AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Er 173 cm og sist jeg veide meg var jeg 55 kg. Ser sliten og dratt ut i ansiktet og er ganske beinete på kroppen med synlig ribbein, skulderblad osv. Ønsker å gå opp til 60 kg. Trener 3 dager i uken, styrke og kondisjon (Max 25 min kondisjon) Jeg trodde jeg spiste nok, men vekta har gått ned sakte men sikkert. Har nå økt matinntaket, i tillegg så har jeg langt inn litt potetgull og sjokolade noen dager, for å få litt fortgang. Sistnevnte er bare midlertidig. En typisk dag ser sånn ut: Frokost: Naturell yoghurt med granola + ett glass appelsinjuice Lunsj: 2 grove skiver eller ett grovt rundstykke med leverpostei, gulost, kalkunpålegg osv. Ett glass smoothie Mellom: en porsjonsposer nøttemix u/salt Middag: alt fra kyllingwok med gr. Saker til svenske kjøttboller i fløtesaus (spiser mye forskjellig) Drikker 2-3 liter vann om dagen. Også hender det det blir litt sjokolade og potetgull noen kvelder. Hvor lang tid tar det sånn ca å gå opp 5 kg? Anonymkode: 22311...691
andy capp Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Alt etter mengder mat til hvert måltid, så kan det ta lang tid. For meg ser det ut til at du spiser litt lite for å komme opp i vekt. Det kommer i alle fall til å ta lang tid.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Hvis du har et daglig kalorioverskudd på 500, noe som ikke burde være uoverkommelig, vil det ta 10 uker å gå opp 5 kilo. Du spiser en del typisk "slankemat". Er naturell yoghurt, kalkun, saltfattig, noe du foretrekker? Hva er det i smoothien, har du smør på skivene? Jeg ville ha prøvd en brødskive eller to til frokost også, og kanskje kveldsmat. Liker du frukt? Anonymkode: 58eae...2e6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Drikke kalorier kan hjelpe, da får man i seg en del veldig lett. Feks drikke melk (evt med oboy), juice, brus, smoothie osv. Ha nøttemix og tørket frukt som snacks gjennom dagen. Spis deg ordentlig mett, ta en brødskive ekstra om du klarer. Bruk rikelig med olje når du lager mat/steker. Spis mye pesto, avokado, pasta, egg osv. Stek vafler til kveldskos, bak boller osv. Ellers er jeg selv 170 cm og veier 53kg. Føler meg helt fin og trives som slank:) Så personlig tenker jeg du ikke trenger å stresse med dette. Kanskje du er sliten fordi du trenger å slappe litt av? Ta en uke uten trening og pass på å få nok søvn. Anonymkode: aa46f...087
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Du kan jo også hvertfall legge inn et ekstra måltid til kveldsmat. Ta et par brødskiver om kvelden feks. Anonymkode: aa46f...087
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drikke kalorier kan hjelpe, da får man i seg en del veldig lett. Feks drikke melk (evt med oboy), juice, brus, smoothie osv. Ha nøttemix og tørket frukt som snacks gjennom dagen. Spis deg ordentlig mett, ta en brødskive ekstra om du klarer. Bruk rikelig med olje når du lager mat/steker. Spis mye pesto, avokado, pasta, egg osv. Stek vafler til kveldskos, bak boller osv. Ellers er jeg selv 170 cm og veier 53kg. Føler meg helt fin og trives som slank:) Så personlig tenker jeg du ikke trenger å stresse med dette. Kanskje du er sliten fordi du trenger å slappe litt av? Ta en uke uten trening og pass på å få nok søvn. Anonymkode: aa46f...087 Jeg er undervektig og får kommentarer på det. Ser syk ut. Sover nok og er ikke sliten. Anonymkode: 22311...691
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er undervektig og får kommentarer på det. Ser syk ut. Sover nok og er ikke sliten. Anonymkode: 22311...691 Eller jeg er ikke undervektig i følge BMI, men jeg ser for tynn ut, i forhold til sånn jeg ønsker å se ut. For 2-3 år siden veide jeg 60 kg og så mye friskere og sunnere ut. Folk bærer vekt forskjellig. Anonymkode: 22311...691
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #8 Skrevet 16. september 2020 Du spiser ikke nok til å gå opp i vekt i forhold til aktivitet og hvileforbrenning ser det ut som. Hvis du sliter med dårlig appetitt ville jeg anbefalt å få inn flere sunne fettkilder som avokado, oljer, laks, nøtter og frø. Ikke spis lettprodukter hvis du har pleid det før, men gå over til full fett. Hvis du orker å øke porsjonsstørrelsene så er det enklest. Anonymkode: b4af1...05e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå