Gå til innhold

Feil å få sønnen til eksen min på besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og min mann dro ifra hverandre. Det har blitt en helomvending mtp alle barna vi hadde til sammen, vi var jo en hel familie. Vi har to små gutter sammen, utenom det har han ei datter på ni og en gutt på 23. Eksen min er 12år eldre enn meg og har dermed en sønn som er over 20år! Guttene vil gjerne ha storebror på besøk. Han ser storesøster mye, så det gpr fibnt. MEN Blir det feil om jeg mld han om det og spør om han vil komme på en kaffe for å møte de?

Han har jeg kjent i 8år, så burde egentlig ikke gjøre noe. Mi venninne sier det er kleint grunnet at det bare skillet meg og broren til mine gutter 10år. Han er jo uansett like mye bror for mine sønner... 

Håper på tips fra dere! 

Anonymkode: 04f8d...eb2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ofte sønnen til eksen på besøk. Han er jo broren til barna mine.

Anonymkode: ce933...4f3

• Liker 38
Skrevet

Selvfølgelig må de få møtes. Jeg er bestevenn med min stebror selv om det ble slutt mellom pappa og hans mor når vi var 11. Vi er voksne og gjør alt sammen i dag. Mest verdifulle mennesket jeg har i livet mitt. Vi er jo vokst opp sammen! 

Anonymkode: 2a88a...9ce

• Liker 24
Skrevet

Er det venninna di som avgjør om det blir kleint for dere?

• Liker 32
Skrevet

Dere to felles smågutter, treffer de ikke broren sin når de er hos faren sin?

Anonymkode: 1f4f0...b39

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig må de få møtes. Jeg er bestevenn med min stebror selv om det ble slutt mellom pappa og hans mor når vi var 11. Vi er voksne og gjør alt sammen i dag. Mest verdifulle mennesket jeg har i livet mitt. Vi er jo vokst opp sammen! 

Anonymkode: 2a88a...9ce

Men det jeg glemte å si med dette er det at han eldste på 23 har jo flyttet ut. Men han har faktisk ikke så mye kontakt med sin far. Så det føles kanskje ikke helt unaturlig at jeg spør han. Samtidig syntes han sikkert det er noe flaut å komme til sin tidligere unge "stemor". Tror nesten faren hans (eksen min) kan si til meg, slutt å bland deg med mine opplegg. 

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt bør søsken møtes og holde kontakten, synes det er fint av deg å sørge for at det blir sånn☺️

Anonymkode: a1742...771

• Liker 18
Skrevet

Det der virker bare merkelig ja

Du nevner kun denne voksne mannen, hva med 9- åringen da?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det jeg glemte å si med dette er det at han eldste på 23 har jo flyttet ut. Men han har faktisk ikke så mye kontakt med sin far. Så det føles kanskje ikke helt unaturlig at jeg spør han. Samtidig syntes han sikkert det er noe flaut å komme til sin tidligere unge "stemor". Tror nesten faren hans (eksen min) kan si til meg, slutt å bland deg med mine opplegg. 

Aha

«Unge« stemor

Det er der du prøver å få fokuset over nå

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde ikke dette handlet om deg, men om barna

• Liker 3
Skrevet

Dere to felles smågutter, treffer de ikke broren sin når de er hos faren sin?

Netopp det de ikke gjør. Han på 23 har ikke så mye kontakt med han som det han har med mammaen sin. Han har så lenge jeg har kjent han, vært litt mammagutt. Jeg pratet mer med 23åringen enn det hans far gjorde til og med. Jeg har jo blitt veldig glad i både han og lillesøstra, så for meg er det helt naturlig. Nå er jeg veldig sosial også da😉, men viktig å holde kontakt syntes jeg! Ts

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der virker bare merkelig ja

Du nevner kun denne voksne mannen, hva med 9- åringen da?

Fordi hun er mest hos mamnaen. Og blir selv med på turer med han eldste. De har kontakt, som mine to gutter har med 9åringen. Jeg har kontakt med mora til disse to, den dag idag. (Merkelig?...) kanskje!

Skrevet
12 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Er det venninna di som avgjør om det blir kleint for dere?

Hun syntes det er feil. Rett og slett ikke greit. 

Skrevet

Hvis du pratet mer med ham enn hans egen far, så synes jeg det er rart du plutselig skal tenke det blir rart for han ang dette med hans "unge stemor" . Søsken bør få møtes, hvorfor skal alderen din plutselig ha noe å si oppi dette. 

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Akkurat nå, EtLiteTroll skrev:

Hvis du pratet mer med ham enn hans egen far, så synes jeg det er rart du plutselig skal tenke det blir rart for han ang dette med hans "unge stemor" . Søsken bør få møtes, hvorfor skal alderen din plutselig ha noe å si oppi dette. 

Skrevet

Veldig rart det der å dra inn unge stemor- kommentaren

Det er vel slike ting du har sagt til din venninne som gjør at hun reagerer da

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig rart det der å dra inn unge stemor- kommentaren

Det er vel slike ting du har sagt til din venninne som gjør at hun reagerer da

Fordi mi venninne syntes det blir kleint nettopp pga at jeg ikke er under kategori 45+, der jeg egntlig aldersmessig burde vært ift hans alder. Hun sier om jeg kunne vært moren hans, ville det blitt annerledes. 

Skrevet

Det ville vært helt naturlig for meg da min far er 10 år eldre enn mamma og hans sønn er ti år yngre enn mamma. 

HVIS det er sånn at du synes det er kleint fordi du ser på ham som et seksuelt objekt(?) eller noe sånt vil jeg si det er rart, men han er jo en voksen mann, du er en voksen dame. Han kan fint komme på besøk for å møte sine søsken. Har du ikke et vennlig forhold til denne sønnen da? Dere har vel bodd sammen? Hvis du har lyst til å ha sex med han blir det jo rart å invitere han. Det er hva du gjør det til selv. 

Anonymkode: 3278e...4da

• Liker 4
Skrevet (endret)

Spørsmålet er heller: 'er det greit at barna får besøk av broren sin?' Svaret er selvsagt ja. 

Og han er jo voksen så foreldrene hans har ikke noe med hvem han besøker. 

Skjønner ikke hva alderen din har med saken å gjøre 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 11
Skrevet
7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Spørsmålet er heller: 'er det greit at barna får besøk av broren sin?' Svaret er selvsagt ja. 

Og han er jo voksen så foreldrene hans har ikke noe med hvem han besøker. 

Skjønner ikke hva alderen din har med saken å gjøre 

Takk, det jeg ville ha svar på. Om det var noe i veien med alderen opp i dette. Selfølgelig må jo barna få se hverandre, de er halvsøsken. (Helsøsken) som vi kaller dem her på østkanten av Oslo. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...