AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Nå har jeg spist taco nesten hver dag i 1 uke (har hatt masse ingredienser igjen etter å ha hatt besøk, prøver derfor å spise opp), og er klar for å lage noe annet til helga. Kommer ikke på noe, så tenkte høre om noen har tips til noe digg? Skal bare lage til meg selv. Liker kjøtt, fisk, pizza og typisk italiensk mat. Ikke tomatsuppe, sushi eller noe med innmat, det klarer jeg ikke. Tenkte litt på kveite, men vet ikke hva jeg kan ha som tilbehør, dessuten er det ofte vanskelig å få tak i kveite. Anonymkode: 60918...678 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Pizza. Kebab. Hamburger. Anonymkode: 9ef2b...b49 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Fredagene her er det reker. Frosne på Kiwi, 99 pr kg Vi dropper majonesen. Men trår til med både loff, tomater og sitronpepper. Legg noen tynne skiver tomat på loffskiva. Topp med en hel haug med reker. Et lite dryss av sitronpepper. Det er godt, det! Anonymkode: 801df...589 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fredagene her er det reker. Frosne på Kiwi, 99 pr kg Vi dropper majonesen. Men trår til med både loff, tomater og sitronpepper. Legg noen tynne skiver tomat på loffskiva. Topp med en hel haug med reker. Et lite dryss av sitronpepper. Det er godt, det! Anonymkode: 801df...589 Mm reker, det er det lenge siden jeg har spist! Det frister litt kjenner jeg. Dessuten blir kattene glade for å få en smakebit. Hvilken loff brukes til reker? Jeg liker best den runde, spiral-loffen men syns den kan være vanskelig å få tak i.. Har de noe tilsvarende hos bakeren tro? Anonymkode: 60918...678
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mm reker, det er det lenge siden jeg har spist! Det frister litt kjenner jeg. Dessuten blir kattene glade for å få en smakebit. Hvilken loff brukes til reker? Jeg liker best den runde, spiral-loffen men syns den kan være vanskelig å få tak i.. Har de noe tilsvarende hos bakeren tro? Anonymkode: 60918...678 Spiralloff er absolutt best. Men finnes ikke overalt. Vi bruker ofte loff som man ferdigsteker selv (finnes i de fleste supermarkeder) Hehe, også kattene våre er veldig happy når det er reke-fredag 😻😻 Anonymkode: 801df...589
SoWhat? Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 Hva med en av mine favoritter, Ravioli? Du kan fylle pastaen med det du liker, men det er kjempegodt og litt norsk å ha i spekeskinke og asparges. Og ost du liker, men mozerella er godt da. Så kan du servere en dip til. Der må du lage det du liker. Jeg bruker også salat til. Eller du kan lage ekte falafler. Blande kikerter og grønne linser( hestebønner), og så fritere de. Jeg bruker salat til, men du kan Google opp meze om du ikke allerede vet hva det er da, og få forslag til tilbehør. Kveite kan jeg ikke noe om, men stekt laks og salat er jo godt! Med rømme 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 Jeg skal hvertfall ha salat med tomat, Mozzarella, Kylling, rødløk, spinat, ruccola og pinjekjerner 😄😄 Anonymkode: 7e98a...f58
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #8 Skrevet 16. september 2020 Enkelt og sesongriktig tilbehør til kveite akkurat nå er blomkålpuré av norsk blomkål, og så feks brunet smør med sjalottløk, kapers, sitron og persille. Litt godt brød til og en hvit burgunder, og du har en enkel og rask festmiddag til bare deg selv. Om man tilbereder bare et stykke eller to er det enklest med filet som ovnsbakes synes jeg. Pass på at den varmebehandles til den akkurat flaker seg og overhodet ikke lenger - smaken blir ødelagt om den blir tørr. Anonymkode: 93a70...38e 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #9 Skrevet 16. september 2020 1 time siden, SoWhat? skrev: Hva med en av mine favoritter, Ravioli? Du kan fylle pastaen med det du liker, men det er kjempegodt og litt norsk å ha i spekeskinke og asparges. Og ost du liker, men mozerella er godt da. Så kan du servere en dip til. Der må du lage det du liker. Jeg bruker også salat til. Eller du kan lage ekte falafler. Blande kikerter og grønne linser( hestebønner), og så fritere de. Jeg bruker salat til, men du kan Google opp meze om du ikke allerede vet hva det er da, og få forslag til tilbehør. Kveite kan jeg ikke noe om, men stekt laks og salat er jo godt! Med rømme 🙂 Hvis man skal bruke asparges akkurat nå må den faktisk være fra Peru (norsk asparges er i sesong i mai). Anonymkode: 93a70...38e
SoWhat? Skrevet 16. september 2020 #10 Skrevet 16. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man skal bruke asparges akkurat nå må den faktisk være fra Peru (norsk asparges er i sesong i mai). Anonymkode: 93a70...38e Ja, det er sant
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #11 Skrevet 16. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mm reker, det er det lenge siden jeg har spist! Det frister litt kjenner jeg. Dessuten blir kattene glade for å få en smakebit. Hvilken loff brukes til reker? Jeg liker best den runde, spiral-loffen men syns den kan være vanskelig å få tak i.. Har de noe tilsvarende hos bakeren tro? Anonymkode: 60918...678 Dersom jeg får tak i det bruker jeg alltid Fransk solsikkebrød fra Meny, det er det aller beste fin-brødet jeg vet om. I tillegg til reker pleier jeg også å servere salatblad, skivet avocado, perletomat og majones. Ble nesten litt sulten bare av å skrive dette jeg, blir kanskje reker på meg til helgen også 😄 Anonymkode: 88612...989
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #12 Skrevet 16. september 2020 Og sitron! 😁 Anonymkode: 88612...989
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #13 Skrevet 16. september 2020 Det er fårikåldager hvis du ikke har hatt det i år. Reker er godt, men blir mer sånn kveldsmat eller helgefrokost for min del. Det blir ikke et "fullverdig" middagsalternativ. 😄 Anonymkode: a8c23...973
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #14 Skrevet 16. september 2020 Kalvefilet (Trines matblogg har flere gode oppskrifter på kalv) Hvit pizza med spekeskinke og annet godt Anonymkode: 6f72a...aa9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 Erter, kjøtt og flesk Død mann på boks Lungemos med speilegg til Blodpøls Blodklubb Raspeball Blodpannekaker Surströmning med loff og tyttebærsyltetøy Lever Fårikål Fleskepølse stekt i smult Anonymkode: 87e46...10a 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #16 Skrevet 17. september 2020 Chili con carne. Anonymkode: 432b9...c5f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #17 Skrevet 19. september 2020 Takk for tips alle sammen! Jeg orket ikke handle noe ekstra etter trening i går, så det ble noe så kjedelig som laksefilet med søtpotet og raspet gulrot. I dag blir det ørretfilet med asparges, potetstappe og hollandaise-saus Anonymkode: 60918...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå