AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #1 Skrevet 15. september 2020 Jeg har ei datter på 4 år, har nylig starter i ny jobb og har en lang reisevei fra barnehagen til jobben. Går konstant med dårlig samvittighet over at jeg må la datteren min være så lenge i barnehagen(9-10 timer hver dag). Hva tenker dere andre foreldre her? Jeg ønsker å beholde denne jobben fordi jeg trives veldig godt. Få høre deres helt ærlige mening om dette, bør jeg gå ned i stillingsprosent ? Anonymkode: da677...970
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #2 Skrevet 15. september 2020 Ville byttet barnehage så den er nærmere jobben? Anonymkode: d7e38...217 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #3 Skrevet 15. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei datter på 4 år, har nylig starter i ny jobb og har en lang reisevei fra barnehagen til jobben. Går konstant med dårlig samvittighet over at jeg må la datteren min være så lenge i barnehagen(9-10 timer hver dag). Hva tenker dere andre foreldre her? Jeg ønsker å beholde denne jobben fordi jeg trives veldig godt. Få høre deres helt ærlige mening om dette, bør jeg gå ned i stillingsprosent ? Anonymkode: da677...970 Kan du få hjelp til henting? Er du alene? Er du sammen med far ? Jeg har alltid besteforeldre i backup. De kan hente tidlig noen dager i uken og ungen synes det er så kjekt. Så henter søsteren min iblant 😊 jobber ofte 9 timers vakter og er alene med barnet. Jeg løser det slik Anonymkode: 64507...33b 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #4 Skrevet 15. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville byttet barnehage så den er nærmere jobben? Anonymkode: d7e38...217 Bytte barnehage er uaktuelt ettersom barnehagen er i nærheten av hjemmet vår, trivselen og tryggheten i barnehagen hun går i. Pluss at hun går med de hun skal starte på skole med. Vi er stor fornøyde med barnehagen, har tidligere byttet fra en barnehage vi ikke var fornøyde med. Er i et vikariat så er ferdig oktober 2021 Anonymkode: da677...970 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #5 Skrevet 15. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du få hjelp til henting? Er du alene? Er du sammen med far ? Jeg har alltid besteforeldre i backup. De kan hente tidlig noen dager i uken og ungen synes det er så kjekt. Så henter søsteren min iblant 😊 jobber ofte 9 timers vakter og er alene med barnet. Jeg løser det slik Anonymkode: 64507...33b Ikke sammen med barnefar men han har samvær, har en samboer også. Men problemet er at alle har relativ lang kjøre vei, så går minimum 30-50 min til reise vei for oss alle. Bestemor henter ca en gang i uken så den dagen blir litt kortere, så har muligheten for mer hjelp, men føler et ansvar for å få det til selv om du skjønner, redd for at det blir til at bestemoren ikke ønsker å hjelpe lengre hvis det blir for mye. Anonymkode: da677...970
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #6 Skrevet 15. september 2020 Må både du og barnefar jobbe 8-16 eller kan dere bytte på å starte tidlig/sent? Vi gjør det i allefall slik da begge har 50 min pendling hver vei. Da er barna i barnehagen fra ca 8-15.30. Anonymkode: e9f1f...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #7 Skrevet 15. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må både du og barnefar jobbe 8-16 eller kan dere bytte på å starte tidlig/sent? Vi gjør det i allefall slik da begge har 50 min pendling hver vei. Da er barna i barnehagen fra ca 8-15.30. Anonymkode: e9f1f...0dd Jeg jobber turnus så starter tidligst 06.30 og er ferdig seinest 17.00. Jobber 7,5 time, samboer jobber fra 07.00 til 15.30 og avspaserer noen timer hver fredag. Barnefar jobber fra 07.30-15.30 Anonymkode: da677...970
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #8 Skrevet 15. september 2020 Hva slags svar vil du ha når: « vil beholde jobben» og « bytte barnehagen er uaktuelt»? Du vil jo bare at folk skal komme med mulige forslag fof at du skal kunne finne på en unnskyldning. Gå med dårlig samvittighet du når bare svar som forsvarer dine valg er gode nok. Anonymkode: 5f381...8ba 10
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #9 Skrevet 15. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags svar vil du ha når: « vil beholde jobben» og « bytte barnehagen er uaktuelt»? Du vil jo bare at folk skal komme med mulige forslag fof at du skal kunne finne på en unnskyldning. Gå med dårlig samvittighet du når bare svar som forsvarer dine valg er gode nok. Anonymkode: 5f381...8ba Jeg vil ha svar som at det er greit med lange dager eller at det ikke er greit med så lange dager, og at jeg må se etter jobb i nærheten. Det jeg sier er ikke unnskyldninger men ønsker ikke å bytte barnehage da barnet mitt stortrives i barnehagen hun går i og har byttet barnehage en gang før Anonymkode: da677...970 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #10 Skrevet 15. september 2020 Du skjønner jo selv at det ikke er greit med så lange dager... du sier jo at du går med dårlig samvittighet. Anonymkode: 5f381...8ba 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #11 Skrevet 15. september 2020 Hvordan har datteren din det i barnehagen bortsett fra at hun har lange dager? Har hun det bra og trives, er det et sted hun føler seg hjemme og er trygg hvor hun har gode venner og fine voksne rundt seg? Sier hun noe om det selv, at hun er sliten og lei, og synes det er lenge å være i barnehagen? Og har du snakket med personalet om dette og fått deres perspektiv på om datteren din har for lange dager? Hun er lenge i barnehagen, ja. Men dersom hun har det fint så tenker jeg at det ikke er så voldsomt krise. Anonymkode: 44f66...dc8 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #12 Skrevet 15. september 2020 Når du først har fått vikariat, og det er vanskelig å finne arbeid for tiden, så synes jeg ikke at du skal ha dårlig samvittighet for at barnet ditt er i barnehage når det er nettopp det vi har barnehage for. Jeg har nylig startet en jobb og kan bli flyttet så jeg får en lengre reisevei som vil gi barnet mitt lengre dager i barnehagen. Siden hen trives og ikke viser tegn til stress ved lengre dager så tenker jeg det er helt greit også finner jeg noen som kan hente tidligere noen dager så ikke hver dag blir så lange. Og å legge dette ut på KG er som å spørre etter hets. Jeg blir også usikker når jeg leser her, men så må jeg huske at for at barnet mitt skal få de beste mulighetene i fremtiden så må vi si fra oss noen timer på ettermiddagen og heller finne de igjen i helger eller noe annet. Sånn er livet. Hadde jeg vært mann ville ingen brydd seg uansett. Anonymkode: 5fd7c...531 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #13 Skrevet 15. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har datteren din det i barnehagen bortsett fra at hun har lange dager? Har hun det bra og trives, er det et sted hun føler seg hjemme og er trygg hvor hun har gode venner og fine voksne rundt seg? Sier hun noe om det selv, at hun er sliten og lei, og synes det er lenge å være i barnehagen? Og har du snakket med personalet om dette og fått deres perspektiv på om datteren din har for lange dager? Hun er lenge i barnehagen, ja. Men dersom hun har det fint så tenker jeg at det ikke er så voldsomt krise. Anonymkode: 44f66...dc8 Hun trives godt i barnehagen, maser om å reise i barnehagen med engang hun våkner. Har en venninnegjeng i barnehagen, men snakker positivt om alle barna, og leker godt med alle på avdelingen. De ansatte er veldig flinke, aldri gråting ved overlevering, viser ingen antydning til mistrivsel i barnehagen. Har snakket med barnehagen, de viser stor forståelse for at det blir lange dager i barnehagen, men har en avtale på av de skal si ifra om hun blir veldig sliten eller endrer adferden sin. Når hun kommer hjem er det lek, middag og Barne-TV før senga. Ikke merket at hun er noe mer sliten nå enn tidligere Anonymkode: da677...970 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #14 Skrevet 15. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du først har fått vikariat, og det er vanskelig å finne arbeid for tiden, så synes jeg ikke at du skal ha dårlig samvittighet for at barnet ditt er i barnehage når det er nettopp det vi har barnehage for. Jeg har nylig startet en jobb og kan bli flyttet så jeg får en lengre reisevei som vil gi barnet mitt lengre dager i barnehagen. Siden hen trives og ikke viser tegn til stress ved lengre dager så tenker jeg det er helt greit også finner jeg noen som kan hente tidligere noen dager så ikke hver dag blir så lange. Og å legge dette ut på KG er som å spørre etter hets. Jeg blir også usikker når jeg leser her, men så må jeg huske at for at barnet mitt skal få de beste mulighetene i fremtiden så må vi si fra oss noen timer på ettermiddagen og heller finne de igjen i helger eller noe annet. Sånn er livet. Hadde jeg vært mann ville ingen brydd seg uansett. Anonymkode: 5fd7c...531 Det er akkurat det! Er ikke mange stillinger utlyst, og er mange søkere på stillingene som blir utlyst. Jeg har fått en god stilling innenfor det jeg er utdannet som. Jeg er bare ute etter ulike meninger og synspunkter om det. Korona gjør ikke arbeidsmarkedet noe enklere, og jeg vil gjerne jobbe ut vikariatet for å få erfaring for å bli mer attraktiv på arbeidsmarkedet Anonymkode: da677...970
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #15 Skrevet 15. september 2020 Hadde ikke ønsket det for mitt bark, altfor lang dag Anonymkode: 3aa04...d98 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #16 Skrevet 15. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun trives godt i barnehagen, maser om å reise i barnehagen med engang hun våkner. Har en venninnegjeng i barnehagen, men snakker positivt om alle barna, og leker godt med alle på avdelingen. De ansatte er veldig flinke, aldri gråting ved overlevering, viser ingen antydning til mistrivsel i barnehagen. Har snakket med barnehagen, de viser stor forståelse for at det blir lange dager i barnehagen, men har en avtale på av de skal si ifra om hun blir veldig sliten eller endrer adferden sin. Når hun kommer hjem er det lek, middag og Barne-TV før senga. Ikke merket at hun er noe mer sliten nå enn tidligere Anonymkode: da677...970 Det høres ut som hun har en fin hverdag, og når du har med deg personalet i en dialog om dette så synes jeg ikke du skal plage deg selv med dårlig samvittighet. Idealet er kanskje kortere dager, men det gjelder ikke for alle. Mange barn håndterer best den hverdagen som er deres egen, i din datters tilfelle en hverdag der barnehagen spiller en vesentlig rolle. Vær glad og takknemlig for at du har truffet blink med en barnehage som har plass til datteren din og deg! Håper du får til å slappe litt av *klem* Anonymkode: 44f66...dc8 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #17 Skrevet 15. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som hun har en fin hverdag, og når du har med deg personalet i en dialog om dette så synes jeg ikke du skal plage deg selv med dårlig samvittighet. Idealet er kanskje kortere dager, men det gjelder ikke for alle. Mange barn håndterer best den hverdagen som er deres egen, i din datters tilfelle en hverdag der barnehagen spiller en vesentlig rolle. Vær glad og takknemlig for at du har truffet blink med en barnehage som har plass til datteren din og deg! Håper du får til å slappe litt av *klem* Anonymkode: 44f66...dc8 Går veldig bra enda, tidligere har hun hatt 5-6 timers dager i barnehagen, startet i barnehage som 2 åring, hatt mye fri utenom ferier fordi jeg hadde muligheten til det. Så er en stor overgang, men har hvert veldig heldig med barnehagen hun nå går i. Tenker å søke jobber i nærområdet mot våren/sommeren, men er ikke lett sånn arbeidsmarkedet er nå Anonymkode: da677...970 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #18 Skrevet 15. september 2020 Jeg synes ikke det er greit, men det er meg. Anonymkode: 42afe...196 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #19 Skrevet 15. september 2020 Det er ikke hel greit , men mange som gjør det. Selv de som ikke er på jobb så lange dager selv gjør det. Syns det kan forsvares dersom det er på grunn av jobb. Men ville dratt inn bestemor mye mer . Anonymkode: d96bf...c1a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #20 Skrevet 15. september 2020 Jeg tenker du kan jobbe der til vikariatet utløper og så deretter finne ut hva du vil gjøre videre. Min erfaring er at det blir vanskeligere når de begynner på skolen. Da er det lekser og fritidsaktiviteter og SFO stenger før mange barnehager. Anonymkode: 952a1...2fc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå