Gå til innhold

Merkelig vekttap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste to ukene hatt minst 800 kalorier i underskudd daglig, har spist mye mat, bare med lite kalorier. Jeg gikk først opp 2 kg, og skjønte ikke hvorfor da jeg er svært nøye med å veie maten og legge inn i appen lifesum. Men i dag når jeg veide meg har jeg plutselig droppet 3kg. Er dette vanlig? Var det kanskje all maten som veide mye? Jeg kan spise en haug med grønnsaker å dette veier jo mye i seg selv.

Jeg er svært glad da jeg tidligere har gitt opp fordi jeg alltid stiger i vekt når jeg starter "dietten". Men det ser tydeligvis ut til at det tar tid før resultatene kommer. Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: ef41a...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var helt sikkert det. Resultatene kommer umiddelbart, men det kan ta tid før du kan måle dem, fordi kroppsvekt svinger naturlig fra dag til dag, med inntil et par kilo.

Anonymkode: 0257b...e6d

• Liker 1
Skrevet

Du bør veie deg om morgenen, etter du har vært på do. Hvis du har spist en del salt så vil du få økt væske i kroppen og det kan veie 1+ kg. Det har også litt å si hvor du er i syklusen da man rundt menstruasjonen også holder på væsken i kroppen. 

Anonymkode: 3c095...7d9

Skrevet

Kroppen fungerer ikke som en maskin, over lengre tid vil trend stemme (kalorier ut vs kalorier inn), men på bare noen uker så skjer slike ting du viser til. Hormoner, stress, søvn, koffein, vann, salt og mye mer spiller inn på vekta og kroppen. Bare fortsett i et godt mønster så vil det over tid fortsette å gå nedover. 

Anonymkode: 17ff9...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...