. september 2020 #9 Skrevet 16. september 2020 Hei! Tnkte også mled deg litt om at du ikke er alene. ejg synes også dette er vansklig. Og jeg tar kontakt!Jeg melder og spør-kansje litt for tidlig ,men jeg er ihvertfall interessert. Har spurt f eks en jente om snap etter at vi har møttes på 2 forelsesninger, og hun endte opp med å slette meg der..ser det nå fordi snapen er grå--så vet ikke hvordan jeg skal møte henne under forelesning imorgen egnetlig... Skal ejg bare late som ingenting liksom, eller skal ejg ta det opp? vansklig situasjon det åbli kjent, for jeg har inntrykk av at alle er veldig opptatt at status og at enkelte bestemmer seg for at du er som du er, på en eller annen måte, uten å se om det stemmer. Ble feks. litt støtt av at denn e jenta plutselig bare sletter, uten å fortelle hvorfor engang. Ingen respons på SOME heller, etter kommentarer likes og litt tagging.. Tolker litt som skepsis, men vet ikke..skjønner egneltig lite av det..Tar også gjerne tips og råd på dette
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #10 Skrevet 16. september 2020 2 minutter siden, Jentepånett skrev: Hei! Tnkte også mled deg litt om at du ikke er alene. ejg synes også dette er vansklig. Og jeg tar kontakt!Jeg melder og spør-kansje litt for tidlig ,men jeg er ihvertfall interessert. Har spurt f eks en jente om snap etter at vi har møttes på 2 forelsesninger, og hun endte opp med å slette meg der..ser det nå fordi snapen er grå--så vet ikke hvordan jeg skal møte henne under forelesning imorgen egnetlig... Skal ejg bare late som ingenting liksom, eller skal ejg ta det opp? vansklig situasjon det åbli kjent, for jeg har inntrykk av at alle er veldig opptatt at status og at enkelte bestemmer seg for at du er som du er, på en eller annen måte, uten å se om det stemmer. Ble feks. litt støtt av at denn e jenta plutselig bare sletter, uten å fortelle hvorfor engang. Ingen respons på SOME heller, etter kommentarer likes og litt tagging.. Tolker litt som skepsis, men vet ikke..skjønner egneltig lite av det..Tar også gjerne tips og råd på dette Huff så leit Hvis dette var meg hadde jeg nok tolket det som en ganske klar avvisning, dessverre. Å slette på snap er jo ganske klar tale (synes jeg). Jeg ville bare ignorert det og ikke tatt det opp med henne. Det kan gjøre det mye verre og kleinere. Men hey! Jeg sitter her venneløs så kanskje jeg ikke er den beste til å gi tips Sender deg en klem! Skjønner det er vanskelig! ❤️ Anonymkode: d12ef...a6f 2
Jentepånett Skrevet 16. september 2020 #11 Skrevet 16. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff så leit Hvis dette var meg hadde jeg nok tolket det som en ganske klar avvisning, dessverre. Å slette på snap er jo ganske klar tale (synes jeg). Jeg ville bare ignorert det og ikke tatt det opp med henne. Det kan gjøre det mye verre og kleinere. Men hey! Jeg sitter her venneløs så kanskje jeg ikke er den beste til å gi tips Sender deg en klem! Skjønner det er vanskelig! ❤️ Anonymkode: d12ef...a6f Ja, synes det var litt strengt..Kunne vel ha gitt en mulighet til å rette opp, i det miste si noe om hvorfor? Synes jo at hun på en måte gjørr det vanlig også,fordi vi er såpass tildig inni en relasjon(vi har over ett år sammen forelesningsmessig) Uansett så er det jo flere måter å si ifra på som er mer hyggelig enn å bare kutte-Sitter jo igjen og føler meg verdiløs og gasnke dum,ettersom dette er hva du frykter når du først tar kontakt.. Sånn ejg ser det så handler dette om status og kjøpekraft, og sorry for å si det, men av en eller annen grunn,så er det veldig få som sier det rett ut: Det handløer om å være frekk nok til å holde på din egen status,og hyggelig nok til å være innenfor i jgengen din,altså din egen gjeng.Sorry altså ser jeg er dramatisk,men hvordan skal du f.eks tolke hva som skjedde i f eks mitt tilfelle? Det er hersketeknikker føler jeg..Mulig jeg er dramatisk og negativ, men ser jo ikke hvordan man kan gå så mye feil,på så kort tid-Også uten noen rom for forklaring så det går ann å rette opp. Det er så mange som sitter med lite nettverk, at jeg ender opp med skepsis og kritisk til å tillegge hersketeknikker og status såpass liten rolle..hva ellers skulle det være? Tror de fleste tenker på seg selv, og at dette er grunnen rett og slett. Hvordan man skal løse det, blor vel å være passiv aggresiv slik jeg ser det, å passe på at ingen slenger ditt om deg,men stopper her fordi nå ble det bare negativt:) Litt leit,en n du føler deg jo hjelpesløs av det, akkurat som at du ikke henger med i tiden-Og jeg tenker at dette er hensikten,for da blir det "mer på meg" tanken som gjelder. Rett og slett..Sorry altså,men det er sånn jeg opplever dette,ivhertfall opptil nå i livet
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #12 Skrevet 16. september 2020 4 minutter siden, Jentepånett skrev: Ja, synes det var litt strengt..Kunne vel ha gitt en mulighet til å rette opp, i det miste si noe om hvorfor? Synes jo at hun på en måte gjørr det vanlig også,fordi vi er såpass tildig inni en relasjon(vi har over ett år sammen forelesningsmessig) Uansett så er det jo flere måter å si ifra på som er mer hyggelig enn å bare kutte-Sitter jo igjen og føler meg verdiløs og gasnke dum,ettersom dette er hva du frykter når du først tar kontakt.. Sånn ejg ser det så handler dette om status og kjøpekraft, og sorry for å si det, men av en eller annen grunn,så er det veldig få som sier det rett ut: Det handløer om å være frekk nok til å holde på din egen status,og hyggelig nok til å være innenfor i jgengen din,altså din egen gjeng.Sorry altså ser jeg er dramatisk,men hvordan skal du f.eks tolke hva som skjedde i f eks mitt tilfelle? Det er hersketeknikker føler jeg..Mulig jeg er dramatisk og negativ, men ser jo ikke hvordan man kan gå så mye feil,på så kort tid-Også uten noen rom for forklaring så det går ann å rette opp. Det er så mange som sitter med lite nettverk, at jeg ender opp med skepsis og kritisk til å tillegge hersketeknikker og status såpass liten rolle..hva ellers skulle det være? Tror de fleste tenker på seg selv, og at dette er grunnen rett og slett. Hvordan man skal løse det, blor vel å være passiv aggresiv slik jeg ser det, å passe på at ingen slenger ditt om deg,men stopper her fordi nå ble det bare negativt:) Litt leit,en n du føler deg jo hjelpesløs av det, akkurat som at du ikke henger med i tiden-Og jeg tenker at dette er hensikten,for da blir det "mer på meg" tanken som gjelder. Rett og slett..Sorry altså,men det er sånn jeg opplever dette,ivhertfall opptil nå i livet Ville ærlig talt ikke lagt så mye mer i den relasjonen og heller fokusert på å skape nye. Det har du mer å vinne på. Anonymkode: ed684...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #13 Skrevet 16. september 2020 3 minutter siden, Jentepånett skrev: Ja, synes det var litt strengt..Kunne vel ha gitt en mulighet til å rette opp, i det miste si noe om hvorfor? Synes jo at hun på en måte gjørr det vanlig også,fordi vi er såpass tildig inni en relasjon(vi har over ett år sammen forelesningsmessig) Uansett så er det jo flere måter å si ifra på som er mer hyggelig enn å bare kutte-Sitter jo igjen og føler meg verdiløs og gasnke dum,ettersom dette er hva du frykter når du først tar kontakt.. Sånn ejg ser det så handler dette om status og kjøpekraft, og sorry for å si det, men av en eller annen grunn,så er det veldig få som sier det rett ut: Det handløer om å være frekk nok til å holde på din egen status,og hyggelig nok til å være innenfor i jgengen din,altså din egen gjeng.Sorry altså ser jeg er dramatisk,men hvordan skal du f.eks tolke hva som skjedde i f eks mitt tilfelle? Det er hersketeknikker føler jeg..Mulig jeg er dramatisk og negativ, men ser jo ikke hvordan man kan gå så mye feil,på så kort tid-Også uten noen rom for forklaring så det går ann å rette opp. Det er så mange som sitter med lite nettverk, at jeg ender opp med skepsis og kritisk til å tillegge hersketeknikker og status såpass liten rolle..hva ellers skulle det være? Tror de fleste tenker på seg selv, og at dette er grunnen rett og slett. Hvordan man skal løse det, blor vel å være passiv aggresiv slik jeg ser det, å passe på at ingen slenger ditt om deg,men stopper her fordi nå ble det bare negativt:) Litt leit,en n du føler deg jo hjelpesløs av det, akkurat som at du ikke henger med i tiden-Og jeg tenker at dette er hensikten,for da blir det "mer på meg" tanken som gjelder. Rett og slett..Sorry altså,men det er sånn jeg opplever dette,ivhertfall opptil nå i livet Nå er jeg ingen tankeleser, men jeg kan prøve å tenke litt høyt. Har du ikke selv noen gang opplevd å ikke ha kjemi med noen? At de er hyggelige og spennende nok men det gir deg liksom ingenting? Det betyr ikke at det er noe direkte galt med den andre, bare at du merker dere ikke passer sammen. Kanskje vedkommende er litt for stille, litt for høylytt, lite interessert i deg osv.? Det jeg prøver å si er at det ikke nødvendigvis var noe du gjorde galt men at hun rett og slett ikke ville henge mer med deg. Ja, det er ganske brutalt å bare slette på snap men noen synes det er lettere å gå for den "feige" løsningen uten noe mer snakk. Anonymkode: d12ef...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #14 Skrevet 16. september 2020 På meg virker det som om du er veldig opptatt av hva som er riktig og galt å gjøre/ si i en samtale. De fleste merker om noen prøver å gjøre samtalen «riktig» i forhold til de som genuint svarer det de mener. Egne meninger og ærlighet kommer du ofte veldig langt med så lenge man er litt ydmyk i tillegg. Anonymkode: 946b3...625
Jentepånett Skrevet 16. september 2020 #15 Skrevet 16. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ærlig talt ikke lagt så mye mer i den relasjonen og heller fokusert på å skape nye. Det har du mer å vinne på. Anonymkode: ed684...ca4 Jada-legger ikke noe s¨rlig i akkurat den relasjonen, men ser at det er en tydelig trend. Og at det ikke er tilfeldig,er noe jeg blir mer sikker på-Tror enkelte i gjenger kan være veldig påpasslige for å ikke ta inn eller for å ikke inkludere- og at dettte også gjelder for enkelte andre-På grunn av at de er redd for å miste sin egen status elelr ikke være med den riktige type jenta med den riktige kjøpekraften som skal til. Ser at det er negativt og dramatisk,men dette er vel kjent under bl. a. glasstak,som ikke er et fremmed ord eller et ord som på en måte kan sies å lære tidløst-Det handler om hvordan andre VELGER å behandle deg-Hersketeknikker og statusjag, er jo ikke noe som det snakkes så høyt om
Jentepånett Skrevet 16. september 2020 #16 Skrevet 16. september 2020 Der kom brukernavnet også,men jaja
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #17 Skrevet 16. september 2020 Jeg sliter mye med det samme. Selv holder jeg på med en master i økonomi og har en del problemer med å bli kjent med jentene. Guttene er veldig greie og jeg har egentlig alltid hatt en mer "naturlig kjemi" med gutter enn jenter, men jeg ser jo verdien i å ha vennskap med andre jenter, spesielt når vi skal ha klasser i to år sammen. Personlighetsmessig er jeg noe beskjeden og gjør ikke særlig mye av meg, men jeg er godt oppdratt i den forstand at jeg bestandig hilser, prøver å bli kjent, virke litt sprudlede og positiv, stiller spørsmål, og tar initiativ til sammenkomster og annet. Likevel viser jentene null interesse for meg, de har allerede dannet en klikk og virker generelt sett ikke spesielt begeistret for meg, noe som er synd for vi er ikke den største klassen. "Det handler om å være frekk nok til å holde på din egen status, og hyggelig nok til å være innenfor i gjengen din, altså din egen gjeng", jeg tror at det er en del sannhet i dette dessverre. Jentene som er overlegne får lett venninner, mens jeg som er positiv og kanskje litt for "flink pike" sliter. Å ikke oppføre meg imøtekommende eller å brife om min egen sosiale status for å vinne oppmerksomheten deres skjer ikke, det er ikke hvordan jeg ønsker å te meg. Anonymkode: 29f7c...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #18 Skrevet 16. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På meg virker det som om du er veldig opptatt av hva som er riktig og galt å gjøre/ si i en samtale. De fleste merker om noen prøver å gjøre samtalen «riktig» i forhold til de som genuint svarer det de mener. Egne meninger og ærlighet kommer du ofte veldig langt med så lenge man er litt ydmyk i tillegg. Anonymkode: 946b3...625 Du har helt rett! Jeg er nok alt for opptatt av det! Hjemme ble vi tidlig lært opp til at det er veldig viktig å stille spørsmål og ikke snakke for mye om seg selv. Når jeg en gang prøver å komme med mine meninger, spøke litt osv så føler jeg at jeg liksom ikke får helt den responsen jeg forventer... Dette er mitt problem selvfølgelig. Men min erfaring er at de fleste samtaler bare varer så lenge jeg får stille andre spørsmål og de snakker om seg selv. Anonymkode: d12ef...a6f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #19 Skrevet 16. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter mye med det samme. Selv holder jeg på med en master i økonomi og har en del problemer med å bli kjent med jentene. Guttene er veldig greie og jeg har egentlig alltid hatt en mer "naturlig kjemi" med gutter enn jenter, men jeg ser jo verdien i å ha vennskap med andre jenter, spesielt når vi skal ha klasser i to år sammen. Personlighetsmessig er jeg noe beskjeden og gjør ikke særlig mye av meg, men jeg er godt oppdratt i den forstand at jeg bestandig hilser, prøver å bli kjent, virke litt sprudlede og positiv, stiller spørsmål, og tar initiativ til sammenkomster og annet. Likevel viser jentene null interesse for meg, de har allerede dannet en klikk og virker generelt sett ikke spesielt begeistret for meg, noe som er synd for vi er ikke den største klassen. "Det handler om å være frekk nok til å holde på din egen status, og hyggelig nok til å være innenfor i gjengen din, altså din egen gjeng", jeg tror at det er en del sannhet i dette dessverre. Jentene som er overlegne får lett venninner, mens jeg som er positiv og kanskje litt for "flink pike" sliter. Å ikke oppføre meg imøtekommende eller å brife om min egen sosiale status for å vinne oppmerksomheten deres skjer ikke, det er ikke hvordan jeg ønsker å te meg. Anonymkode: 29f7c...2eb Takk for at du deler! Jeg føler det veldig likt som deg. Hvorfor tror du det er slik at de jentene som er overlegne og "brifer" med status får lettere venner da? Jeg sitter med det samme inntrykket men jeg klarer ikke å forstå hvorfor. Hadde vært spennende å høre hva andre tenker om dette. Anonymkode: d12ef...a6f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #20 Skrevet 16. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter mye med det samme. Selv holder jeg på med en master i økonomi og har en del problemer med å bli kjent med jentene. Guttene er veldig greie og jeg har egentlig alltid hatt en mer "naturlig kjemi" med gutter enn jenter, men jeg ser jo verdien i å ha vennskap med andre jenter, spesielt når vi skal ha klasser i to år sammen. Personlighetsmessig er jeg noe beskjeden og gjør ikke særlig mye av meg, men jeg er godt oppdratt i den forstand at jeg bestandig hilser, prøver å bli kjent, virke litt sprudlede og positiv, stiller spørsmål, og tar initiativ til sammenkomster og annet. Likevel viser jentene null interesse for meg, de har allerede dannet en klikk og virker generelt sett ikke spesielt begeistret for meg, noe som er synd for vi er ikke den største klassen. "Det handler om å være frekk nok til å holde på din egen status, og hyggelig nok til å være innenfor i gjengen din, altså din egen gjeng", jeg tror at det er en del sannhet i dette dessverre. Jentene som er overlegne får lett venninner, mens jeg som er positiv og kanskje litt for "flink pike" sliter. Å ikke oppføre meg imøtekommende eller å brife om min egen sosiale status for å vinne oppmerksomheten deres skjer ikke, det er ikke hvordan jeg ønsker å te meg. Anonymkode: 29f7c...2eb For å være enda mer direkte med deg, så tror jeg det handler om at du må bli mer bitchy. Rett og slett. Det er en grunn til at det er blitt sagt at snillhet tolkes som svakhet, og føler det ligger mer og mer sannhet i dette, ettersom sånn ejg ser det ,så handler det emr og mer om å være perfekt og vi har et større og større konkurransse preget samfunn.selv det å være naturlig og ta det som kommer er et solt industrimerke for at du er kul rolig og har alt under kontroll- Rett og slett tenker ejg at dette handler om at du må vøre VELDIG bevisst på at du ikke kan gå rundt som en zombie. Her gjelder det å spisse albuene, på en hyggelig nok måte. At du viser at du ikke kan tråkkes på,samtidig som at du er generøs nok til at du kan se empai(ikke sympati-hvor du helelr visse ha spilt på at alle skal være venner,noe som du må kaste med en gang. dette opplever jeg er KUN tolket som at du blir den som ikke har venner og er desp) Dette ble veldig strengt og krasst, men slit opplever jeg at holdningene er akkurat nå,hos de fleste. og dette er faktisk gasnke akseptert Anonymkode: 8adf9...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå