Gå til innhold

Gjorde du noe spesielt da du ble gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde dere noe spesielt den mnd dere ble gravide? 😃 Og hadde dere sex hver dag eller annen hver..? 

Fikk mensen i dag etter flere mnd med prøving, og begynner å bli stresset og redd for noe skal være feil :P
Lege sier jeg må prøve å slappe av, å ha sex - men klarer ikke å legge babydrømmen bort.. Vil så gjerne =( 

Anonymkode: 0216c...407

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sex annenhver dag. 😊

Anonymkode: a85a3...a2e

• Liker 1
Skrevet

Hadde samleie med samboer mens jeg gikk på prevensjon. Drakk martini og spiste mye sushi, fant ut jeg var 7 uker på vei og ble veldig overrasket! 😂

Når du minst venter det så kommer fosteret i magen! 😊 Bare å slappe av, ha samleie og gjerne ta eggløsningstest. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde sex så og si hver dag, det er normalen for oss. Vel, ikke nå som jeg faktisk er høygravid, men vanligvis pleier vi å ha sex omtrent hver dag. Vi brukte omtrent to måneder før det klaffet.

En venninne av meg og mannen hennes brukte over et halvt år før hun ble gravid, men de hadde sex et par ganger i uka de første månedene. Det var først når de begynte å ha sex litt hyppigere og passet på å faktisk ha sex rundt eggløsning at det klaffet.

Anonymkode: a6463...458

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Kenelz skrev:

Hadde samleie med samboer mens jeg gikk på prevensjon. Drakk martini og spiste mye sushi, fant ut jeg var 7 uker på vei og ble veldig overrasket! 😂

Når du minst venter det så kommer fosteret i magen! 😊 Bare å slappe av, ha samleie og gjerne ta eggløsningstest. 

Hehe, heldig du ;)

Bruker el-test, og har regelmessig mens. Men skal prøve sex annen hver dag, og ikke stresse så veldig mye :P Lettere sagt en gjort!

Skrevet

Hadde sex hver dag rundt eggløsning :) 

Anonymkode: 458bd...472

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hehe, heldig du ;)

Bruker el-test, og har regelmessig mens. Men skal prøve sex annen hver dag, og ikke stresse så veldig mye :P Lettere sagt en gjort!

Ønsker deg i såfall lykke! Går garantert kjempe bra og løpet av året så har dere sikkert fått det til! 😊❤️  Ha samleie hver dag rundt eggløsning! 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde sex hver dag rundt eggløsning :) 

Anonymkode: 458bd...472

Det gjorde vi forrige mnd, men får bare fortsette 🙈

Skrevet

Jeg brukte eggløsningstester, og da jeg endelig ble gravid hadde vi samleie bare en gang den dagen jeg antagelig hadde eggløsning (mannen hadde vært bortreist fram til det). Vi prøvde lenge, og jeg tror først og fremst det var flaks som gjorde at det gikk akkurat den måneden. 

Anonymkode: 3cb33...5a4

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke annet enn regelmessig sex. Forrige gang vi prøvde ble jeg ikke gravid selv om vi prøvde i ni mnd. Ga opp og satte inn spiral. Tok den ut igjen etter noen mnd (angret på å ha gitt opp 🙈) og ble gravid på første forsøk. Prøvde virkelig hardere de månedene jeg ikke ble gravid. 

Anonymkode: 0b9fb...d33

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke annet enn regelmessig sex. Forrige gang vi prøvde ble jeg ikke gravid selv om vi prøvde i ni mnd. Ga opp og satte inn spiral. Tok den ut igjen etter noen mnd (angret på å ha gitt opp 🙈) og ble gravid på første forsøk. Prøvde virkelig hardere de månedene jeg ikke ble gravid. 

Tror du det kan ha noe med hormonene å gjøre etter spiraluttaket? 
Jeg tok ut spiral i november, men startet ikke å prøve før 4 mnd. Senere.. angrer nå 🙈 

Skrevet

Hadde bare sex som normalt, et par ganger i uka. Klaff på første forsøk, flaks kanskje.

Anonymkode: 5760f...7f0

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det kan ha noe med hormonene å gjøre etter spiraluttaket? 
Jeg tok ut spiral i november, men startet ikke å prøve før 4 mnd. Senere.. angrer nå 🙈 

Definitivt spiralen. Hadde ustabile sykluser hele veien, og lutealfasen var heller ikke stabil (alt fra 10 til 14 dager). Så du kan tro sjokket var stort da jeg kunne se en ekstra strek på testen denne gangen 😅 Men at du har regelmessig mens er positivt altså. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Definitivt spiralen. Hadde ustabile sykluser hele veien, og lutealfasen var heller ikke stabil (alt fra 10 til 14 dager). Så du kan tro sjokket var stort da jeg kunne se en ekstra strek på testen denne gangen 😅 Men at du har regelmessig mens er positivt altså. 

Åh.. Bra det klaffer da 🙂 

Ja, har 29-30 dagers syklus og 14 dagers lutealfase.. Så er så frustrerende når det ikke klaffer, når jeg vet vi la inn aksjer på riktige dager 😔 Men er vell vanlig å må prøve noen mnd uansett? 🙈

Skrevet

Hadde sex minst én gang om dagen, men mest for gøy (nygift) ikke kun for å lage barn. Ble gravid første uken vi prøvde :) 

Anonymkode: 6ac88...9de

• Liker 1
Skrevet

Sluttet med p-piller i desember, fikk blødning og 1 mens så klaffet det. Vi gjorde ikke noe spesielt, tenkte bare at skjer det så skjer det. Vi har 3 barn fra før, men dette er vår første sammen. 
Min første var ikke planlagt og ble til mens jeg gikk på prevansjon.

Anonymkode: 07c53...152

Skrevet

Eggløsningstester, før El drakk jeg grapefruktjus og hostesaft for å få mest mulig elslim, hadde holdt med hostesaft tror jeg:) etter EL spiste jeg ananas fra 1-5 dpo, og tok wild yam kapsler🙈🥰🤞hadde sex 4,2,1 dag før El og på Eldagen👏

Anonymkode: 90efe...f48

Skrevet

Vi bare bestemte oss for at nå er det på tide å lage guttungen vår. Det var sommer og jentene var på to ukers ferie med besteforeldrene så vi hadde en litt nyforelsket fase med masse tid sammen og tid til noe så viktig som å slappe av sammen, sove lenge, skravle hele natta, spille ungdomsmusikken vår. Mensen kom ikke og guttungen var i boks. At det viste seg å være en gutt akkurat som vi tullet om var en ekstra bonus.

Tror det klaffet på grunn av at både mann og jeg var så avslappet og eggløsning kom da vi hadde mulighet for mye sex (og det fordi vi hadde lyst på sex og tid til noe mer enn en kjapp en). 

Anonymkode: ed257...06d

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh.. Bra det klaffer da 🙂 

Ja, har 29-30 dagers syklus og 14 dagers lutealfase.. Så er så frustrerende når det ikke klaffer, når jeg vet vi la inn aksjer på riktige dager 😔 Men er vell vanlig å må prøve noen mnd uansett? 🙈

Ja, dessverre. Man vil jo helst være gravid i går, men alt under ett år er vanlig. Jeg har heller ikke noen tro på de som sier at man bare skal slappe av så blir man gravid. Jo, stress kan påvirke fertilitet men de færreste stresser så fælt med å bli gravid at det går ut over fysikken. Sex et par ganger rundt eggløsning er oppskriften (mener jeg). Minste min ble til ved at jeg sa til mannen at jeg har eggløsning og vi skal ha oss i dag, stresset en del med å bli gravid etter å ha gjennomgått en MA noen mnd tidligere 😅

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde sex annenhver dag, men usikker på om det hadde noe å si. Prøvde 2,5 år på førstemann, 2 år på andremann og ikke i det hele tatt på sistemann. På siste barnet hadde vi veldig sporadisk sex også. Det er 19 mnd mellom nr to og tre 🤪

Anonymkode: 8354c...b77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...