remix2020 Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Jeg er en kristen mann på 47 år. I min oppvekst lærte vi at man ikke hadde sex før ekteskapet. Det resulterte i at jeg debuterte seksuelt ganske sent. Jeg var godt opp i 20-årene. I dag er jeg fremdeles på meg selv som kristen, men er nok mer liberal enn det mine foreldre var/er. I dag er jeg skilt og singel. Synes det er vanskelig å finne ny kjæreste, men har likevel lyst på sex. Det finnes kanskje kristne kvinner der ute som har det på samme måte som meg? Er det da feil å treffes kun for å ha sex? Venner med fordeler er jo noe og hun må jo ikke være kristen, men jeg tenkte at om hun var det så kjenner hun litt til de "lover og regler" man har vokst opp med. Jeg hadde for en tid tilbake kontakt med ei ganske ung kristen jente som ville ha sex med meg, men som trakk seg fordi hun var redd for at jeg kanskje kjente henne eller familien hennes fra før. Er ikke på utkikk etter yngre kvinner, men alder betyr egentlig mindre, så lenge vi har det hyggelig sammen. Sikkert mange meninger om kristne kan ha sex uten å være gift, men om jeg ikke gifter meg på nytt vil jeg ikke leve i sølibat.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 3 timer siden, remix2020 skrev: Jeg er en kristen mann på 47 år. I min oppvekst lærte vi at man ikke hadde sex før ekteskapet. Det resulterte i at jeg debuterte seksuelt ganske sent. Jeg var godt opp i 20-årene. I dag er jeg fremdeles på meg selv som kristen, men er nok mer liberal enn det mine foreldre var/er. I dag er jeg skilt og singel. Synes det er vanskelig å finne ny kjæreste, men har likevel lyst på sex. Det finnes kanskje kristne kvinner der ute som har det på samme måte som meg? Er det da feil å treffes kun for å ha sex? Venner med fordeler er jo noe og hun må jo ikke være kristen, men jeg tenkte at om hun var det så kjenner hun litt til de "lover og regler" man har vokst opp med. Jeg hadde for en tid tilbake kontakt med ei ganske ung kristen jente som ville ha sex med meg, men som trakk seg fordi hun var redd for at jeg kanskje kjente henne eller familien hennes fra før. Er ikke på utkikk etter yngre kvinner, men alder betyr egentlig mindre, så lenge vi har det hyggelig sammen. Sikkert mange meninger om kristne kan ha sex uten å være gift, men om jeg ikke gifter meg på nytt vil jeg ikke leve i sølibat. Er det ikke bare å ha sex å kose deg? Ingen straffer deg for det. Du er en voksen singel mann. Vi lever kún ei gang på denne jord. Anonymkode: 31c07...24c 2
Fioljenta Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 3 timer siden, remix2020 skrev: I dag er jeg skilt og singel. Synes det er vanskelig å finne ny kjæreste, men har likevel lyst på sex. Det finnes kanskje kristne kvinner der ute som har det på samme måte som meg? Er det da feil å treffes kun for å ha sex? Jeg er også kristen, oppvokst med at sex før ekteskapet er feil og er blitt mer liberal med årene. Når du spør om det er feil å treffes kun for å ha sex, så lurer jeg på hvilke lover/regler du bryter. Altså, er det Bibelens, dine egne grenser, hennes grenser, den norske lov, dagens skikk og bruk eller noe annet? I Bibelen snakker man om at man blir ett med den man har sex med, altså at man deler noe spesielt og fint med sin utvalgte. (Jeg har egentlig slitt litt med å skjønne hvordan det var mulig å ha sex før ekteskap i Bibelen fordi det virker som om de ble «gift» når de hadde sex.) Men hvis du er redd for å «synde» så synes jeg du bør lese Bibelen med åpne øyne og gjøre deg opp din egen mening. Personlig mener jeg at mye av de kristne holdningene rundt sex er skikkelig bra og sunne, mens andre er direkte triste levninger fra en tid der alt godt ble regnet som synd. Hvis du er redd for å bryte dine egne grenser, så er det nok noe inni deg som stritter litt i mot (f.eks. regler fra ungdommen). Igjen kan det være en ide å ta et oppgjør med hva du egentlig selv. Husk bare å ikke miste deg selv. Og vær åpen om hva du er ute etter hvis du velger å møte noen. 💜 4
remix2020 Skrevet 16. september 2020 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2020 6 timer siden, Fioljenta skrev: Jeg er også kristen, oppvokst med at sex før ekteskapet er feil og er blitt mer liberal med årene. Når du spør om det er feil å treffes kun for å ha sex, så lurer jeg på hvilke lover/regler du bryter. Altså, er det Bibelens, dine egne grenser, hennes grenser, den norske lov, dagens skikk og bruk eller noe annet? I Bibelen snakker man om at man blir ett med den man har sex med, altså at man deler noe spesielt og fint med sin utvalgte. (Jeg har egentlig slitt litt med å skjønne hvordan det var mulig å ha sex før ekteskap i Bibelen fordi det virker som om de ble «gift» når de hadde sex.) Men hvis du er redd for å «synde» så synes jeg du bør lese Bibelen med åpne øyne og gjøre deg opp din egen mening. Personlig mener jeg at mye av de kristne holdningene rundt sex er skikkelig bra og sunne, mens andre er direkte triste levninger fra en tid der alt godt ble regnet som synd. Hvis du er redd for å bryte dine egne grenser, så er det nok noe inni deg som stritter litt i mot (f.eks. regler fra ungdommen). Igjen kan det være en ide å ta et oppgjør med hva du egentlig selv. Husk bare å ikke miste deg selv. Og vær åpen om hva du er ute etter hvis du velger å møte noen. 💜 Jeg har selv vært både samboer og gift. Trives nok best med sex i et forhold, men kan ikke helt se for meg resten av livet i sølibat. Har nå vært 8 år uten sex, så det går jo på et vis, men håper ikke det går 8 år til uten. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Hadde trekant med 2 kristenrussjenter da jeg var russ. Absolutt ingen brems eller sperrer der heller... Anonymkode: 3f623...da4 1
visp Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 Jeg skjønner egentlig hvorfor det skulle være noen egne regler for kristne og utenomekteskapelig sex? Det der henger jo igjen fra gammelt av og var for å unngå at det ble født barn som ikke kunne bli tatt vare på. Akkurat som kortspill ble regnet som synd (fordi far satt og spilte seg fra gård og grunn og familien ikke lengre kunne brødfø seg selv) og det samme med alkohol. Det er jo bare praktiske årsaker til at disse tingene, og mange fler, har blitt regnet som synd. Det har ingenting med at man tror på Gud eller ei. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå