Gå til innhold

Når kom magen med nr.2 og ble den større enn med nr.1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I første svangerskap gikk jeg fra 54 til 64 kilo. Det gikk en godt stund før magen viste, mener det var rundt 5. mnd. Men på tross av at vektoppgangen ikke var så mye, fikk jeg ganske stor mage på slutten. 

Er nå gravid igjen i uke 7, og føler magen allerede er begynt å vokse. Kan det virkelig stemme? Hvor tidlig merket dere magen i svangerskap nr 2 og ble magen enda større på slutten enn første gang?

Anonymkode: 1adfe...f6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hittil bare vært gravid én gang, men har mange venninner og bekjente som har to eller tre barn. Absolutt alle fikk større mage som kom tidligere i andre og tredje svangerskap. 

Anonymkode: f88fc...392

Skrevet

Magen kom mye raskere med nr 2. Hadde en god kul da jeg var 8 uker på vei, og ble tilbudt sitteplass på toget da jeg var 14 uker på vei 😅 Men magen ble synlig mindre enn med første, men så var minste også 4 cm kortere og 700 gram lettere enn eldste. 

Anonymkode: a976b...e1a

Skrevet

Fått overraskende stor mage kjapt på graviditet nr 2. Veldig synlig tidlig. Kjente beveger tidligere også! 

Anonymkode: 3c4e7...aa1

Skrevet

Alltid hørt at magen kommer raskere med #2, men for min del har det vært ganske likt (litt over 6 mnd på vei nå). Begynte ikke å vises før godt over 12 uker på vei med begge. 

Anonymkode: 15118...291

Skrevet

Stor mage i uke 7 skyldes luft. Det er helt normalt. Husk, babyen er jo fremdeles bare på størrelse med et bær ;)

Etter at man har vært gravid før, er både livmor og muskler og sener allerede tøyet. Man får dermed som regel mye raskere større mage senere svangerskap. 

Selv om det bare er luft som tøyer magen utover, og ikke babyen. Jeg fikk også stor mage allerede mens fosteret bare var på størrelse med et blåbær, og livmoren var laangt nedi skambeinet. 

Anonymkode: cb744...ae2

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Magen kom mye raskere med nr 2. Hadde en god kul da jeg var 8 uker på vei, og ble tilbudt sitteplass på toget da jeg var 14 uker på vei 😅 Men magen ble synlig mindre enn med første, men så var minste også 4 cm kortere og 700 gram lettere enn eldste. 

Anonymkode: a976b...e1a

Jeg kunne skrevet nesten nøyaktig det samme. Her var ikke magen synlig før i uke 11 med andre (og da kjente både jeg og jordmor livmoren over symfysebeinet, så det var ikke bare noe jeg trodde). Med første var ikke magen over symfysebeinet før flere uker senere. Men med første fikk jeg så utrolig mange kommentarer om at magen min var enorm, var jeg sikker på terminen, kanskje det var tvillinger osv. Gruet meg veldig til akkurat det, for jeg synes det var så ubehagelig. Men så ble ikke magen i nærheten av like stor med nummer to. Det var tydelige forskjeller på symfysemålet også. Her var det bare 1 cm forskjell på ungene, men nummer to var også 700 gram mindre.

Anonymkode: f50c3...6d1

• Liker 1
Skrevet

Husker ikke når, men den kom litt tidligere og ble omtrent like stor. Det vil si, den ble aldri like stor som med første, siden jeg fødte 15 dager tidligere. Men frem til da, var de ganske like. 

Anonymkode: ac430...59f

Skrevet

Her kom magen senere med nr 2 enn nr 1, men da den først kom ble den større fort. Endte likevel opp med like stor mage i begge svangerskap (faktisk kanskje litt mindre gang nr 2, selv om barna var like store).

Anonymkode: 265ee...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...