Gå til innhold

Hvordan unngå at baby får dyna over hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en på 5 mnd som ved hver eneste våkne stund på død og liv må ha noe over ansiktet sitt. 

Når han først sover så sover han godt med hendene ved siden av hodet. Men om han våkner om natten så drar han dynen over ansiktet sitt. 

Jeg sover lett og våkner med engang så det har ikke vært noen ulykker enn så lenge, men jeg hadde nok pustet litt lettere ut om vi fant en løsning. 

Kan man feste dynen på et vis? Eller er sånne soveposer eneste løsning? Og i såfall hvilken burde vi velge mtp at vinteren er rundt hjørnet og det begynner å bli kaldt? 

Anonymkode: 91183...7af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Easygrow sovepose funker her. Bruker ullpysj og sokker på vinterstid, men temperaturen er jo ofte den samme innendørs på vårt soverom, kanskje et par grader lavere på vinteren.

Anonymkode: b8a3a...bc3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke barn og har ingen erfaring med dette, men kunne det ha fungert om dynen var festet ved fotenden? Finnes slike laken stropper som kanskje kunne vært til hjelp? 

Anonymkode: 14828...aa5

Skrevet

Vi festet dynen i fotenden med votte-klyper som man blant annet får kjøpt på barnas hus😊

Skrevet

Dungo, som er en slags sovepose. Dyr, men det beste kjøpet vi har gjort! Aldri angret 😊

Anonymkode: 81849...cde

Skrevet

Vi festet dyna bare i fotenden😊 ellers kan du bruke sovepose. Kanskje du kan gi et kosedyr eller noe hvis han liker å ha noe til ansiktet? 

Anonymkode: 0f0d7...8e3

Skrevet

Sovepose. 

Anbefaler ikke å feste dynen. Da kan han ake seg ned, og bli liggende under dynen uten mulighet til å få den av seg. 

Anonymkode: a0061...deb

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sovepose. 

Anbefaler ikke å feste dynen. Da kan han ake seg ned, og bli liggende under dynen uten mulighet til å få den av seg. 

Anonymkode: a0061...deb

Dette. Unngå også kosedyr. 

Anonymkode: 433e5...9ff

• Liker 1
Skrevet

Sovepose. De på h&m og ikea er helt greie, trenger ikke kjøpe noe dyre greier. 

Anonymkode: 89c9d...ba8

Skrevet

Vi festet dynen, men kjøpte etterhvert en sovepose og det var mye bedre enn å feste dynen. Han er to år nå og sover fortsatt i sovepose. 

Anonymkode: 7966f...3ef

Skrevet

Sovepose. Genialt. Veldig fin søvn-assosiasjon også. Vi har prøvd litt forskjellig, og har endt opp med de fra hm til slutt. Da har vi 2-3 å rullere mellom i hver størrelse, uten å blakke oss. De er ikke for varme som jeg føler noen av de dun-posene er. Da skal du virkelig ha det kaldt på rommet.

Med poser fra hm så justerer vi bekledning etter temperatur. Tror de kanskje er tog 1.7. Du finner tabeller for passende bekledning for temperaturen. Men kort fortalt: bare bleia i posen på varmeste sommeren og ullpysj på kaldeste vinteren 

Anonymkode: 10883...38d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...