AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Har ei snuppe på litt over 3 måneder som er så aktiv og urolig. Det er ikke et sekund i løpet av dagen jeg kan slappe av og konsentrerer meg om noe annet enn baby. For at hun skal sove på dagen må dette jobbes ordentlig for. Vi går i en halv time-tre kvarter før hun kan legges ned - og da må jeg sitte å holde på henne og ta inn sutten annenhvert minutt. Sånn må jeg sitte til hun våkner, og hun sover aldri mer enn en halvtime. Hun får og tenner for tiden, og ligger bare å stønner og er irritert når hun er våken. Uansett hvor mye jeg prøver å leke med henne. Under måltidet kaver hun bare. Hun sparker i fra, slenger med hodet og er ikke i ro. Vi har 2'er tutt, så det er ikke derfor. Vet ikke om det kan ha sammenheng med tennene? Hun har dessuten og refluks, så store deler av dagen består i skifting av tøy - noe hun hater. Men nå er jeg iallefall utslitt, for jeg overdriver ikke når jeg sier at det ikke er et ledig sekund. Å gå på do må jeg gjøre raskt mens hun ligger sint på stellebordet, mat og avslapping kan jeg se langt etter. Jeg kjenner det tar på å gå hjemme hele dagen alene med en misfornøyd baby og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å få spist og senket skuldrene litt. Jeg har alltid spenningshodepine på slutten av dagen. Noen som har noen tips til en sliten mamma? 😶 Anonymkode: f36cc...6a8
Flamme Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Stiller far opp for deg? ❤ Andre familiemedlemmer? Når det er sånn så må hele storfamilien trå til! Bestemor, bestefar, naboer, tanker, onkler.. Bruk alle du har ❤ Det er ikke meningen fra naturens side at du skal sitte helt alene med en veldig krevende baby. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Høres veldig likt ut som jeg hadde det med førstemann.. Han passet perfekt inn i beskrivelsen "High need baby", om du googler det. I tillegg til at han var ekstremgulper, så utrolig mye tid og krefter gikk med til skifting av tøy på både ham og meg, klesvask, og tørke opp gulp... Jeg trodde jeg skulle bli gal.. Har ikke så mange gode råd, dessverre. Annet enn at det blir bedre. Det er beinhardt når det står på, men det blir bedre. Gulpingen blir bedre etter hvert som han blir eldre, og bare det hjelper en god del på. Tannfrembrudd er dritt, men det også går over. Har du prøvd bitering fylt med kaldt vann? Sånn som du legger i kjøleskapet, og så er den kald og god mot såre gommer? Angående mat: lag deg matpakker, som du kan spise med én hånd. Da får du spist samtidig som du holder babyen. Jeg smurte både frokost og lunsj og mellommåltider om kvelden mens samboer var hjemme, som jeg kunne spise dagen etter. Delte skivene i flere biter, så jeg kunne ta hver bit i ett jafs, med pålegg som ikke måtte holdes på. Og husk: babyen dør ikke om hun må ligge og være misfornøyd i to minutter mens du ordner deg mat heller. Selv om det føles sånn når man står og hører på hylingen. Nå skriver du at hun ligger sint på stellebordet mens du er på do.. holder du en hånd på henne da? Om ikke, legg henne på gulvet i stedet. Selv om hun ikke er kjempemobil til nå, så er hun det plutselig, og det oppdager du gjerne i det hun tumler ned fra et sted du trodde hun lå trygt. Vi hadde babynest, eller la ham bare på en haug håndklær på gulvet. Og benytt deg av tiden når far er hjemme til å få litt fred! Det kan være vanskelig om babyen har kveldsuro, men det høres ut som om du ikke ammer? Da er det ingen grunn til at far ikke skal kunne ta over på kvelden, så du får kroppen din for deg selv, litt tid for deg selv.. Det er utrolig viktig å ta vare på seg selv oppi det hele. Jeg gikk på den smellen med førstemann, fikk fødselsdepresjon.. Anonymkode: 83568...98f 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Vurder å prøve melkefritt kosthold. Kan være allergi. Anonymkode: 9ac5f...6e0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Det går over. Dessverre lite å gjøre annet enn å holde ut og prøve å få avlastning Anonymkode: ad08a...8ae
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 Våre barn har begge vært sånn som din. Du må rett og slett skaffe deg litt avlastning. Her tok mannen baby i bæreselen fast mange timer hver kveld og jeg tok meg gjerne en liten tur ut på butikken eller i nabolaget. Spiste mye smågodt, tinte frosne kanelboller og døyvet hodepinen med ibux i de periodene. Fra 6 måneder kunne babyene endelig sove litt i vogn. Ved 11-12 måneder sov de 2-3 timer midt på dagen og 11 timer om natten. Anonymkode: 6f6ba...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 Det går over! ❤ Men går du på do mens hun ligger på stellebordet? Håper du steller på gulvet eller har mulighet til å passe på imens. Regner med du vet babyer ikke skal forlates på stellebord 😊 Anonymkode: 27520...591 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå