AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Jeg sliter mye med stivhet/anspenthet i overkroppen (bryst, brystrygg nakke skuldrenosv). Fysioterapeut sier muskulaturen er stiv/spent oh at musklene er for korte. Skal gjøre tøyeøvelser, Vil det å tøye gjøre musklene lengre? ofte får jeg vondt etter jeg har tøyd (typ dagen etter), men det føles ikke so, stølhet slik man får av trening, er det normalt at det kjenne slik? Er det fordi musklene er korte og derme kan bli såre og ømme når de blir strukket? Anonymkode: 7494c...1ad
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Er ikke heeeelt sikker på hva du mener, men det er vanlig at man (jeg gjør det selv, for eksempel) sliter med vond nakke og stive skuldre/rygg, noe som ofte skyldes stramme brystmuskler (som igjen skyldes f.eks. dårlig holdning når man sitter ved kontorpult osv.) Det kan hjelpe å tøye ut brystmusklene og trene opp ryggen / gjøre øvelser som trener muskler mellom skulderbladene for å på å sikt få bedre holdning og sterkere rygg som "holder på plass" overkroppen bedre. Se her, for eksempel: https://rygg-rehab.no/ovelser/toyeovelse-for-brystmuskler/ Anonymkode: dc4c1...a55
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 Det jeg mener er at fysioterapeut mener at grunnen til at jeg er «stiv» og anspent er at musklene er for korte. jeg har fått tøyeøvelser. Men fikk ikke helt med meg hvorfor/ så jeg lurer på om musklene vil bli lengre og mer fleksible ved å tøye dem? Anonymkode: 7494c...1ad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå