Gå til innhold

Klarer ikke se folk i øynene i samtaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitet med dette problemet lenge.

Jeg klarer bare ikke å stirre folk i øynene når jeg snakker, så ender med at jeg ser til sidene eller ned i bakken.

Det samme kommer til når jeg skal snakke med mannfolk, (er mann selv), klarer bare ikke og stirre dem i øynene, føler bare et stort ubehag.

Hvordan kan jeg klare og komme meg over dette?

Anonymkode: 035e4...178

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du komme over det? Det er da helt normalt. Man må jo konsentrere seg om hva den andre sier, og om hva man selv skal si.

Anonymkode: 6c49e...c27

Skrevet

I likhet med mange andre, så sliter jeg også med direkte øyekontakt. Man skal jo ikke stirre folk altfor mye i øynene, da de fleste synes det er ubehagelig. Men å se ned eller til siden hele tiden virker jo litt avvisende, så det er en fordel å finne en balanse her. Jeg bruker en teknikk som faktisk fungerer ganske bra, og det er å se på nesen til den jeg snakker med, isteden for å se dem rett i øynene. Eller man kan fokusere på andre deler av ansiktet, f.eks. neseroten eller munnen. Da har man ansiktet vendt mot den andres, samtidig som man unngår direkte øyekontakt. Prøv dette. Det fungerer ganske bra, synes jeg.

Anonymkode: 41acd...a8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...