AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Jeg har en sønn på 18 år som fikk seg kjæreste for ca 6 mnd siden. Kjæresten trives best hjemme hos sin mor, derfor er de 80% av tiden der. Nå sier min sønn at kjærestens mor har sagt, at han kan kalle henne for mor eller mamma hvis han vil. Jeg har ikke møtt moren til hans kjæreste, så jeg vet ikke om hun er en fleipete dame eller alvorlig, men jeg synes dette er veldig sært og tenker at det må være sagt som spøk. Han sier at hun var alvorlig da hun sa det Anonymkode: 88ad3...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 ... Ooooooog? Anonymkode: 6dd82...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Spørsmålet mitt er :er ikke dette litt merkelig og sært og bitte litt sårende for meg som er hans mor? Han har jo nesten flyttet inn der, og stortrives sammen med kjæresten og hans mor og det er jo flott at han har det bra. Jeg hadde aldri fått meg til å si til min sønns kjæreste at hun må kalle meg mor /mamma. De er 18 år og har vært sammen siden i vår.. Ts Anonymkode: 88ad3...4f0 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, Yuumi skrev: er hun norsk? Ja Anonymkode: 88ad3...4f0
Yuumi Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja Anonymkode: 88ad3...4f0 Har aldri hørt at det har vært vanlig blant nordmenn tror jeg. Har sett det på filmer og sånn da, at svigerbarn kaller svigerforeldre for foreldre. Endret 16. september 2020 av Yuumi 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #8 Skrevet 16. september 2020 Jeg tror kanskje ikke dette er så uvanlig i USA, kanskje hun er inspirert av tvserier. Synes det er merkelig selv, ville aldri kalt svigermors for mamma? Tenker jo takk gud for at jeg og samboer har forskjellig mor!! 😂 Anonymkode: ca4e3...1ee 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #9 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror kanskje ikke dette er så uvanlig i USA, kanskje hun er inspirert av tvserier. Synes det er merkelig selv, ville aldri kalt svigermors for mamma? Tenker jo takk gud for at jeg og samboer har forskjellig mor!! 😂 Anonymkode: ca4e3...1ee Jeg tenker at når man er tenåring og har vært sammen med kjæresten noen måneder så har man liksom ikke svigermor, men det er mor og far til kjæresten. svigermor er vel noe man har når man har vært sammen lenge, har gjerne barn sammen eller bor sammen? Ts Anonymkode: 88ad3...4f0 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #10 Skrevet 16. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at når man er tenåring og har vært sammen med kjæresten noen måneder så har man liksom ikke svigermor, men det er mor og far til kjæresten. svigermor er vel noe man har når man har vært sammen lenge, har gjerne barn sammen eller bor sammen? Ts Anonymkode: 88ad3...4f0 So what? Du mener hun er rar, kanskje hun prøvde å være hyggelig. Hva er problemet? Sønnen din tvinges jo ikke til det? Og han er jo voksen. Anonymkode: 6dd82...fd2 1
Olsen Skrevet 16. september 2020 #11 Skrevet 16. september 2020 Jeg synes dette går litt vel raskt, både ved at to 18-åringer nærmest bor sammen hos moren til jenta, og at mor til jenta har tilbudt ham å kalle henne mor. Skurrer litt for meg. 18-åringer er jo myndige, men ikke nødvendigvis voksne. Og de er vel begge forsørget av sine foreldre? At et kjærestepar vil være mye sammen, er forståelig. Det jeg ikke helt skjønner er at det virker som at det er aksept for at ganske unge personer som er forsørget av sine foreldre blir samboere hjemme hos foreldrene til den ene. Litt for ekteskapslignende forhold litt for tidlig.....uten forpliktelsen til å forsørge seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #12 Skrevet 16. september 2020 Hva sier 18-åring selv om dette? Anonymkode: 163bf...fc9 1
sirenas Skrevet 16. september 2020 #13 Skrevet 16. september 2020 Det er vel bare koselig. Jeg kalte mine "svigers" når jeg var 19 for mor og far. Verdens fineste folk som jeg enda holder kontakt med ❤ Er du gjerne litt sjalu på henne? Siden ungdommen heller ønsker å tilbringe tid der og din sønn har fått en god relasjon til henne?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #14 Skrevet 16. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier 18-åring selv om dette? Anonymkode: 163bf...fc9 Jeg tror han synes det er litt rart siden han sa det til meg men han synes nok at det er veldig hyggelig også. Ts Anonymkode: 88ad3...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #15 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, sirenas skrev: Det er vel bare koselig. Jeg kalte mine "svigers" når jeg var 19 for mor og far. Verdens fineste folk som jeg enda holder kontakt med ❤ Er du gjerne litt sjalu på henne? Siden ungdommen heller ønsker å tilbringe tid der og din sønn har fått en god relasjon til henne? "Svigers" er litt annerledes enn mamma. Tiden har gått så fort og plutselig er han 18 år og har fått seg kjæreste, og jeg ser han nesten ikke lengre. Grunnen til at de er nesten bare hos kjæresten, er fordi at hun synes det er best å være hjemme og ha sine ting rundt seg. Ts Anonymkode: 88ad3...4f0 3
sirenas Skrevet 16. september 2020 #16 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: "Svigers" er litt annerledes enn mamma. Tiden har gått så fort og plutselig er han 18 år og har fått seg kjæreste, og jeg ser han nesten ikke lengre. Grunnen til at de er nesten bare hos kjæresten, er fordi at hun synes det er best å være hjemme og ha sine ting rundt seg. Ts Anonymkode: 88ad3...4f0 Jeg kalte altså min kjæreste sine foreldre for mor og far. Skjønner at det er litt sårt og at tiden går altfor fort, er mor til en nesten voksen selv, men tenk hvor fint at denne voksenpersonen er blitt så glad i din sønn?! Det er jo en tillitserklæring at mor synes så mye om datteren sin kjæresten - DIN sønn. Du burde være stolt! 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #17 Skrevet 16. september 2020 syntes det varmt sagt av denne moren, hun høres ut som en god og snill dame Anonymkode: d27f3...485 1
SoWhat? Skrevet 16. september 2020 #18 Skrevet 16. september 2020 Jeg er enig i at det var rart. Intenst vil jeg kalle det. De har vært sammen i bare noen måneder. 3
AndreasBR Skrevet 16. september 2020 #19 Skrevet 16. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: svigermor er vel noe man har når man har vært sammen lenge, har gjerne barn sammen eller bor sammen? Nei, det er noe man har etter man gifter seg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #20 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, AndreasBR skrev: Nei, det er noe man har etter man gifter seg. Hele begrepet har blitt utvannet i og med at det er mer vanlig å være samboere enn å gifte seg, og at man da kaller foreldrene til kjæresten for svigermor og svigerfar likevel. Anonymkode: 88ad3...4f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå