Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere frukt slik at det blir spist mest mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det meste ligger i en skål på kjøkkenbenken. Men blir ikke nødvendigvis spist så mye for det. Innimellom skjærer jeg opp litt ekstra grønnsaker når jeg lager middag, legger til litt frukt og setter fram på et fat etter middag.

Anonymkode: d322e...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppbevar frukt kjøleskapet. Jeg husker hjemmefra hvordan frukten ble liggende på benken og samle fluer. Usj.

Men bananer skal ikke i kjøleskap. De skal heller ikke oppbevares, men spises i løpet av en dag, max to.

Hvis poenget er å få barna til å spise mer frukt, få med barna på å handle/plukke/skjære opp. 

Anonymkode: 544d2...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid frukt stående på bordet. Og alt som står på bordet er det lov å forsyne seg av uten å spørre.

Anonymkode: 60c19...94e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppbevar frukt kjøleskapet. Jeg husker hjemmefra hvordan frukten ble liggende på benken og samle fluer. Usj.

Men bananer skal ikke i kjøleskap. De skal heller ikke oppbevares, men spises i løpet av en dag, max to.

Hvis poenget er å få barna til å spise mer frukt, få med barna på å handle/plukke/skjære opp. 

Har aldri opplevd at frukten samler fluer...? Hvordan var hygienen ellers i det huset? 

Anonymkode: 7fa60...cfb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spiser en banan daglig og MÅ oppbevare dem i kjøleskapet. Da holder de seg bedre (jeg liker dem best litt grønn) inni, selvom skallet blir litt stygt. Men de skal aldri oppbevares sammen med epler, da modner de fortere.

All annen frukt har jeg på benken. Aldri problem med fluer. 

Hva gjelder barn har jeg aldri opplevd noe problem med å få i dem frukt. Vi kjøper inn til 2 stk per pers per dag og alle spiser 1 med frokost og 1 med lunsjen. Så der har jeg ikke noen tips.. 

Anonymkode: 12d69...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri opplevd at frukten samler fluer...? Hvordan var hygienen ellers i det huset? 

Da er du heldig. 

Er helt normalt i mange hjem. 

Anonymkode: 95b97...b3e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe med hygienen å gjøre, bananfluer er vanlig under hundedagene. Det er spesielt den måneden det blir mye fluer i frukt som ligger i romtemperatur.

Anonymkode: fe658...9e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine foretrekker at frukten blir oppbevart i kjøleskap, de vil ha den kald. Jeg liker den best når den har ligget i romtemperatur, så jeg har alltid litt liggende fremme også. Smak og behag ☺️

Anonymkode: f4834...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er barna sultne eller spør om mat utenom måltid. "Ta frukt fra kjøleskapet". Spiller ingen rolle hvor frukten er, om de absolutt vil spsie noe så henter de

Anonymkode: 4e915...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananer på benken, all annen frukt i kjøleskapet. Vi tilbyr ofte. Ser ikke helt poenget i å få dem til å spise mest mulig frukt. Spiser de to om dagen er det i tråd med anbefalingene. De får et fruktmåltid i bhg, og får gjerne frukt i matboksen til frokost, og tilbys frukt til kveldsmaten, og som mellommåltid i helgene. 

Anonymkode: 426bb...6fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kjøleskapet, tar ut litt og litt hver dag og legger på benken så det blir romtemperert. Får fort bananfluer om de blir liggende ute i dagevis. 

Barna spiser mer frukt og grønnsaker om jeg deler opp litt og har ved siden måltidene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...