Gå til innhold

Hvilken symptomer på graviditet var det første du kjente og hvor tidlig kom symptomene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på det som står over. Er i Dpo land og prøver å ikke kjenne for hardt etter på ting man kan kjenne fordi da kjenner man jo alt uansett. Men lurer veldig på om det var noe du kjente var annerledes den mnd du ble gravid enn de andre mnd, kanskje gjerne de som har prøvd noen mnd så de har noen mnd å sammenligne med den de ble gravid på 😊

Anonymkode: db815...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsterket luktesans i uke 5 i første svangerskap. Jeg vasket og vasket og var sur fordi det var så mange rare, ekle lukter i huset vårt som mannen ikke kjente. Samtidig ble jeg litt småuggen, og det gikk etter hvert over i skikkelig kvalme og oppkast i uke 6. I andre svangerskap ble jeg kvalm i uke 5, og fikk aldri like ekstrem luktesans. 

Vi prøvde i tre år til sammen på de to barna. Jeg kjente ikke noe spesielt før mensen var forsinket, det var heller påfallende likt som vanlig (f.eks. ble puppene ømme rundt eggløsning og ømheten forsvant fram mot forventet mens som vanlig, så jeg var nesten sikker på at jeg ikke var gravid). Jeg hadde kanskje mer mensmurringer tidligere enn vanlig med nr. en, men det kan også ha vært tilfeldig. Mensmurringene føltes også akkurat som i en vanlig syklus. Jeg begynte å mistenke graviditet fordi det kjentes som mensen skulle komme hvert øyeblikk uten at den kom, den pleier alltid å komme når det murrer slik. 

Anonymkode: d15eb...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt ubeskrivelig trøtthet var grunnen til at jeg testet dør ikm. Trøtthet og at jeg plutselig ble forferdelig sliten av en fjelltur jeg vanligvis hadde null problemer med. 

Anonymkode: 9dfc5...b62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sultfølelse var første tegn på at noe var på gang. Ble sulten bare kort tid etter måltidene 😄dette var før ikm. 

Anonymkode: d0cb6...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8 hadde jeg litt vondt i puppene. Men ikke mer enn ved mensen. Uke 16 kjente jeg liv. Ellers lite.

Anonymkode: 5bf48...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 7-10 dpo hadde jeg hodepine(som jeg kun har ved mens, ikke ellers) og syntes urinen lukter annerledes. Var også trøttere enn vanlig. 

Anonymkode: a38b1...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første symptomet var uteblitt mens (eller heller, brun spotting som aldri gikk over i skikkelige blødninger). Oppblåsthet, trøtthet og kvalme kom i uke 6. Tiden mellom eggløsning og forventet mens kjentes ikke annerledes enn vanlig (dvs, siden jeg var hyper-oppmerksom på denne tiden da vi var prøvere, har jeg kommet fram til at jeg har litt ulike symptomer syklus til syklus med tanke på f.eks. ømme bryster osv. 😅).  Ikke så rart egentlig, siden det er de samme hormonene som dominerer fram til et eventuelt befruktet egg har festa seg og begynt å produsere graviditetshormoner. Men det er utrolig hvor godt man kjenner etter når man håper 😂

Anonymkode: 81b4c...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dpo vokste magen, jeg fikk svære bryster, halsbrann og bekkenløsning. Bare visste at jeg var gravid da 😍😍😍

Anonymkode: 46c3e...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første var det på dag 27 i syklusen, har 26-28 dagers syklus. Var vel mest at jeg ikke følte at mensen var på vei (som jeg vanligvis føler det), tok en test og den var klart positiv. 

Med nummer to lå jeg på sofaen etter jobb og kjente at pulsen var veldig høy til at jeg lå og hvilte. På pulsklokka sto det 110... pleier å ha 55-60. Tok en test og den var positiv. Det var 2 dager før forventet mens (men var ikke helt sikker på hvor jeg var i syklusen pga uttak av spiral, men fikk bekreftet samme termin på ul +\- 1 dag) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ganske god kontroll på eggløsning osv pga tester jeg tok. Jeg kjente det veldig i brystene allerede før jeg kunne teste som var 6 dager før uteblitt mens. Husker jeg måtte ta av meg bhen på jobb, noe jeg aldri har gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann og murringer i magen lenge før de egentlige mensensmertene skulle komme. Merket vel halsbrann rundt 7dpo og murringer rundt den tiden testen ble positiv, som var 10 dpo. Ble også plutselig akutt kvalm ca 8dpo, men det varte bare noen minutter før det gikk over. Er i dag bare 4+3 og har ikke kjent noe mer til kvalmen bortsett fra den ene gangen. Nå er jeg også ganske mer trøtt enn normalt og er sulten nesten hele tiden, selvom det bare er 2 timer siden jeg spiste meg mett sist. 

Anonymkode: 4b818...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 13.01, AnonymBruker skrev:

Lurer på det som står over. Er i Dpo land og prøver å ikke kjenne for hardt etter på ting man kan kjenne fordi da kjenner man jo alt uansett. Men lurer veldig på om det var noe du kjente var annerledes den mnd du ble gravid enn de andre mnd, kanskje gjerne de som har prøvd noen mnd så de har noen mnd å sammenligne med den de ble gravid på 😊

Anonymkode: db815...713

Jeg fikk tegn ca 2 uke før uteblitt mensen. Jeg koblet det ikke til graviditet. Jeg hadde veldig stikking i brystene. Mye luft i magen/luftsmerter og var i tillegg ganske svimmel. Trodde jeg bare var sliten. To dager før forventet mensen kastet jeg plutselig opp. Tok test Dagen før forventet mens, den var positiv. ☺️

Anonymkode: 6d4d0...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7-9 dpo (litt usikker på nøyaktig når EL var) smakte ikke yndlingsretten slik den pleide. Jeg hadde ikke ømme bryster som vanlig med stikkinger i det ene brystet 😂 helt merkelig. To dager før ikm fikk jeg menskramper, men ingen spotting slik jeg pleier. En dag før ikm kom kvalmen og har ble der i 16 uker. Visste veldig godt at jeg var gravid før testen viste positiv.

Anonymkode: 0c2e0...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom eggløsning og kommende første mens satt jeg med PCen og jobbet. Kjente et skarpt stikk nederst i magen. Det føltes som noen festet noe der, skikkelig sånn hugge inn følelse.

Det slo meg umiddelbart at nå var jeg nok gravid. Og mensen kom jo ikke, bare en dråpe blod, så brun utflod.

Skjønte at jeg var gravid da.

Nå er jeg snart i uke 7. Er veldig slapp og giddaløs. Mye sulten. Vært det siste par ukene. Og litt småkvalm hele tiden. Symptomene ble verst fra uke 4-5 .

Men det stikket var spesiell opplevelse. Var som at kroppen gav klar beskjed. 

Anonymkode: 9b86b...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet var planlagt, så jeg tok test før jeg fikk symptomer. Første symptom må vel bli at mensen ikke dukket opp, selv om jeg allerede visste at jeg var gravid. Jeg fikk ingen andre symptomer før i uke 5, da kom kvalmen. 

Anonymkode: a43f1...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...