Gå til innhold

Tips til hva jeg kan spise på fredag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg spist taco nesten hver dag i 1 uke (har hatt masse ingredienser igjen etter å ha hatt besøk, prøver derfor å spise opp), og er klar for å lage noe annet til helga. Kommer ikke på noe, så tenkte høre om noen har tips til noe digg?

Skal bare lage til meg selv. Liker kjøtt, fisk, pizza og typisk italiensk mat. Ikke tomatsuppe, sushi eller noe med innmat, det klarer jeg ikke. Tenkte litt på kveite, men vet ikke hva jeg kan ha som tilbehør, dessuten er det ofte vanskelig å få tak i kveite. 

Anonymkode: 60918...678

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pizza. Kebab. Hamburger. 

Anonymkode: 9ef2b...b49

• Liker 1
Skrevet

Fredagene her er det reker. Frosne på Kiwi, 99 pr kg 

Vi dropper majonesen. Men trår til med både loff, tomater og sitronpepper. 

Legg noen tynne skiver tomat på loffskiva. Topp med en hel haug med reker. Et lite dryss av sitronpepper. Det er godt, det! 

Anonymkode: 801df...589

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fredagene her er det reker. Frosne på Kiwi, 99 pr kg 

Vi dropper majonesen. Men trår til med både loff, tomater og sitronpepper. 

Legg noen tynne skiver tomat på loffskiva. Topp med en hel haug med reker. Et lite dryss av sitronpepper. Det er godt, det! 

Mm reker, det er det lenge siden jeg har spist! Det frister litt kjenner jeg. Dessuten blir kattene glade for å få en smakebit. 

Hvilken loff brukes til reker? Jeg liker best den runde, spiral-loffen men syns den kan være vanskelig å få tak i.. Har de noe tilsvarende hos bakeren tro?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mm reker, det er det lenge siden jeg har spist! Det frister litt kjenner jeg. Dessuten blir kattene glade for å få en smakebit. 

Hvilken loff brukes til reker? Jeg liker best den runde, spiral-loffen men syns den kan være vanskelig å få tak i.. Har de noe tilsvarende hos bakeren tro?

Spiralloff er absolutt best. Men finnes ikke overalt. Vi bruker ofte loff som man ferdigsteker selv (finnes i de fleste supermarkeder) Hehe, også kattene våre er veldig happy når det er reke-fredag 😻😻

Skrevet

Hva med en av mine favoritter, Ravioli? Du kan fylle pastaen med det du liker, men det er kjempegodt og litt norsk å ha i spekeskinke og asparges. Og ost du liker, men mozerella er godt da. Så kan du servere en dip til. Der må du lage det du liker. Jeg bruker også salat til.

Eller du kan lage ekte falafler. Blande kikerter og grønne linser( hestebønner), og så fritere de. Jeg bruker salat til, men du kan Google opp meze om du ikke allerede vet hva det er da, og få forslag til tilbehør.

Kveite kan jeg ikke noe om, men stekt laks og salat er jo godt! Med rømme 🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal hvertfall ha salat med tomat, Mozzarella, Kylling, rødløk, spinat, ruccola og pinjekjerner 😄😄

Anonymkode: 7e98a...f58

Skrevet

Enkelt og sesongriktig tilbehør til kveite akkurat nå er blomkålpuré av norsk blomkål, og så feks brunet smør med sjalottløk, kapers, sitron og persille. Litt godt brød til og en hvit burgunder, og du har en enkel og rask festmiddag til bare deg selv.

Om man tilbereder bare et stykke eller to er det enklest med filet som ovnsbakes synes jeg. Pass på at den varmebehandles til den akkurat flaker seg og overhodet ikke lenger - smaken blir ødelagt om den blir tørr.

Anonymkode: 93a70...38e

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Hva med en av mine favoritter, Ravioli? Du kan fylle pastaen med det du liker, men det er kjempegodt og litt norsk å ha i spekeskinke og asparges. Og ost du liker, men mozerella er godt da. Så kan du servere en dip til. Der må du lage det du liker. Jeg bruker også salat til.

Eller du kan lage ekte falafler. Blande kikerter og grønne linser( hestebønner), og så fritere de. Jeg bruker salat til, men du kan Google opp meze om du ikke allerede vet hva det er da, og få forslag til tilbehør.

Kveite kan jeg ikke noe om, men stekt laks og salat er jo godt! Med rømme 🙂

Hvis man skal bruke asparges akkurat nå må den faktisk være fra Peru (norsk asparges er i sesong i mai).

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal bruke asparges akkurat nå må den faktisk være fra Peru (norsk asparges er i sesong i mai).

Ja, det er sant  

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom jeg får tak i det bruker jeg alltid Fransk solsikkebrød fra Meny, det er det aller beste fin-brødet jeg vet om. I tillegg til reker pleier jeg også å servere salatblad, skivet avocado, perletomat og majones. Ble nesten litt sulten bare av å skrive dette jeg, blir kanskje reker på meg til helgen også 😄

Anonymkode: 88612...989

Skrevet

Og sitron! 😁

Anonymkode: 88612...989

Skrevet

Det er fårikåldager hvis du ikke har hatt det i år.

Reker er godt, men blir mer sånn kveldsmat eller helgefrokost for min del. Det blir ikke et "fullverdig" middagsalternativ. 😄

Anonymkode: a8c23...973

Skrevet

Kalvefilet (Trines matblogg har flere gode oppskrifter på kalv)

Hvit pizza med spekeskinke og annet godt

Anonymkode: 6f72a...aa9

Skrevet

Erter, kjøtt og flesk

Død mann på boks

Lungemos med speilegg til

Blodpøls

Blodklubb

Raspeball

Blodpannekaker

Surströmning med loff og tyttebærsyltetøy 

Lever

Fårikål

Fleskepølse stekt i smult 

Anonymkode: 87e46...10a

• Liker 1
Skrevet

Chili con carne.

Anonymkode: 432b9...c5f

Skrevet

Takk for tips alle sammen! Jeg orket ikke handle noe ekstra etter trening i går, så det ble noe så kjedelig som laksefilet med søtpotet og raspet gulrot.

I dag blir det ørretfilet med asparges, potetstappe og hollandaise-saus :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...