Gå til innhold

Når begynte dere å handle inn til baby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 4+0, men har allerede begynt å planlegge og jeg og mannen har allerede kjøpt litt klær. Vi har ikke så god råd og for å få råd til alt må vi ta det gradvis over de neste 8 månedene. Men hører de fleste snakker om etter OUL og at man ikke må starte for tidlig.. men vi skal jo ha et barn en eller annen gang selv om det skulle gå galt. Så skader jo ikke å ha tingene. Tror ikke det gjør sorgen større. 

Men hva tenker dere? er det crazy å kjøpe så tidlig? 

Anonymkode: 19583...0e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en sparkebukse samme dag som positiv test. 
barnet var ikke planlagt, men det ble så utrolig virkelig da. 
nå- 15 år senere har jeg fortsatt den sparkebuksen ☺️❤️❤️

Anonymkode: efd4d...db6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt så tidlig, ihvertfall ikke om dere har dårlig råd. Da ville jeg heller satt av et beløp hver måned og spart. 

Greit nok at dere tenker at dere skal ha barn en gang uansett om det går galt denne gangen. Men, det er dere faktisk ikke garantert.. En annen ting er at barn født til ulike årstider har ulike behov. Veldig dumt å kjøpe masse klær nå, og så viser det seg at dere ikke får barn før i en helt annen sesong enn dere hadde tenkt. 

Vi kjøpte ikke noe som helst før OUL. Vi kjøpte også mesteparten på black friday-salg og januarsalg. Det er MYE å spare på å vente på de store salgene, vi sparte flere tusenlapper på bilstolen alene. 

Så jeg ville ventet, og heller spart, enn å kjøpe mye nå. 

Anonymkode: 1c2c4...0ec

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar pengene, og når du er over 12 uker så kan du begynne å jakte på tilbud og bruktkupp på finn. ;)

Anonymkode: add4c...391

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, klær venter jeg med til etter jeg har funnet ut kjønn, etc. Utstyr kjøper jeg brukt og gjør det gjerne før oul. 

Dumt å handle inn klær nå da du ikke vet med sikkerhet str. og man trenger egentlig ganske lite av klær. Holder med 4-5 bodyer for eks. De vokser så fort så får ikke brukt alt av klær uansett. Kan kjøpe fin brukte baby klær på finn.no 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men allerede i uke 8 er SA sannsynligheten gått ned til 4% og i uke 12 er den nede i 2%.. Kan man ikke føle seg ganske sikker da? Da er det jo 96% sannsynlig at det går fint. Jeg begynner nok ikke på noe annet enn klær i hovedsak før TUL, men etter uke 12 kan man vel begynne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte første klesplagg i uke 12. En liten feiring for å ha kommet over en milepel 😊

Anonymkode: 2e8cc...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Men allerede i uke 8 er SA sannsynligheten gått ned til 4% og i uke 12 er den nede i 2%.. Kan man ikke føle seg ganske sikker da? Da er det jo 96% sannsynlig at det går fint. Jeg begynner nok ikke på noe annet enn klær i hovedsak før TUL, men etter uke 12 kan man vel begynne? 

Er ikke vits å begynne med innkjøp av babyklær før mye lengre inn i svangerskapet. Hvorfor stresse med klær? Kommer stadig kampanjer og man kan uansett kjøpe en klespakke fra finn.no. 

Skjønner å kjøpe babyutstyr som barnevogn tidlig i svangerskapet, det gjorde jeg da jeg fikk øye på en barnevogn som egt. kostet 11K men ble solgt fint brukt til 250kr 😂

Ubrukt ammepute fikk jeg gratis på finn, babyseng kjøpt for 500kr (org. pris 4000kr), etc. Kjøper bare når jeg finner utstyr som er kjempe billig og fint brukt, ellers venter jeg bare til det dukker opp noe bedre. 

Har forresten ikke dårlig råd, men vet hvor unødvendig det er å bruke masse penger på babyting som utstyr og klær når de vokser så ekstremt fort! 😊 Er i uke 15

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte uke 12 fordi jeg ikke har verdens beste økonomi og ville fordele kjøpene på flest mulig mnd med lønn. Var fint å begynne tidlig, for da hadde jeg tid til gode avtaler på finn.no og fikk tak i masse som gies bort. Var helt ferdig med handling i uke 30. Var godt å slippe å stresse med det høygravid. Kjenner så mange som skulle få barn ca samtidig som meg at hvis jeg hadde mistet så hadde jeg bare gitt bort tingene.

Anonymkode: 38fcb...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte i uke 19 eller 20. Før det følte jeg meg overhode ikke trygg. Har en del igjen, men tar det litt og litt. Plutselig dukker det opp noen som skal kvitte seg med et stellebord eller vi finner noe rimelig på Finn. 

Lile greit å spare pengene og kjøpe når man kommer over gode tilbud. :)

Anonymkode: 4810c...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å kjøpe noen enkelte plagg uke 12. Kjøpte også stellebord, vugge, stellebag og litt sånt utover fra uke 12 og utover fordi vi kom over tilbud :) 

Anonymkode: 82400...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke å kjøpe noe særlig før ungen ble født i uke 28. Hadde kun kjøpt et par plagg. Stress. 

Har du dårlig råd så anbefaler jeg å sette av et beløp hver måned og så handler du på salg! Det er salg på barneklær hele tiden, men januarsalget er det beste. 

Anonymkode: c1133...c33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handlet et plagg i uke 15. Resten har vi handlet litt og litt etter uke 19. Er nesten ferdig nå. Har igjen å kjøpe bade balje og baby call som blir gjort i løpet av et par dager tenker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte uka etter positiv test. Til tross for at jeg mistet sist gang. Jeg vet ikke, jeg hadde en god følelse denne gangen og den har så langt vist seg å stemme. Jeg er nå i begynnelsen av uke 16.

Anonymkode: c3df8...9ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til førstemann begynte vi i uke 10, og handlet litt og litt til vi hadde alt. Nå med nr 2 har vi ikke begynt enda i uke 30. Kjenner jeg begynner å stresse litt av å skrive det.

Anonymkode: a277d...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte å kjøpe inn når jeg var 1 måned på vei ca. Var opphørssalg så kjøpte vognpose og litt klær. Seng kjøpte jeg også før uke 12. Resten tok vi etter oul, vogn og bilstol. Mye arvet vi også.

Anonymkode: ff0c2...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet inn vårt første plagg til jenta vår rett etter oul😊 denne gangen skal hun gå bli med å velge et plagg etter jeg har vært på oul og vi har fortalt henne😊

Det plagget vi kjøpte til henne har vi selvsagt tatt vare på og det lukter fortsatt baby ❤️ det var det hun hadde på seg første dagen hun ble født 😊 

Anonymkode: f9bee...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På 16.9.2020 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Alle mine tre SA har startet etter uke 8! 

Anonymkode: fcd0e...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte vel etter uke 12, men før OUL hadde vi bare kjøpt inn litt kjønnsnøytralt tøy og bare litt utstyr. Etter OUL begynte vi virkelig på storhandelen, og var ferdig til ca.uke 30. 

Anonymkode: 6c828...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...