Gå til innhold

Ekkelt å ikke dusje hver dag når man jobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ekkelt å bare dusje mandag og onsdag når man jobber man-fre? Ikke spesielt fysisk krevende yrke 

Anonymkode: 40704...88e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes jeg ikke

Anonymkode: 8c413...d1d

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ekkelt å bare dusje mandag og onsdag når man jobber man-fre? Ikke spesielt fysisk krevende yrke 

Anonymkode: 40704...88e

Nope, tenker at det er normalt og best for hud og miljø👌

Anonymkode: f1f1d...e63

• Liker 18
Skrevet

Så lenge du vasker plasser som kan lukte (underliv, armhuler), er det ikke nødvendig å dusje når man ikke har vært svett. Faktisk bedre for huden også. 

Anonymkode: be5d6...2ca

• Liker 14
Skrevet

Nei, ikke med mindre du trener eller veldig lett svetter. Er jo store individuelle forskjeller på hva som skal til for at man begynner å svette. Og så er det sentralt at man bytter klær og sånt på en god måte. Og vet at det skal på når man er ren, ikke for å skjule svettelukt etter den har kommet. 

Jeg svetter ikke voldsomt, så i vinterhalvåret dusjer jeg tirsdag, torsdag og lørdag etter trening pluss evt en ekstra dag ved behov. På sommeren blir det gjerne å skylle seg litt oftere. 

Anonymkode: 7eabc...f9b

• Liker 3
Skrevet

Blir helt satt ut av alle disse dusje trådene! 
voksne mennesker bør dusje HVER DAG!!! 
jeg lukter det på lang vei når folk ikke dusjer daglig. 
Jeg har nok i overkant god luktesans, men likevel...! 
Spyr av urenslige mennesker!!!! 

Anonymkode: fc4b4...4d3

• Liker 15
Skrevet

Det er veldig individuelt med tanke på svette. Om du ikke sliter med overdreven svette så holder det nok å vaske seg nedentil og under armene daglig, samt passe på å ha rene klær, også heller ha dusjing som en ukentlig ting, evt litt oftere. 

Jeg vasker meg med klut der hvor det trengs og skifter til rene klær daglig, men dusjer kun to-tre ganger i uka. Jeg personlig har ikke behov for å vaske hele kroppen noe mer enn det. Har en bror som derimot må dusje daglig for å unngå svettelukt, så det er veldig individuelt. Det kan være greit å ha ærlige familiemedlemmer og/eller venner om du er usikker når det kommer til lukt. Jeg får stadig kommentarer på at jeg lukter godt selv om jeg ikke dusjer hele kroppen min daglig. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urenslig fordi jeg ikke vasker magen eller lårene mine daglig? Områder som fort kan lukte vaskes selvsagt, men dusjing er ikke nødvendig. 

• Liker 5
Skrevet

Hadde jeg skylt kroppen med såpe og vann hver eneste dag at jeg ikke hatt hud igjen. Dusjer 3 ganger ca i uken selv, og vasker underliv og armhuler hver dag. Tror ikke noen assosierer meg med urenslig. 

Anonymkode: 96336...fc8

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber innen helse og dusjer hver dag. Det syns jeg man skal når man er så tett på mennesker og håndterer diverse kroppvæsker flere ganger i løpet av en dag. Kan hoppe over en dag i ny og ne om jeg har fri.

Anonymkode: 8c05b...f61

• Liker 8
Skrevet

Jeg føler meg mye bedre når jeg dusjer hver dag hvertfall, føler meg litt ekkel de dagene jeg ikke har dusja, og får fett hår fort, og føler meg ufresh. Skulle ønske det ikke var sånn da. 

Anonymkode: ca818...a83

• Liker 6
Skrevet

En rask dusj i vann med dusjolje? Ødelegger ikke huden din det. Skylder på miljø når det passer dere. Synes det er dårlig  folkeskikk å ikke ta vare på hygiene når du er rundt folk. 

Anonymkode: 3f005...d71

• Liker 7
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du går rundt og spør folk hvor ofte de dusjer? 

Anonymkode: a7382...c42

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg mye bedre når jeg dusjer hver dag hvertfall, føler meg litt ekkel de dagene jeg ikke har dusja, og får fett hår fort, og føler meg ufresh. Skulle ønske det ikke var sånn da. 

Det er fordi du har lest på KG at du er ekkel om du ikke dusjer minst en gang om dagen! 

Anonymkode: 67467...a2c

• Liker 3
Skrevet

Jeg dusjet annenhver dag da jeg var i tidligere jobb. Jeg følte jeg trengte det etter å ha vært i kontakt med diverse kroppsvæsker og diverse matsøl både på kropp og i hår. I en annen jobb dusjet jeg hver tredje dag, for følte ikke jeg ble like skitten, så trengte kun å vaske meg som vanlig.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En rask dusj i vann med dusjolje? Ødelegger ikke huden din det. Skylder på miljø når det passer dere. Synes det er dårlig  folkeskikk å ikke ta vare på hygiene når du er rundt folk. 

Anonymkode: 3f005...d71

Hvilken dusjolje bruker du?   Liker ikke lukta av den fra Eucerin eller Cosmica sin.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi du har lest på KG at du er ekkel om du ikke dusjer minst en gang om dagen! 

Anonymkode: 67467...a2c

Nei det er rett og slett av egen erfaring. Jeg sier ikke andre skal føle det samme, men det er hva jeg føler.

Skrevet (endret)

Nei, men jeg er i kontakt med spytt, urin, slim, blod, oppkast, avføring og svette på jobb....så ja da MÅ man dusje daglig.  

Anonymkode: 8c05b...f61

Ryddet for sitat av slettet innhold, og nedsettende/diskriminerende innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, det synes jeg da ikke. Men regner med kollegaene dine hadde sagt ifra om noe var ille. 
Bare se bort ifra trollet som sier dusje/vaske hver dag, skadelig for huden det. 

Man lukter ikke bare fordi man dusjer annenhver dag f.eks. Det er bare tull. 

Var en som skrev 

Sitat

Så lenge du vasker plasser som kan lukte (underliv, armhuler),

Ingen skal gå og lukte i skrittet ditt, eller under armhulene, så det er heller ikke noe problem. Er en grunn til at man har deodorant. 

Ingenting MÅ vaskes hver dag, det er tull.

Endret av AndreasBR
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...