AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Hei, jeg og barnefar har skillt lag under graviteten. Jeg sliter enda med at jeg har følelser for han, og har tatt dette veldig tungt.. terminen er rett rundt hjørnet og jeg sliter så med å bestemme meg for om jeg vil ha han med på fødselen eller ikke. Synes det er dumt at han gjerne ikke får treffe datteren sin på ett par dager pga. Korona, men så vet jeg ikke om han kan være der for meg psykisk gjennom en fødsel. Dette er første barnet for begge.. er det noen som har erfaring med å ha med barnefar når dere ikke er sammen? Eller har noen andre gode råd til meg? Anonymkode: 63cdb...58a
Nymerïa Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Det viktige under fødselen er å ha med seg noen som er din allierte. Som kan fortelle personalet hva du trenger når du har mer enn nok med deg selv. Og som kan sette ned foten hvis noen behandler deg dårlig, du kan ikke gjøre det mens du føder. Du kommer til å gjøre en jobb som ikke kan sammenlignes med noe annet, den du har med deg må ivareta dine interesser på alle andre måter. 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 Ville nok ventet litt med å bestemme meg. Vil han selv være med da? Hvordan er tonen mellom dere? under og etter fødselen blir man nok mye mer sårbar enn til vanlig og det er synd hvis sorgen over bruddet (som kanskje trigges av å se han) overskygger lykken over baby..! Anonymkode: a8c36...5b5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 Jeg hadde ikke med barnefar. Anonymkode: 00416...08d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 Jeg fødte alene og det gikk helt fint akkurat det er ikke noe problem. følelsesmessig er det nok vanskeligere og der har jeg ingen råd 🙁 lykke til 🍀❤️ Anonymkode: a8c36...5b5 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville nok ventet litt med å bestemme meg. Vil han selv være med da? Hvordan er tonen mellom dere? under og etter fødselen blir man nok mye mer sårbar enn til vanlig og det er synd hvis sorgen over bruddet (som kanskje trigges av å se han) overskygger lykken over baby..! Anonymkode: a8c36...5b5 Har ikke så god tid å bestemme på, siden termin er om ca 1 uke. Han har sagt han ønsker å være med, og synes det er leit at han må vente noen dagen på å få møte barnet. Men han forstår også vis jeg ikke ønaker han med. syns bare det er så vanskelig å ta stilling til å jeg forandrer mening hver dag. Anonymkode: 63cdb...58a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 27 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Det viktige under fødselen er å ha med seg noen som er din allierte. Som kan fortelle personalet hva du trenger når du har mer enn nok med deg selv. Og som kan sette ned foten hvis noen behandler deg dårlig, du kan ikke gjøre det mens du føder. Du kommer til å gjøre en jobb som ikke kan sammenlignes med noe annet, den du har med deg må ivareta dine interesser på alle andre måter. Ja, må hvertfall ha en samtale med han om hva han tenker rundt fødselen da og hvordan det skal være.. takk for gode råd! Anonymkode: 63cdb...58a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #8 Skrevet 15. september 2020 Jeg har ikke ord for hvor uaktuelt det hadde vørt å ha med en ex på fødsel. Du skal ha med noen som er der for å støtte DEG, ikke moen som bare vil se barnet så fort som mulig. Ta heller med deg en annen som bryr seg om deg. Mor (eller far, men min far hadde dødd av angst), et søsken, en venninne eller venn... Anonymkode: cdcda...1e8 5
solmåneogstjerner Skrevet 15. september 2020 #9 Skrevet 15. september 2020 (endret) 43 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Det viktige under fødselen er å ha med seg noen som er din allierte. Som kan fortelle personalet hva du trenger når du har mer enn nok med deg selv. Og som kan sette ned foten hvis noen behandler deg dårlig, du kan ikke gjøre det mens du føder. Du kommer til å gjøre en jobb som ikke kan sammenlignes med noe annet, den du har med deg må ivareta dine interesser på alle andre måter. Helt enig. I tillegg må det være en person du stoler på og at du ikke har noe stort problem med at vedkommende ser deg i kanskje den mest sårbare posisjonen du noen gang kommer i. En som du synes det er greit at ser at du (kanskje) gråter, hyler, blør, bæsjer og tisser på deg, og er helt fortvilet og stresset. Alt dette er helt normalt (og jeg nevner ikke dette for å skremme deg), men det er jo ikke noe man vil dele med hvem som helst liksom. I din situasjon ville jeg heller tatt med meg mor, søster eller venninne som har født før. Men du klarer deg helt fint alene også! Så kan du ta med deg eksen om du vil, men med avtale om at han går ut om du ønsker det. Om han får se barnet der og da eller må vente noen dager, er helt underordnet. Det viktigste er at du føler deg så vel og trygg som mulig under fødselen. Endret 15. september 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #10 Skrevet 15. september 2020 Din fødsel, du bestemmer! Anonymkode: 9ccd8...1bf
Månestjerne Skrevet 15. september 2020 #11 Skrevet 15. september 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg og barnefar har skillt lag under graviteten. Jeg sliter enda med at jeg har følelser for han, og har tatt dette veldig tungt.. terminen er rett rundt hjørnet og jeg sliter så med å bestemme meg for om jeg vil ha han med på fødselen eller ikke. Synes det er dumt at han gjerne ikke får treffe datteren sin på ett par dager pga. Korona, men så vet jeg ikke om han kan være der for meg psykisk gjennom en fødsel. Dette er første barnet for begge.. er det noen som har erfaring med å ha med barnefar når dere ikke er sammen? Eller har noen andre gode råd til meg? Anonymkode: 63cdb...58a Jeg ville ikke hatt med eksen min i en så sårbar situasjon. Det er DEG 99% av fødselen handler om, og den du har med deg skal være der for DEG. Ta heller med deg noen du stoler på. Moren din, faren din, en god venninne?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #12 Skrevet 15. september 2020 Jeg hadde med søster. Eksen fikk vente med å se barnet sitt. Han ble sur, men han hadde ikke vært noen bra person for meg å ha der. Man skal igjennom noe av det mest sårbare man kan oppleve, da må man tenke på seg selv og ha med noen som er der for å støtte deg. En man har ambivalente følelser for er ikke det smarteste å ha med. Hva om fødselen tar mange timer? Hva vil han gjøre på da? Sitte i ett hjørne og scrolle på mobilen? Eller vil han være der for deg? Anonymkode: d5af7...a2d 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #13 Skrevet 15. september 2020 Har dere en grei tone dere i mellom uten drama lar du han være med. Ærlig talt, det er da ikke hvem som helst, det er faren til barnet! Like mye som ditt. En du hadde sex med og var i et forhold med for noen måneder siden. Hva er det som gjør at det snur så fort liksom? Anonymkode: 23154...6b8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #14 Skrevet 16. september 2020 Jeg ville ikke hatt med en eks på fødsel. Jeg hadde behov for en som støttet meg og som jeg følte at passet på meg. Fødselen min varte i over 20 timer, og mannen min var super å ha der. Men en eks i så mange timer, se meg i den mest sårbare situasjonen i mitt liv, osv. Nei nei nei. Anonymkode: f34ba...f7e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå