Gå til innhold

Vurderer septum piercing.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så.. jeg vurderer septumpiercing, noen som har erfaring å dele? Jeg er 32 så føler jeg er litt gammel til å ta en sånn piercing nå. 

Anonymkode: 530e7...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med erfaring? Har hatt septumpiercing i mange år. Er ingen andre erfaringer å dele enn at den henger jo der. 

Anonymkode: bde78...5f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med septum er jo at den er lett å skjule hvis du av en eller annen grunn skulle ønske å skjule den for visse anledninger, ser mange f.eks bruker "hesteskoring" for å kunne skjule den lett. For min del var det også en ganske smertefri piercing å ta sammenlignet med andre, og det er ikke "så farlig" med tanke på arr og slikt, stikkstedet er jo skjult uansett. Hvis du vil ha septum, go for it :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke hva det var så jeg måtte google det! MIN mening er at det ikke er fint, men hvis du liker det er det bare å kjøre på! Du er ikke for gammel selv om du er 32! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man må ta ring først eller om man kan ta hestesko piercing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med sånn hestesko piercing ser ut som de har to overmodne buser som henger ut av nesa.

Anonymkode: 80283...da9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alle som kler det. Men noen gjør, og da er det hot:) Selv tok jeg bort piercinger da jeg var rundt 25. Ingen erfaringer å dele. Som andre skrev, den hang der bare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt vond å ta. Syns det er pent selv om jeg har tatt ut min. Enkel å skjule dersom man må det. 

Anonymkode: 7e932...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt min i 2 år nå, jeg var også 32 da jeg tok den. Jeg har skjev neseskillevegg og den ble veldig skjev første gang, så fikk rettet opp og nå sitter den så pent og rett den kan på min nese. Litt vond å ta, men ikke veldig. Ømt under helingen. Nå sitter den bare der, liksom. Liker å kunne pynte opp med litt bling og endre farge etter humør og antrekk, lett å flippe opp for å skjule den også. 

Bor et sted hvor omtrent ingen har septum, får mange kommentarer - både positive og negative. 

Anonymkode: bb85a...f8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så.. jeg vurderer septumpiercing, noen som har erfaring å dele? Jeg er 32 så føler jeg er litt gammel til å ta en sånn piercing nå. 

Har ikke noen erfaring, ville bare si det er absolutt ikke en aldersgrense på den! I navlen og øyebryn kanskje litt, men septum piercing er flott uansett alder! Kjør på! 😄 

Anonymkode: 22dfc...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok da jeg var 16. Måtte ta den ut for et par år siden, men planlegger å ta på nytt snart.

Det var vondt å ta den, og enda vondere den første tiden. Første uka var det skikkelig vondt, spesielt når jeg kom borti nesa ved et uhell. Jeg har for liten soft-spot til at piercingen kan settes der så jeg måtte stikkes gjennom brusken, og det er nok derfor det var såpass vondt den første tiden. Jeg fikk hestesko satt, men mange piercere anbefaler ring. Det ble hestesko fordi pierceren var tom for ringer som passet til nesa mi (jeg har veldig liten nese). Vasket med saltvannsløsning - dynket en q-tip og renset rundt stikket på begge sider.

Det eneste negative med septum er at snørr og buser har en lei tendens til å henge litt fast når man er skikkelig forkjøla. Det superfine er at du ikke får noe synlig arr hvis du bestemmer deg for å ta den ut. Jeg kan kjenne arret hvis jeg kjenner etter inni nesa, men det synes jo ikke. Når jeg ville skjule den, hadde jeg i hestesko som jeg dyttet opp i nesa. Gadd ikke teste ut de gjennomsiktige greiene siden det funka så bra å bare dytte den opp, så vet ikke hvordan de er å bruke.

Anonymkode: 8402c...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.9.2020 den 14.34):

Hva ble det til? Tok du piercingen? 😅 Er 33 selv, og sitter med samme dilemma 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt at noen liker denne piercingen. Jeg synes piercinger kan være fint, men aldri denne, den er nederst på min liste. Har til dags dato aldri sett noen som kler noe slikt.

Anonymkode: f40cf...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noen erfaringer, men jeg synes det er kult og jeg synes heller ikke det er en bestemt alder knyttet til de. Kjør på, livet er for kort til å angre på noe sånt! 😄 

Anonymkode: c9477...517

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Jeg tok min ut når jeg var 32, men det hadde ingenting med alderen min å gjøre, men jobb. Du får ingen arr og den er så godt som smertefri å ta (om man holder seg unna brusk). I tillegg er den lett å skjule og pen og symmetrisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 og har septum, med unntak av en og annen full gubbe på t-bana, er det ingen som kommenterer annet enn positivt om den. Det er en ganske vanlig piercing å ta. Har bare en tynn gullring i.

Anonymkode: b121d...de1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ejlisi skrev (På 8.2.2022 den 22.14):

Hva ble det til? Tok du piercingen? 😅 Er 33 selv, og sitter med samme dilemma 🙈

Jeg begynte nettopp selv med piercinger og er 32. Det blir nok ingen septum på meg, men tok en i nippelen blant annet. Hvis du har lyst så gjør det! Livet er for kort til å tenke at "man er for gammel" og du kan alltids ta den ut når du er lei. 

Anonymkode: ac3f2...37e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...