Gå til innhold

Blir jeg tilbudt jobb med denne mailen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet og har egentlig fått jobb i et vikarbyrå, men uten å ha søkt jobb den denne aktuelle barnehagen får jeg denne mailen. (Har fjernet endel om satsingsområde, beliggenhet og navet på barnehagen) i mailen står det blant annet:

jeg tillater meg å skrive til deg. Jeg ser at du står oppført som ledig kandidat som barnehagelærer. Jeg kontakter deg fordi vi har ledig stilling som barnehagelærer i 100% ut juni 2021. I første omgang vikariat, men med den rette kandidaten, god mulighet for fast stilling vider.😊 Den aktuelle stillingen er ledig snarest. Dersom du er interessert, vil vi gjerne høre fra deg. Ditt sammendrag på din profil appelerte til meg. Håper å høre fra deg enten på telefon eller som svar på mail.

Jeg tolker det som at barnehagen tilbyr meg en jobb hos de, altså at jeg er den eneste som har fått tilbud. Hvordan tolker dere mailen? Jeg fikk mailen i går, men fikk ikke kontaktet de i går. Og i dag er kontaktperson ikke tilgjengelig på telefon. 

Anonymkode: 93fc6...476

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tolker det som at de ønsker at du sender dem CV.

Anonymkode: fee1b...eec

• Liker 20
Skrevet

Du må sende søknad og cv

Anonymkode: 383e5...880

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tolker det som at de ønsker at du sender dem CV.

Anonymkode: fee1b...eec

Samme. Det er ikke et jobbtilbud. 

Skrevet

Jeg tolker som at du får jobb der hvis du er interessert.

Anonymkode: 55150...ca5

• Liker 19
Skrevet

Tolker det som at de er interessert i at du søker og kommer på intervju. Tenker at du kan få tilbud om jobben hvis du gir et godt inntrykk på intervju, men denne mailen er ikke et formelt jobbtilbud i seg selv. Kun en uformell henvendelse.

• Liker 16
Skrevet

Dette er en invitasjon til en samtale om du kan være interessert i denne stillingen. Sier ikke at dette gjelder deg. Men å ansette noen uten intervju og referansesjekk er meget dumt. Feilansettelser er utrolig kostbart.

Anonymkode: 6029c...798

• Liker 2
Skrevet

Tolker den som at du er velkommen på intervju. 

Anonymkode: d473f...424

• Liker 1
Skrevet

Jeg tolker det som at de er interesserte, og ønsker at du sender dem søknad og CV, for en videre samtale og vurdering.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke et jobbtilbud. Men du er en aktuell kandidat, og de ønsker et intervju med deg. De kan ha flere å velge mellom.

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nyutdannet og har egentlig fått jobb i et vikarbyrå, men uten å ha søkt jobb den denne aktuelle barnehagen får jeg denne mailen. (Har fjernet endel om satsingsområde, beliggenhet og navet på barnehagen) i mailen står det blant annet:

jeg tillater meg å skrive til deg. Jeg ser at du står oppført som ledig kandidat som barnehagelærer. Jeg kontakter deg fordi vi har ledig stilling som barnehagelærer i 100% ut juni 2021. I første omgang vikariat, men med den rette kandidaten, god mulighet for fast stilling vider.😊 Den aktuelle stillingen er ledig snarest. Dersom du er interessert, vil vi gjerne høre fra deg. Ditt sammendrag på din profil appelerte til meg. Håper å høre fra deg enten på telefon eller som svar på mail.

Jeg tolker det som at barnehagen tilbyr meg en jobb hos de, altså at jeg er den eneste som har fått tilbud. Hvordan tolker dere mailen? Jeg fikk mailen i går, men fikk ikke kontaktet de i går. Og i dag er kontaktperson ikke tilgjengelig på telefon. 

Bruker du linkedin?

Anonymkode: 5bca9...c17

• Liker 1
Skrevet

Det virker som om jobben er din om du vil ha den. "Ditt sammendrag på din profil appellerte til meg" er nærmest et jobbtilbud. Syns du gjør lurt i å ringe! Prøv igjen når h*n er å nå, men du kan også selvfølgelig sende mail. Lykke til! 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du linkedin?

Anonymkode: 5bca9...c17

Nei. Men jeg har lagt inn cv og sånt på nav.no

• Liker 1
Skrevet

Jeg tolker det som at de ønsker deg i vikariatstilling, og kanskje på sikt i 100% stilling (om du er den rette kandidaten) 

Anonymkode: 78b2f...2bd

Skrevet

De inviterer deg til å søke fordi de finner profilen din interessant. Så er det din oppgave å bekrefte dette inntrykket i en søknad. 

Du skriver: Viser til hyggelig mail mottatt...... Jeg er interessert i den aktuelle stillingen,og stiller gjerne til personlig intervju slik at dere kan bli bedre kjent med meg.

Anonymkode: 17611...1eb

• Liker 3
Skrevet

Jeg tolker også det som at du får jobben, gitt at du er riktig på intervju. Man vil jo gjerne at kandidaten skal passe inn i gjengen også, og det kan man vanskelig se på en CV.

Jeg hadde sendt svar på Mail, typisk: 

Hei, og tusen takk for en hyggelig mail.
Jeg er veldig interessert i stillingen, og kommer gjerne for en samtale så dere kan bli kjent med meg. 
Mvh, navn navnesen. 

Så hadde jeg lagt ved CV og nødvendige attester. 

Anonymkode: 33a75...399

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

De inviterer deg til å søke fordi de finner profilen din interessant. Så er det din oppgave å bekrefte dette inntrykket i en søknad. 

Du skriver: Viser til hyggelig mail mottatt...... Jeg er interessert i den aktuelle stillingen,og stiller gjerne til personlig intervju slik at dere kan bli bedre kjent med meg.

Anonymkode: 17611...1eb

Veldig godt formulert. Skriv dette snarest mulig TS!

Anonymkode: 9cf1c...062

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig godt formulert. Skriv dette snarest mulig TS!

Anonymkode: 9cf1c...062

Ring! Ikke skriv!

Anonymkode: 95dc6...a59

• Liker 1
Skrevet
På 16.9.2020 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen tips angående profilen som kan hjelpe andre nyutdannede barnehagelærere? 

Anonymkode: cff0b...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...