AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Jeg er en ensom ulv som for det meste sitter hjemme alene. Antrekkene mine består som oftest av jobbuniform eller joggeklær- siden jeg nesten aldri er i en setting hvor jeg må ha andre klær... Av og til skal jeg ut på ting og sliter alltid med å finne noe å ha på. Jeg er 23 år og ønsker en classy men sexy stil. Når jeg skal kle meg til noe spesielt finner jeg aldri den perfekte kombinasjonen av overdel, underdel og sko. Jeg liker ikke å gå i butikker, men jeg er glad i nettshopping. Nettshoppingen resulterer i mye klær som ikke var helt som bildet og aldri blir brukt. Jeg trenger nye bukser og sko, men finner aldri noe jeg liker og ender opp med å bruke noe gammelt slitt. Det er ikke andres mening som er viktig for meg, men de få gangene jeg er ute på noe ønsker jeg å føle meg bra. Hvor skal jeg begynne?? Anonymkode: 22fbc...958
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Spør om hjelp til å finne et antrekk i en klesbutikk Kanskje ikke på hm, der tror jeg ikke de ansatte driver med sånt. Men på litt mer classy klesbutikker, der er de ansatte til god hjelp. Anonymkode: 77aff...49b 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør om hjelp til å finne et antrekk i en klesbutikk Kanskje ikke på hm, der tror jeg ikke de ansatte driver med sånt. Men på litt mer classy klesbutikker, der er de ansatte til god hjelp. Anonymkode: 77aff...49b Har du tips til butikker jeg kan prøve? Er også redd for at jeg skal føle meg «pliktig» til å kjøpe klær jeg egentlig ikke liker i en slik setting.. Anonymkode: 22fbc...958
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Jeg bruker pinterest til inspirasjon. Jeg har et board hvor jeg pinner antrekk jeg liker, som er i "Min stil". Det har jeg laget ved å søke på style inspo, classic style, o.l., og pinnet ting jeg liker. Så har jeg gått gjennom og tenkt er dette noe jeg faktisk vil gå med selv, og tatt vekk alt som ser kult ut på andre, men som ikke er praktisk i min hverdag, eller som ikke passer til min kropp. Så ser jeg etter lignende ting når jeg shopper. Jeg foretrekker også nettshopping, finner omtrent aldri noe i butikkene. Men hvorfor returnerer du ikke klær du ikke liker? Jeg bestiller masse fra zalando, men jeg returnerer alt jeg ikke er 100% fornøyd med. Et av problemene med "Jeg har ikke noe å gå med" er nettopp at man kjøper ting man egentlig ikke liker, som egentlig ikke passer, som egentlig ikke passer med det man har fra før. Så vær mer restriktiv når du handler! Det er miljøsvineri i tillegg til økonomisk dumt å ha skapet fult av klær du ikke bruker, når det er så lett å bare returnere. Anonymkode: 711ac...699 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Gode tips over her. Jeg ville startet med en opprydning i klesskapet og solgt/donert de klærne du ikke bruker. Da blir det mye lettere å få oversikt over hva du faktisk liker å bruke, og hva du trenger i din nye garderobe. Pass på å kjøpe klær som passer din kropp og krydre antrekkene med interessante plagg. Anonymkode: 52c27...ab3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 Jeg hadde mye det problemet før (og litt fortsatt, noen ting man nesten ikke har brukt sitter det langt inne å kvitte seg med). Leste mye på nett da jeg fikset opp i garderoben i forbindelse med overgangen fra studier til jobb. Leste mange gode råd, men ett som har festet seg var en dame som skrev om at "you are not what you lokk at". At man har en tendens til å se noe på andre, og synes det er kult/pent. Så kjøper man det samme til seg selv, og det blir aldri bra. Man må være bevisst på hva som er "sin stil", og ikke kjøpe noe bare fordi det er kult på andre når det egentlig ikke passer seg. Kanskje kan man kle mange ulike stiler, men da må man faktisk ta et valg på hva slags stil man vil ha. For hvis man kjøper litt fra alle stiler man liker, så ender man med et klesskap der ting er veldig vanskelig å kombinere. Jeg har en svigersøster som er superkul i klesveien. Må ofte tenke på den setningen når jeg ser henne i et nytt klesplagg. For jeg begynner fort å tenke "oi, den var kul, sånn vil jeg og ha..." Men så må jeg ta steget tilbake å tenker. Kler den meg? Og, har jeg noe den hadde passet sammen med? Jeg kjøper ikke noe hvis jeg ikke kan se for meg 3 antrekk med plagget, der alt annet er ting jeg har allerede. Anbefaler veldig sterkt å ta en sånn kibbe body shape test. Det gav mye mer mening for meg, enn hva de tradisjonelle eple og pære kroppstypene gjør. Mange gode råd. De plaggene jeg har hatt oppigjennom som har vært skikkelig "innertier" passer alle min type hos kibbe. Men jeg har aldri skjønt hvorfor disse passet meg så godt. Anonymkode: c7a8c...56d 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #7 Skrevet 16. september 2020 Lokk skal såklart være look. 🤣 Skriver på mobilen, så... Anonymkode: c7a8c...56d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #8 Skrevet 16. september 2020 Ta deg en tur til only eller vero moda om du har det i nærheten, der kan man spørre litt om hjelp. Evt bruke zalando, jeg pleier å bestille endel derifra. Der får man forslag til hva man kan matche plaggene med, klær i ulike stiler osv. Tenk noen basicplagg som kan brukes med litt finere topper/bukser. Se gjennom hva du har hjemme. Mye fint på pinterest som inspirasjon. Anonymkode: 1996c...2fa
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #9 Skrevet 16. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde mye det problemet før (og litt fortsatt, noen ting man nesten ikke har brukt sitter det langt inne å kvitte seg med). Leste mye på nett da jeg fikset opp i garderoben i forbindelse med overgangen fra studier til jobb. Leste mange gode råd, men ett som har festet seg var en dame som skrev om at "you are not what you lokk at". At man har en tendens til å se noe på andre, og synes det er kult/pent. Så kjøper man det samme til seg selv, og det blir aldri bra. Man må være bevisst på hva som er "sin stil", og ikke kjøpe noe bare fordi det er kult på andre når det egentlig ikke passer seg. Kanskje kan man kle mange ulike stiler, men da må man faktisk ta et valg på hva slags stil man vil ha. For hvis man kjøper litt fra alle stiler man liker, så ender man med et klesskap der ting er veldig vanskelig å kombinere. Jeg har en svigersøster som er superkul i klesveien. Må ofte tenke på den setningen når jeg ser henne i et nytt klesplagg. For jeg begynner fort å tenke "oi, den var kul, sånn vil jeg og ha..." Men så må jeg ta steget tilbake å tenker. Kler den meg? Og, har jeg noe den hadde passet sammen med? Jeg kjøper ikke noe hvis jeg ikke kan se for meg 3 antrekk med plagget, der alt annet er ting jeg har allerede. Anbefaler veldig sterkt å ta en sånn kibbe body shape test. Det gav mye mer mening for meg, enn hva de tradisjonelle eple og pære kroppstypene gjør. Mange gode råd. De plaggene jeg har hatt oppigjennom som har vært skikkelig "innertier" passer alle min type hos kibbe. Men jeg har aldri skjønt hvorfor disse passet meg så godt. Anonymkode: c7a8c...56d Jeg har også den regelen nå; når jeg kjøper noe nytt, SKAL det passe med minst tre ting jeg har fra før. I tillegg tenker jeg på hvilke anledninger jeg kan bruke plagget i. Helst skal jeg kunne bruke det i flere anledninger også, type skjørt som kan brukes til hverdag med en casual topp, eller til fest med en fin topp og fancy sko og smykker. Før gjorde jeg hele tiden den tabben at jeg bare så på det plagget jeg sto med i hånden, og så når jeg kom hjem, ante jeg ikke hva jeg skulle kombinere det med, eller når jeg egentlig skulle bruke det. Det er jo bare teit, endte opp med masse plagg som var fine hver for seg, men som ikke ble brukt fordi det passet jo ikke til noe annet. Og ja, har gått på smellen jeg også med å se hva andre går med, og glemme helt at de har jo en helt annen kropp enn meg, og et helt annet liv (som småbarnsmor som skal hente/levere i bhg på vei til/fra jobb har jeg ikke SÅ mye bruk for ørten par stiletthæler, liksom..). Anonymkode: 711ac...699 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #10 Skrevet 16. september 2020 Pintres (som nevnt av flere) og insta og blogger. En av mine favoritter er https://fashionjackson.com/ Anonymkode: c1439...ada 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #11 Skrevet 16. september 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: finner jeg aldri den perfekte kombinasjonen av overdel, underdel og sko. Er det mulig at du kanskje sammenligner deg selv med feil folk, og derfor føler at du ikke får det til å ligne på deres stil? Husk at vi bor i Norge, og vi kan ikke kle oss som folk som bor i L.A. der det er sommer hele året. Kle deg etter føret og værforholdene der du faktisk bor. Og kle deg etter den kroppen du faktisk har, og ikke etter den super-photoshoppede kroppen til en anorektisk modell. Se på hva folk rundt deg kler seg i, heller enn å se på hva folk i andre deler av verden kler seg i. Anonymkode: 556a1...5f7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå