Gå til innhold

Bekymringmelding til BV fordi bestemor får mindre samvær med barnebarnet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for kort tid siden bestemt meg for at samvær med barnets bestemor skal begrenses. Ikke stoppes, men roes ned en del. Det førte til sure miner og desperasjon hos bestemor som nå har laget mye drama pga dette her. Hun vet hva grunnen til avgjørelsen min er. Jeg er også gravid så det fører jo også med at hun ikke får sett babyen når den kommer. Hun mener bastant at hun har krav på samvær med barnebarnet sitt, og gjentar hele tiden at jeg ikke kan ta fra henne tid med barnebarnet. Noe jeg i teorien kan gjøre. Både jeg og barnefar kan det (vi er ikke sammen), det står i loven. Men hun bryr seg ikke om det. Så nå har hun sendt inn bekymringsmelding til bv og begrunnet den med at jeg ikke gjør barnets beste ved å holde barnet bort fra henne. Står skrevet at jeg ikke er egnet som mor pga dette. 
Kan dette bli en stor barnevernssak ut av? Jeg har ikke noe lyst til å sende barnet til bestemor fordi jeg er redd for hva barnevernet kan gjøre. Så mye makt har hun ikke over meg. Men innrømmer at jeg er noe bekymret for hva som skjer nå. Hva tror dere de kan gjøre her? 

Anonymkode: f39e0...7ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er jo psyko men spørs om bv evner å se dette.

Anonymkode: bc994...b4b

• Liker 17
Skrevet

Nei, ingen sak

Anonymkode: d6957...c2e

• Liker 9
Skrevet

Hun virker som bestemoren fra helvete. Og nei, hun har ikke krav på en dritt og kan spare seg for å bruke det billige argumentet om at det er til «barnets beste» så lenge dere som foreldre er oppegående og dekker alle barnets behov.

Det kan bli en stor sak dersom hun klarer å manipulere saksbehandlerne, men mest sannsynlig ikke. Skaff deg uansett en god advokat, hun har i utgangspunktet en ikke-sak.

Anonymkode: 164d3...017

• Liker 14
Skrevet

Hva mer er det til historien her da? Du venter enda et barn med sønnen hennes, og dere er ikke sammen? Hva er grunnen til at du begrenser samværet så mye at hun ikke får se babyen? 

• Liker 15
Skrevet

Nei, tror ikke det. Bare forklar saklig hvorfor ting er som de er. Jeg tror barnevernet skjønner at det er en overdrivelse 

Anonymkode: d3f61...cc9

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hva mer er det til historien her da? Du venter enda et barn med sønnen hennes, og dere er ikke sammen? Hva er grunnen til at du begrenser samværet så mye at hun ikke får se babyen? 

Bestemoren her er min mor. Jeg er sammen med faren til mitt ufødte barn, men mitt forrige barn har jeg sammen med en annen. 
Årsaken til avgjørelsen min her er ikke så veldig relevant. Men det handler om at barnet ikke har godt av å være for lenge i gangen hos sin bestemor (hun bor langt unna slik at samvær har brukt å vare over mange dager når det først er). Jeg har tatt en avgjørelse på dette og jeg går ikke tilbake til så og si ubegrenset samvær kun fordi hun velger å gå til barnevernet med dette. Noe som sikkert er grunnen til at hun gjør det, selv om hun ikke innrømmer det. 
Ts 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestemoren her er min mor. Jeg er sammen med faren til mitt ufødte barn, men mitt forrige barn har jeg sammen med en annen. 
Årsaken til avgjørelsen min her er ikke så veldig relevant. Men det handler om at barnet ikke har godt av å være for lenge i gangen hos sin bestemor (hun bor langt unna slik at samvær har brukt å vare over mange dager når det først er). Jeg har tatt en avgjørelse på dette og jeg går ikke tilbake til så og si ubegrenset samvær kun fordi hun velger å gå til barnevernet med dette. Noe som sikkert er grunnen til at hun gjør det, selv om hun ikke innrømmer det. 
Ts 

Ok. Hvis det kun er samvær hun legger inn bektmringsmeld på, så er det ingen sak. Det eneste er at hun kan ødelegge for seg selv da BV også er opptatt av nettverk rundt.

Skrevet

her virker det jo som at du virkelig tenker på barnets beste. har vanskelig for å se at bv gjør en stor sak av dette. 

Anonymkode: 82696...53e

• Liker 1
Skrevet

Wow, så din egen mor har meldt deg til barnevernet fordi hun ikke får samvær?
Hadde min mor prøvd seg på noe slikt hadde jeg kuttet all kontakt og hun hadde aldri fått sett barnebarnet sitt igjen.
Ikke ett bilde, ikke ett kort, ikke noe sosiale medier. Ingenting.

Men sier som de andre, damen er jo ikke riktig i vater i hodet sitt, så jeg ville skaffet advokat for sikkerhetsskyld i tillfelle hun er manipulerende og kommer med flere rare påstander.

Anonymkode: 5defa...76c

• Liker 20
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er jo psyko men spørs om bv evner å se dette.

Anonymkode: bc994...b4b

Hun er ikke psyko, men desperat. Alt avhenger jo av grunnen til at TS ikke ønsker at bestemor skal få være sammen med barna. Jeg kunne aldri frarøvet mine barn besteforeldrene deres. 

Anonymkode: b1eb8...42c

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne aldri frarøvet mine barn besteforeldrene deres. 

Hadde du latt besteforeldrene frarøve deg ditt eget barn? Latt de ta kontrollen over alt? 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun virker som bestemoren fra helvete. Og nei, hun har ikke krav på en dritt og kan spare seg for å bruke det billige argumentet om at det er til «barnets beste» så lenge dere som foreldre er oppegående og dekker alle barnets behov.

Det kan bli en stor sak dersom hun klarer å manipulere saksbehandlerne, men mest sannsynlig ikke. Skaff deg uansett en god advokat, hun har i utgangspunktet en ikke-sak.

Anonymkode: 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, så din egen mor har meldt deg til barnevernet fordi hun ikke får samvær?
Hadde min mor prøvd seg på noe slikt hadde jeg kuttet all kontakt og hun hadde aldri fått sett barnebarnet sitt igjen.
Ikke ett bilde, ikke ett kort, ikke noe sosiale medier. Ingenting.

Men sier som de andre, damen er jo ikke riktig i vater i hodet sitt, så jeg ville skaffet advokat for sikkerhetsskyld i tillfelle hun er manipulerende og kommer med flere rare påstander.

Anonymkode: 5defa...76c

Ekssvigermoren.... 

Og nå får jo ikke bestemoren se barnebarna, det er jo derfor hun blir desperat. Hadde jeg også blitt, hvis eksvigerdatter nektet meg å møte barnabarna, uten en annen grunn enn å være vanskelig. Vi vet ikke grunnen her, om det er bestemor eller TS som er urimelig.... 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Hadde du latt besteforeldrene frarøve deg ditt eget barn? Latt de ta kontrollen over alt? 

Det et ikke snakk om at bestemor skal frarøve barna fra TS.... Det er TS som frarøver bestemor å være sammen med barna. Og vi vet ikke grunnen, det kan likegodt være TS som er vanskelig.

Mine foreldre hadde dødd av sorg hvis de ikke fikk være sammen med barna mine; grunnen skal være meget sterk for å nekte! Så fremt det ikke er noen fare for barna! 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ekssvigermoren.... 

Og nå får jo ikke bestemoren se barnebarna, det er jo derfor hun blir desperat. Hadde jeg også blitt, hvis eksvigerdatter nektet meg å møte barnabarna, uten en annen grunn enn å være vanskelig. Vi vet ikke grunnen her, om det er bestemor eller TS som er urimelig.... 

Ts skriver jo at bestemoren er hennes egen mor? Regner med Ts kjenner mammaen sin godt nok til å vite om det er bra for barnet og være der. Vil ikke tro bv lager noe sak ut av dette, du handler i barnets beste. Og om så at bestemor er en bra dame, så bestemmer du og barnefar om de skal ha kontakt.
Vi har gjort det samme. Min svigermor har veldig begrenset samvær med barna våre pga hennes mentale helse. Det har jeg og samboer bestemt sammen. (Men til og med  ikke min psykisk syke svigermor har meldt oss til bv av den grunn, dette høres vilt ut) 

Anonymkode: 4ddf9...030

• Liker 24
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekssvigermoren.... 

TS skriver jo rett ut at det er hennes mor som er den aktuelle personen her.

Men det er jo åpenbart at det er noe som ligger usagt. Det finnes ikke en verden hvor dette er en problemstilling, uten at det er store utfordringer enten i hjemmet til mor, eller i relasjonen mellom mor og bestemor. 

• Liker 4
Skrevet

Så lenge det er som du skriver for barnas beste så er det ikke noe å tenke på. Ingen grunn til bekymringsmelding! I mitt tilfelle kunne det hvert bekymringsverdig, fordi barnet mitt har så nært forhold til mormor, hun er en god ressurs og omsorgsperson i livet til barnet mitt. Om jeg hadde ødelagt det og fratatt barnet mitt det pga mine egne følelser, vitner det om at jeg hadde satt mine følelser og behov over barnets. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Når BV får en bekymringsmelding har de 7 dager på å avgjøre om de skal opprette undersøkelsesak eller henlegge saken. 

Dersom det opprettes undersøkelsesak får du mulighet til å uttale deg, de vil sannsynligvis komme på hjemmebesøk for å undersøke om det er noe hold i påstandene. Hvis det ikke er det blir saken henlagt. Dersom det skulle være noe vil du få tilbud eller pålegg om bistand, alt etter hvor alvorlig det er. 

Hvis din versjon av denne saken er den riktige har du min største medfølelse over ei megamegge av ei mor. 

Skrevet

Var det kun mangel på samvær som var bekymringen? Var det noe meir? Det er veldig relevant. 

Er det kun samvær blir det henlagt automatisk. 

Hilsen ikkje ekspert på barnevern. 

Anonymkode: 36ff1...f50

• Liker 1
Skrevet

Dette blir ikke sak, ville hvertfall aldri kjørt en slik sak selv. Slapp av.

Har bv i kommunen lite å gjøre, kan de starten undersøkelsessak, men hvis det er slik du beskriver og alt ellers er i tipp topp stand blir saken henlagt.

Anonymkode: 79563...8c2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...